Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Kombi

Lata produkcji: 2000 – 2008
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4232 mm
Szerokość 1646 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1890 mm
Wysokość 1452 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1550 mm
Rozstaw osi 2462 mm
Rozstaw kół - przód 1435 mm
Rozstaw kół - tył 1424 mm
Zwis tylny 933 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1380 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1392 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1225 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 426 l
Szerokość pomiędzy nadkolami 974 mm
Szerokość bagażnika 1446 mm
Wysokość progu załadowczego 593 mm
Drzwi tylne - szerokość 1002 mm
Drzwi tylne - wysokość 846 mm
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(76%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Karoseria

Wybrane oceny

3,0
~MIke
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 16V 75KM 55kW
O matko i córko, ale z perspektywy czasu to był samochód! Z jednej strony - jak na tamte czasy z nowoczesną linią nadwozia, obszerny (kombi klasy B - teraz już takich w ogóle nie ma!), z ciekawym często wyposażeniem, bo nawet klimatyzacja manualna AD 2001 to był rarytas. Z drugiej strony - okropny trzycylindrowy silnik, problemy z LPG, instalacją chłodzenia, skrzynią biegów, nagrzewające się kosmicznie wnętrze (brak szyb atermicznych!!!). Taka kinder-niespodzianka - nigdy nie wiedziałeś co cię w tym aucie dziwnego spotka...
4,1
~Mario
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 70KM 51kW
Opinia po 17 latach Samochód tani w zakupie i utrzymaniu. Stosunkowo pojemny co przepłacamy absolutnym brakiem wygłuszenia. To jednak uczciwa cena w zamian za to, ze można do niego załadować kilka skrzynek z narzędziami i drabinę do środka + na dach. Dodatkowy pasażer i rolki kabli tez nie są problemem. Oczywiście kończy się to dobijaniem leciwego juz, nie robionego od wieków zawieszenia na każdym progu zwalniającym oraz po pewnym czasie usterkami drobnych plastików. Główna deska rozdzielcza i boczki pozostają jednak bez szwanku. Okropny plastik ma ten plus, że się nie łamie. Zawieszanie choć tyrane nie ma problemów z wybieraniem poza właśnie progami. Auto idealne do „tyrania” po leśnych drogach i delikatnych bezdrożach. Powód: zwyczajnie go nie szkoda i trudno coś popsuć. Co prawda przegub stuka od dwóch lat, ale nie był zmieniany, a trochę tytany ten samochód jest. Koszt wymiany nie jest duży także nie trzeba się tym przejmować. Jeżeli chodzi o jazdę miejską to bez tragedii. 70 KM do setki „jakoś idzie” , problemem może być długość auta, chociaż i tak jest krótsza niż większość współczesnych aut. Trasy… no cóż… można bez problemu robić po 400-500 Km tylko trzeba przyzwyczaić się do hałasu. Prędkość nie powinna być problemem. Strasznie robi się przy 160 km/h czyli licznikowych 170. Polecałbym jednak trzymanie się maks. 140, bo więcej przysparza Skodzince problemów. Przyspieszenie wtedy jest dramatyczne. Wady - elektryka. Co miało się popsuć to się popsuło. Działa radio i to nie zawsze no i przednie szyby. Centralny zamek zdechł, a światła robią czasem samowolkę. Dmuchawa nawiewu lubo czasem wyć jak głupia. Wymiana prosta, ale trzeba uważać na rezystor. Podsumowanie: Tanie i dobre auto z psującą się elektryką.
2,3
~Szczęśliwy_bo_sprzedał
Skoda Fabia I
Kombi 1.2 i 64KM 47kW
Jak pojawił się na rynku, stwierdziłem, że to jedyne kombi jakie mi się podoba. Po blisko ośmiu latach użytkowania, bardzo mnie rozczarowała marka ze znaczkiem kury na masce. Osiągi żadne, przy włączonej klimie poniżej jakiejkolwiek normy. Zepsuło się prawie wszystko co mogło, rdza zjada nadkola i progi. Jak na auto segmentu B, dość duże spalanie. O wyprzedzaniu tirów można zapomnieć. Jadąc zakopianką we dwie osoby, nie miał siły - trzeba było wyłączać klimę. Jedynie wielkość bagażnika zadowalająca oraz dobrze się sprawująca skrzynia biegów.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia I Kombi
6,7 – 8,5
l/100 km
4,8 – 10,6
l/100 km
7,8 – 8,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Skoda Fabia I
Kombi 1.9 SDI 64KM 47kW
U mnie fabia pali średnio 5,3L/100km. Jeżdżę zwykle dynamicznie ale czasem oszczędzam, 60% pokonywanych tras stanowi miasto-raczej krótkie odcinki a 30% autostrada zwykle 120-150km/h. Czasem jeżdżę w 5 osób i załadowany po dach a czasem jadę sam. Krótka skrzynia powoduje, że auto bardzo oszczędnie jest do 80km/h - ok 4l, przy 65km/h i piątym biegu -ok 1400obr/min. nawet ok. 3l ale tego raczej nie robię, a jak się już rozgrzeje to jadąc autostradą do 120km/h można zmieścić się w ok. 5l/100km a powyżej 6l spala po przekroczeniu 135/140km/h. Powyżej 150km/h bierze już 8-9l dlatego staram się jeździć do 140km/h. Szkoda że nie ma 6 biegu, ale i tak jestem bardzo zadowolony.
6,6
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 TDI 80KM 59kW
Jeżdżąc przeciętną drogą krajową, średnie spalanie z reguły nie przekracza 5 litrów. Jadąc bardzo spokojnie (przez większość trasy między 70-80 km/h na płaskim terenie, odległość 50 km) udało się osiągnąć rekordowe spalanie 3.5 L. Ostatnio robiłem trasę 750 km po krajowej 17-tce, przy średniej prędkości 78 km/h, średnie spalanie wyszło na poziomie 4.8 L. Na autostradach, przy 140 km/h spalanie wzrasta do 8-9 L. Jadąc A2 i A1 z Warszawy do Grudziądza, średnie spalanie było na poziomie 8.7 L. Jeżdżąc na co dzień po Warszawie, przy bardziej korkowym dniu, spalanie potrafiło dojść do 11 L.
5,4
Skoda Fabia I
Kombi 1.9 TDI 101KM 74kW
Bardzo oszczędne gdy się jedzie więcej niż 15 km.. Jadąc 70 km płynnej drogi (trasa +20%teren zabudowany) spokojnie schodzi poniżej 5.0..przeważnie od 4.4 do 4.7. Klimatyzacja ok. + 0.3 do 0.6.l/100kmh. Największe spalanie w korkach dużych miast, na krótkich odcinkach od 7, zimą do 8.5 Tanie części. 320 tys i jedzie dalej. Plecam jako małe autko

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 19
4,5
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: "AUTO-GAZ CENTRUM"
instalacja: AG Centrum Zenit PRO
przebieg: 147 tys. km
użytkowana przez: 25 tys. km
Instalacja zakładana w Moto-Gaz w Wieluniu na Podmiejskiej 8 u pana Majcchrowskiego - polecam. Sterownik Zenit Pro, wtryski Hana H2002, Parownik KME TUR Zużywa koło 30% więcej gazu niż benzyny. Jeśli ktoś twierdzi że spala do 20% gazu to albo kłamie, albo nie bierze pod uwagę złużycia benzyny w fazie początkowej. Mierzyłem dokładnie na przestrzeni 3 lat, porównując z...
5,0
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 80KM 59kW
homologacja: P.H.U. MIMAR, MICHAŁ MARCHELA
instalacja: AC STAG 300 - plus
przebieg: 28 tys. km
użytkowana przez: 110 tys. km
Posiadam instalację gazową STAG z wtryskiwaczami HANA, silnik pracuje idealnie, brak różnicy gaz/ benzyna, spalanie ok. 20% wyższe: trasa (70-100 km/h)ok. 7,2-7,5 l/100km, trasa (90-140km/h)autostrada 8-9 l/100km, miasto ok. 10-10,5 l/100km. Oprócz regularnej wymiany filtrów w tej instalacji nie było potrzeby nic w niej innego wymieniać ani regulować dodatkowo przez...
5,0
Skoda Fabia I
Kombi 1.4 80KM 59kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQENT 24.11
przebieg: 84 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Wyczuwalne pogorszenie pracy w pierwszych minutach po przełączeniu na gaz, które szybko przechodzi. W zalezności od jakości gazu (% zawartości propanu) wyczuwalne różnice w mocy i "miękkości" pracy silnika
Skoda Fabia I Kombi