Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Hatchback 1.9 TDI 101KM 74kW 1999-2007

Lata produkcji: 1999 – 2007
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 240 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

4,1
~marco1891
Skoda Fabia I
Hatchback 1.9 TDI 101KM 74kW
To byla moja juz 2 Fabia.Szukalem auta pod katem wyposazenia,mocy,i oczywiscie ceny.Pierwsza Fabia byla z wyposazeniem extra,ta druga nie wiem jaka to wersja byla bo nie bylo napisane,ale bylu podgrzewane fotele,tempomat,szyberdach automatic.wszyskie szyby elektro lustra tez podgrzewane,i skorzana kierownica co w porownaniu z 1 fabia bylo super przyjemne.I przednie fotele pelna regulacja jak i kolumna kirownicy.Auto nie jest samochodem rodzinnym i jesli ktos takie szuka to sie pomylil,autko jest dobre dla pary mlodych ludzi ktorzy lubia szybko i tanio podrozowac.
4,2
~Maciej Piła
Skoda Fabia I
Hatchback 1.9 TDI 101KM 74kW
Jeśli się weźmie ceną za wyposażenie, to jest super. Jak kupiłem moje auto w 2010 roku za 15500zł. Rocznik 2003 i przebieg 123tyś. Wyposażony w klimę, spryskiwacze na przednie lampy, wszystkie szyby elektryczne, lusterka też, bardzo dobrze wyposażony. I motor 1,9 TDI 101km. Kupić takiego golfa, to trzeba dorzucić kila tyś. A auto ma jechać do przodu, nie sprawiać problemów. I o to mi chodziło. Jestem na tak. Jest parę drobiazgów, jest parę rzeczy na nie. Ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma. ;) Polecam. Da się jechać dynamicznie. Jak na taką masę i taką moc... super. Jest frajda z jazdy. Ma ta skoda kopa ;)
4,0
~robert
Skoda Fabia I
Hatchback 1.9 TDI 101KM 74kW
silnik 1,9 sdi jest jest bardzo trwaly-co prawda scigac sie tym nie da ale "zajechac"go ciezko oczywiscie pod warunkiem zachowania terminowych wymian oleju,filtrow itd.combi do pracy i dla rodziny w sam raz-mogloby byc tyl- ko troche szerzej.

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz
Skoda Fabia I Hatchback