Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 101KM 74kW 1999-2007

Lata produkcji: 1999 – 2007
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 101 KM (74 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 126 Nm przy 4400 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(70%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

4,2
~KARSTEN
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 101KM 74kW
Najmocniejszą stroną tego samochodu jest skrzynia biegów. Krótkie przełożenia, lewarek prowadzi się lekko (prawie jak w bmwicy) z Peugeotami nie ma sie co równac nawet, o niebo lepiej. Silnik bardzo fajny, optmalny dla tego autka(ponieważ 100-konny potrzebuje PB98!! na 95 sie dławi, a to odczuwalne po kieszeni). U W A G A !! Jak natankowałem słowackiego paliwa PB 95 to spalił mi średnio z Zakopanego do Mikołowa 5 L/100, po polskim paliwie najniżj co na kompuerze widziałem to raz było 6,3! OGÓLNIE - Autko super, ale uwaga!! jest różnica pomiędzy wykończeniem wnętrza (plastikami) miedzy ubozszymi wersjami i tymi droższymi...jest to odczuwalne,bo mialem okazje to sprawdzic...jakosciowo są rózne! ale wiadomo wszystko koszuje. Generalnie jestem przekonany do skody i bardzo zadowolony, mam nadieje ze sie nie zawiode i po 200 000 km stwierdze ze sie nie myliłem :) Pozdrawiam i szerokiej drogi!
3,6
~iza.han@vp.pl
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 101KM 74kW
Skoda kupiona w serwisie,po 8 miesiącach awaria pompy wspomagania kierownicy.2 razy wysiadł czujnik świateł STOP,trzeszczy deska rozdzielcza jak diabli.Widoczność boczną zasłania słupek.Ogólnie nie jest żle.
3,9
~DrizztBG@gazeta.pl
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 101KM 74kW
Swietnie sie spisuje. Co prawda duzo pali w miescie ale jest to spowodowane tunningiem silnika(z 75KM ma ok 100) i moja niedelikatna jazda. Troche ciasno jest na tylnych fotelach, zwlaszcza za kierowca jesli ten lubi jezdzic odsuniety do tylu. Problem to nieszczelna instalacja klimy. Co roku na wiosne wizyta w serwisie celem jej napelnienia. Na szczescie serwis robi mi to gratis.
Średnie spalanie dla Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 101KM 74kW 1999-2007
7,0
l/100 km
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,9
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 101KM 74kW
Autko na instalacji gazowej LandiRenzo (sekwencja). Pomijam fakt, że samo auto jest MEGA-awaryjne. Non - stop wymieniam coś w zawieszeniu, a akcje jakie przechodzę ostatnimi czasy z pracą silnika to jakiś dramat. Czy wiedzieliście, że gumowa uszczelka pompy paliwa potrafi się wykruszyć, wpaść do zbiornika i rozpuścić zmieniając się w szlam? Niemniej jednak, w czasach gdy auto więcej jeździło aniżeli stało u mechanika, paliło całkiem niewiele. Na zbiorniku 42l robiłem około 600 - 630km. Trzeba do tego oczywiście doliczyć nieznaczne zużycie benzyny - pewnie wyjdzie około 1l / 100km. Wychodzi mi więc, że auto pali średnio 6,5l gazu. Prawdopodobnie wypadałoby doliczyć również ubytek oleju silnikowego - średnio żre jakieś 0.5l na 1000km. Ehhh Skoda.. Skoda.. Jest to takie auto, przy którym trzeba mieć drugie auto na zapas albo bilet miesięczny.
6,7
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 101KM 74kW
Dobry silnik, jeżdzę ekonomicznie (nie nadużywam hamulców, hamuje silnikiem, staram sie przewidywać sytuacje na drodze). Czasem "depnę", na trasie ok.110 km/h średnia 6,5, poniżej 80 na trasie to 5,4 rekordowo. Eksploatacja i części tanie, nie psuje się. Jestem zadowolony.
9,0
Skoda Fabia I
Hatchback 1.4 16V 101KM 74kW
Przy przebiegu ok. 28000 km srednie spalanie to 10,2 l/100km. Potwierdzeniem jest dzienniczek auta prowadzony przez mnie od początku życia tego auta :) na autocentrum. Instalacja gazowa IV gen. Landirenzo Omegas. Komputer pokładowy pokazuje takie samo sp

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz
Skoda Fabia I Hatchback