Szukaj

Informacje o Skoda Fabia I Hatchback 1.2 i 64KM 47kW 2003-2007

Lata produkcji: 2003 – 2007
Segment: Auta małe
Wprowadzona na rynek w roku 1999 pierwsza generacja Skody Fabia w gamie czeskiej marki stała się następcą mocno już wyeksploatowanego (aczkolwiek udanego) modelu Felicia. Fabia powstało na platformie podłogowej VW A04, podobnie jak m.in. Volkswagen Polo czy Seat Ibiza. Mimo że sylwetka Skody Fabii nie była fascynująca, w niedługim czasie model ten zyskał dużą popularność na europejskim rynku. Skoda Fabia I, do chwili zamknięcia produkcji w roku 2017, znalazła ponad 1,6 mln klientów. Auto poddano modernizacji w roku 2004, która objęła m.in. modyfikacje atrapy chłodnicy, zderzaka oraz tylnych lamp.
czytaj więcej
Powagosław
Hasło reklamowe Skody brzmi „Simply clever”, czyli „po prostu bystra”. Zgodnie z tym sloganem, Fabia jest prosta w obsłudze, a do tego nieźle wygląda. Cena rozsądna, jakość przyzwoita. ~Powagosław
Luzacjusz
Pierwsza Fabia była tak brzydka (szczególnie tak z doklejonym tyłem), że aż Skoda było patrzeć. Na szczęście pani Fabia przeszła operację plastyczną. Nie wiem, kto ją operował, ale efekt jest taki, jakby z Renaty Beger powstała Renata Dancewicz. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2007 roku
Pojemność skokowa 1198 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 64 KM (47 kW) przy 5400 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 112 Nm przy 3000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 86,9 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,9 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(59%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Widoczność

Wybrane oceny

4,3
~RS77
Skoda Fabia I
Hatchback 1.2 i 64KM 47kW
Auto jak za te pieniądze co najmniej solidne. Silnik 1.2 tylko do miasta. W środku poprawnej jakości plastiki (jak na segment cenowy) a wszystkie przełączniki ergonomicznie rozmieszczone przy niezbyt porywającej, ale jak najbardziej akceptowalnej stylistyce wykończenia. Widoczność ok, oprócz lusterek bocznych - szczególnie to od strony pasażera o wiele za małe. Blacha raczej zdrowa oprócz klapy bagażnika, z tego co widzę to częsta przypadłość tych samochodów. Ogromną zaleta jest tania eksploatacja i dostępność części.
4,8
~Sebakrav
Skoda Fabia I
Hatchback 1.2 i 64KM 47kW
Auto tanie w utrzymaniu, łatwe w parkowaniu i sprawnie się poruszające się na ulicach. Królem autostrad to ono nie jest (bo z takim silnikiem być nie może) ale na normalnej polskiej jednopasmowej drodze krajowej całkiem sprawnie można jechać i do tego mało spalić (z Rzeszowa do Warszawy w trzy osoby z włączoną klimatyzacją spalił mi 4,9). Bagażnik jak na tę klasę samochodu bardzo pojemny (porównywałem z Yarisem i Mazdą). Silnik tani w utrzymaniu, i łatwy w naprawach (sam zmieniałem na przykład pompę wody). Rozrząd zmieniony przy 190 000 km. Mimo takiego przebiegu ani kropli oleju nie zużywa. Mniejsze lusterko prawe może trochę irytować ale wszystko jest kwestią przyzwyczajenia się.
2,9
~Marcin
Skoda Fabia I
Hatchback 1.2 i 64KM 47kW
Auto dla starego dziadka.Silnik ma dźwięk starego odkurzacza.Jestem zły na siebie,że dałem się namówić i kupiłem te auto z salonu za 40 tys.Szybki na korbkę,bez klimy i centralny zamek musiałem sam zakładać!!!Jeżdzę już nim 5 lat i powoli nie mogę już na niego patrzeć.Jeśli chodzi o eksploatacje to jest ok.Mało usterek w sumie nie ma się co dziwić przejechałem dopiero 35 tyś.Do miasta kiepskie dużo pali i słabo przyspiesza.W trasę można jechać ale tylko prawym pasem.Wartość auta po 5 latach ok 15 tyś.Strata 25 tyś-porażka!!!!!!!!!
Średnie spalanie dla Skoda Fabia I Hatchback 1.2 i 64KM 47kW 2003-2007
6,6
l/100 km
7,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Skoda Fabia I
Hatchback 1.2 i 64KM 47kW
Spalanie raczej zadowalające (jak poniżej). Ceny przeglądów i napraw uzależnione od miejsca gdzie chcecie je robić. Mój samochód od zakupu serwisowany był w ASO, więc to kontynuowałem... jednak nie będąc zadowolony z obsługi zmieniłem na inny serwis (też duży, ale pogwarancyjny, specjalizujący się w Skodzie, VW i Audi) więc auto jest dalej pod dobrą opieką. W takim wypadku trochę to kosztuje, ale jak widzicie z moich komentarzy - opłaca się, bo ZADBANA SKODA ODWDZIĘCZA SIĘ! Musicie jednak liczyć się, że po pewnym przebiegu będzie parę rzeczy do wymiany... jeśli jednak nie zaoszczędzicie na tym - będziecie cieszyć się swoimi Fabiami jeszcze długo. Możecie serwisować również sami lub u "pana Staśka w garażowym warsztacie", wtedy części zamienne są b.tanie i ogólnie dostępne.
7,0
Skoda Fabia I
Hatchback 1.2 i 64KM 47kW
auto przyjemne fajnie się kreci na obroty no do 160 a później jest już ciężko dzisiaj trasa 400km autostradą cały czas 160 - 8,8l/100km a jak do 100 się jeździ to poniżej 6l bez klimy do osiągnięcia jest ? ;) mam drugą fabia 1.4 16v 75Km , jak dla mnie rusznicy nie ma , po za tym że tamta 0,5l/100km więcej pali ale osiągi nie idzie zauważyć
5,4
Skoda Fabia I
Hatchback 1.2 i 64KM 47kW
Tak jak w danych podanych, silnik przy delikatnej jezdzie ze wszystkimi zasadami ecodrivingu bardzo malo malo pali, a jak sie depta to pali jakby jechal, choc nadal nie jedzie.... choc 180 licznikowe polecial

Usterki Skoda Fabia I

Liczba wpisów: 122
Usterka tablicy wskaźników
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 60KM 44kW 1999-2007
  • instalacja elektryczna
  • 162 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 4
Po przebiegu około 130 tys km pojawił się problem z zapalającą się kontrolką temperatury silnika. Z czasem pojawiły się kolejne usterki. W upalne dni zapalała się kontrolka temperatury silnika zaraz po włożeniu kluczyka, jednocześnie wskaźnik paliwa spadał na zero, a w bardzo upalne i słoneczne dni dochodziła do tego wszystkiego zapalająca się kontrolka immobilisera. Elektryk podejrzewał czujnik temperatury płynu lub wiązkę elektryczną. Niestety nic nie zrobił, zrezygnował z dalszej diagnostyki. Do powodu usterek z czasem doszedłem sam. Okazało się, że wina leży po stronie tablicy wskaźników, a dokładniej połączeniu kostki 32 pin i płycie z gniazdem 32 pin. Moim zdaniem jest to wada fabryczna, objawiająca się pękaniem ścieżek na płycie w pobliżu pinów gniazda 32 pin, oraz zimnymi lutami. Usterka występuje tylko latem upały, lub w zimie po dłuższej jeździe z włączonym ogrzewaniem. Po wymiqnie wtyku 32 pin i polutowaniu płyty usterka ustąpiła.
awaria rozrządu
  • Skoda Fabia I Hatchback
  • silnik
  • 73 tys. km
w 2007 zakupiłem skodę fabie jako 4 letni samochód z silnikiem 1.2 HTP i przebiegiem 73 tys. Kontrolka check engine włączała się bardzo często. dodatkowo pojawiły wibracje silnika, większe spalanie a ostatecznie problemy z uruchomieniem jednostki napędowej. Pomiar ciśnienia pokazał, że ciśnienie na drugim cylindrze wynosi 2 bar, a na 1 i 3 cylindrze około 11, czyli zgodnie z normą. Powód: wypalony zawór. Gdy mechanik zdemontował głowicę jeden z zaworów nie przypominał typowego "grzybka". Kto winny? paliwo? materiał do produkcji zaworów?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Separator odmy
  • Skoda Fabia I Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW 1999-2007
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 7
Nie 1
Oddając autko na serwis na tzw"Pakiet Startowy" miałem problem z zapchaną odmą czyli podwyższone obroty kontrolki EPC Check Engine dodam iż sądziłem że to wina czujnika podciśnienia po czyszczeniu odmy naprawa pomogła ale w trasie do Katowic miałem problem z uszczelką korka wlewu oleju od razu podejrzewałem odmę i od razu wymieniłem na nową odmę z firmy Vaico V10-2255 i problem zniknął dodatkowa zauważylem iż obroty silnika spadły na starej odmie miał 1100 obr/min na nowej po odpaleniu ok 1000 obr/min.Po za tym najlepszy samochodzik zaraz po Cinquocento polecam i pozdrawiam :)
1 komentarz
Skoda Fabia I Hatchback