Szukaj

Informacje o Skoda Citigo Hatchback 5d Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW 2017-2019

Lata produkcji: 2017 – 2019
Segment: Auta najmniejsze
Produkowana od roku 2011 Skoda Citigo to mały samochód należący do segmentu A. Jest najmniejszym autem w katalogu czeskiego producenta, najmniejszym także, jaki do tej pory w historii wyprodukowała Skoda – jest nawiązaniem do prototypu z lat 30. XX w. o nazwie Skoda Sgitta (nigdy nie wdrożony do produkcji, mały samochód dla ludu). Sama nazwa Citigo wskazuje przeznaczenie modelu – ma być miejskim autem, które zapełni lukę w tym segmencie w ofercie czeskiej marki. Skoda Citigo zbudowana została na platformie podłogowej VW Group MQB Platform, w ramach projektu NSF (New Small Family) uruchomionego przez Volkswagena, a jego modelami bliźniaczymi są VW up! oraz Seat Mii.
czytaj więcej
Powagosław
W czasach, gdy małe auta kuszą wzrok swoim indywidualizmem i rozrywkowym charakterem, Citigo nie oferuje nic ciekawego, ani zaskakującego. Niestety, najnudniejszy z nowych trojaczków Volkswagena. ~Powagosław
Luzacjusz
Ładne? To nie ma być ładne. To ma być tanie, praktyczne i nie rzucać się w oczy. Taki futerał na małą rodzinkę. ~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2019 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 6200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 95 Nm przy 3000-4300 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 76,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 3,8
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Karoseria - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,5
~Jan Winnicki
Skoda Citigo
Hatchback 5d Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW
Dzień dobry, będąc w Grecji na wakacjach i w pracy pożyczyłem skodę citigo. Jest to już drugi raz odkąd jeżdżę tym modelem( w lutym 2018r w Lizbonie jeździłem VW upem!). Auto mogę śmiało polecić dla osób szukających malutkiego popierdółka do miasta. Jest mały, zwrotny i bardzo przestronny wewnątrz. Bagażnik również jest bardzo duży jak na tę klasę samochodu( bez problemu zmieściły się moje walizki). Jakość wykończenia nie powala, no ale to jest samochód segmentu A więc nie oczekiwałem tutaj cudów. To samo z zawieszeniem- twarde jest ale to normalne w tak małych autach. Wyciszenie raczej przeciętne, nie było szokująco głośno, ale też nie było jakoś przesadnie cicho. Układ kierowniczy-bardzo dobry, na autostradzie czuć że jest trochę "luzu" w kierownicy, w związku z tym nie trzeba się cały czas strasznie skupiać na drodze jak to ma miejsce w suzuki s crossie. A na postoju kierownica pracuje bardzo lekko. Silnik jest żwawy, dobrze sobie radzi, nawet na autostradzie, na wzniesieniach też jedzie dobrze jak mamy ok 2,5 tys.obr/min. Poniżej-słabo. Nie ma nawet najmniejszego porównania z seatem ibizą 1.0 75KM który kompletnie sobie nie radził. Na każdym wzniesieniu zdychał. Nie brakowało sytuacji w których trzeba było jechać nawet na 1 biegu by móc wyjechać pod górę. To była istna porażka! Napisałem o nim opinię na autocentrum więc jakby ktoś był zainteresowany to proszę sobie zerknąć tutaj https://www.autocentrum.pl/oceny/seat/ibiza/v/silnik-benzynowy-1.0-mpi-75km-2017-2020/ocena-kierowcy-i226866/ W skodzie na całe szczęście nie było takiego problemu, nawet jak miała ok 2 tys.obr/min to wyjechała bez redukcji ale słabo. No ale z drugiej strony nie spodziewałem się po tym silniku sportowych osiągów. I nikt się nie powinien tego spodziewać. Jednak spalanie przy średniej prędkości 120 km/h wynoszące 6,4l to już nie jest dobry wynik jak na takie autko z takim silniczkiem. Powinien spalić ok. 5-5,5l/100km i wtedy bym był zadowolony. No i kultura pracy nie była też zbyt dobra, w końcu to 3 cylindrowiec. Podobnie jak w seacie strasznie wkurzało mnie buczenie tej pierdziawki na niższych obrotach (ok.2 tys.obr/min). VW up! spalił mi przy mieszanej jeździe ok 4,5l/100km, więc nie rozumiem czemu citigo zeżarło aż tak dużo. Przy 140 km/h spa zużycie wyniosłoby ok 8l/100km. Za dużo moim zdaniem. Tyle pali 140 konne suzuki. Podsumowując, citigo to jest samochód godny polecenia- bardzo przestronny, mały i dynamiczny. Idealny do miasta choć na autostradzie też nie zawiedzie. Tylko spalanie mogłoby być niższe. Szkoda ze go już nie produkują. No ale zawsze można kupić auto używane. I ten silnik da się przerobić na LPG więc to zminimalizuje koszty. Bardzo fajny samochodzik. Polecam! PS. Grecja, podobnie jak auto jest świetnym krajem. Wspaniałe zabytki w Atenach, bardzo dobre jedzenie(mówię o greckiej potrawie o nazwie mussaka), morze bardzo ciepłe na przełomie czerwca i lipca + czyste. Nie ma porównania do Almunecar w Hiszpanii gdzie woda w tym okresie jest jak nad Bałtykiem lub jeszcze zimniejsza. Do Aten bezpośrednio lata Ryanair z Krakowa więc można szybko się tam dostać bez przesiadania się w Monachium. Tylko plaża w Patras mogłaby być lepsza.
4,9
~Robi
Skoda Citigo
Hatchback 5d Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW
4,6
~Grzegorz Janus
Skoda Citigo
Hatchback 5d Facelifting 1.0 MPI 75KM 55kW
Skoda Citigo Hatchback 5d Facelifting