Szukaj

Informacje o Skoda 105 II 1.2 120 L 52KM 38kW 1983-1990

Lata produkcji: 1983 – 1990
Segment: Auta małe
Produkowany od 1983 do 1990 roku
Pojemność skokowa 1174 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 52 KM (38 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 85 Nm przy 3000 obr/min
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 72 x 72 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Ogólna ocena
3,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Widoczność + Stosunek jakość/cena

Wady

- Układ jezdny - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~krzysztofkowal@gazeta.pl
Skoda 105 II
Sedan 1.2 120 L 52KM 38kW
kest to bardzo fajne i tanie w utrzymaniu auto do miastai na trase, ja przynajmniej raz na 1,5 miesiaca robie trasy krakow - bialystok i jeszcze nigdy nie sie po drodze nie zepsulo, jedyna powazna wada jest blacha i z tego co slyszalem tak juz te skody maja ale wystarczy troche pianki montazowej, szpachli bitexu i bedzie dobrze
3,2
~arg.
Skoda 105 II
Sedan 1.2 120 L 52KM 38kW
Auto dobre do jeżdżenia po mieście i w tym wieku, już raczej na mniejszych trasach. Kiepska i cieńka blacha podatna na rdzę, nie zapewnia pasażerom specjalnego bezpieczeństwa. Pięciobiegowa skrzynia, auto czterodrzwiowe, tanie części no i niska cena to niewątpliwe atuty skody. Wiele tym samochodem przejechaliśmy, "wychowało" sie w nim moje dziecko. Mam do niego olbrzymi sentyment, ale trochę mnie już męczy obawa o kolejną awarię. Pomału myślę o kupnie innego auta, co robię z dużym żalem.
3,1
~prism@interia.pl
Skoda 105 II
Sedan 1.2 120 L 52KM 38kW
Kupiłem ją 4 lata temu za 4 tys. zł. Włożyłem drugie tyle-wymieniłem łożyska kół, zawieszenie, amorki, progi i podłogę, pompę wody, termostat, uszczelkę pod głowicą, gaźnik, przekładnię kierowniczą, łożysko wyciskowe sprzęgła, półosie (prewencyjnie), tarcze hamulcowe i 1 bęben, tłumik, rozrząd, pedał (zatarł się) i linkę gazu (2 razy), uszczelki cylinderka hamulcowego. Było pewnie tego więcej ale już nie pamiętam:) Można się przy nim podszkolić z mechaniki:)

Usterki Skoda 105 II

Liczba wpisów: 3
Jak pozbyć się wody z kabiny?
  • Skoda 105 II
Mam tu patent na basen w środku podczas deszczu. Zakładam oczywiście, że wszelkie metody uszczelniania silikonem i prostowania drzwi nie wystarczą. Zazwyczaj woda nie leci strumyczkiem na głowę (tego by brakowało) ale po prostu "pojawia" się na dole... w bocznej ściance progu od środka jest odpływ, ale nieco powyżej podłogi. Sprawa jest niesłychanie prosta! Należy zlokalizować miejsce którędy woda płynie po karoserii i doprowadzić ją do odpływu, oczywiście należy go udrożnić. Podczas postoju woda wpływa co prawda do środka, ale ogromna większość wypłynie na zewnątrz.
Problem rozwiÄ…zany
Jak naprawić nagrzewnicę i jej okolice?
  • Skoda 105 II
O skuteczności ogrzewania wnętrza komentarze sobie daruję :))) Pierwsze objawy wycieku płynu chłodzącego do środka to będzie uszczelka zaworu dopływu płynu do nagrzewnicy. Najpierw pojawią się krople na obudowie i ewentualny basenik na podłodze. Należy wymienić tą uszczelkę i przy okazji wykręcenia zaworu sprawdzić czy otwiera się i zamyka z oporem - jeśli chodzi luźno, a z zewnętrznej strony są kolorowe ślady, to też do kosza z nim. Jeśli ciężko to w porządku, może zostać. Jeśli już dojdzie do rozkręcania tego agregatu to polecam zmienić gumowe rurki dopływu i odpływu, oraz wstawić dobrej jakości metalowe opaski zaciskowe, bo fabryczne (przynajmniej u mnie) są marnej klasy. Zresztą przy demontażu i tak pewnie zostaną zdemolowane. Podczas robót konserwacyjnych nie zaszkodzi wyczyścić cięgna od wszystkich tych klapek zamykających tudzież otwierających nawiewy, i wywalić wszelkie syfy.
Problem rozwiÄ…zany
Jak zniwelować skutki lekkiego przodu?
  • Skoda 105 II
Krótko mówiąc: nie przejmować się i walić do bagażnika ile się da ciężkiego towaru. Jeżeli będzie potrzeba skorzystania z bagażnika, a podejrzewam że nieczęsto, to się badziewie wyjmie i proszę nie ględzić że to zbędny wysiłek [palacz] Albowiem bagażnik ten jest wybitnie nieustawny i większe torby i tak trzeba będzie upychać w środku pod nogami. Niestety. Ostatecznie zostaje bagażnik dachowy - 50 kg. Jak już ktoś się zdecyduje na to szaleństwo ;) naturalnie należy sprawdzić podłogę, ale z reguły nawet niewielka korozja nie dyskwalifikuje, jeśli się nie mylę to są tam wsporniki od zawieszenia a te niełatwo zagiąć. Wyłożyć bagażnik kilkoma warstwami materiału, i nie żadna wełna czy jedwab ;), a także ściany, żeby w razie jakichś ostrych skręcań czy hamowań nie było demolowania lakieru w bagażniku. Jeśli jeszcze to czytasz to chyba masz nie po kolei w głowie, ale zalecam płyty chodnikowe jako jednocześnie ciężkie i kompaktowe :))), można sprawnie ułożyć i jeszcze zostanie trochę miejsca na różne butelki, szmaty, i inne niezbędne rzeczy. Parę piwek też wejdzie. Zalety są tak oczywiste że nie każdy na to wpadnie ;) - aerodynamika korzysta bo przód nie jest wyżej niż tył - ciężki przód to znacznie lepsze skręcanie i mniejsza wrażliwość na boczny wiatr! Chyba nie muszę tłumaczyć jak ten szczegół jest ważny. - wygląd zyskuje chyba najwięcej, sylwetka robi się prawie sportowa :)) Większa masa, niestety, w słabszych silnikach może być odczuwalna, ale nie do tego stopnia żeby zrezygnować z zalet. Też nie należy przegiąć i zejść zderzakiem do asfaltu oczywiście.
Problem rozwiÄ…zany
Skoda 105 II