Szukaj

Informacje o Skoda 105 II 1.2 120 L 48KM 35kW 1987-1990

Lata produkcji: 1987 – 1990
Segment: Auta małe
Produkowany od 1987 do 1990 roku
Pojemność skokowa 1174 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 48 KM (35 kW)
Ogólna ocena
3,8 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(75%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Układ jezdny - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

3,5
~foraq
Skoda 105 II
Sedan 1.2 120 L 48KM 35kW
samochód bardzo fajny! Ciężko siÄ™ do niego przyzwyczaić po przesiadce z czegoÅ› lepszego (brak wspomagania, ssanie, duży skok hamulca, dÅ‚ugi skok biegów itp.) ale jak trochÄ™ pojeździmy to pokochamy ten wóz - super odgÅ‚os (dla mnie naprawdÄ™ extra!), tylny napÄ™d pozwala poszaleć;), zawieszenie super trwaÅ‚e (po 200k km zostaÅ‚y wymienione 2 amortyzatory i tyle...). Przestronny, trochÄ™ niepraktyczny bagażnik z przodu, potrafi Å‚adnie wyrwać spod Å›wiateÅ‚ jak siÄ™ umie biegami obsÅ‚ugiwać;) Mój wóz ma ponad 20 lat i widać dopiero pojedyncze Å›lady rdzy, żadnych dziur a´la OPEL;P Samochód z duszÄ… i charakterem:)
3,4
~hansior@poczta.onet.pl
Skoda 105 II
Sedan 1.2 120 L 48KM 35kW
Za tą cenę nie da się kupić lepszego samochodu. Owszem, trzeba mieć serce dla Skodzi, ale odwdzięczy się niezłą niezawodnością i możliwym komfortem - na pewno lepszym niż w 125p czy Poldku. Modele po 1986 roku nawet mogą się podobać wizualnie, poza tym nie polecam starszych roczników z uwagi na wiele ulepszeń jakie Czesi wprowadzali sukcesywnie co roku. Dużą zaletą tego samochodu (o której wiele osób nie wie) to prawie całkowicie zabezpieczone elektrochemicznie nadwozie (jedyne elementy niezabezpieczone to słupki). Wystarczy raz na rok - dwa zrobić drobne zaprawki (nie miałem większych plamek niż 3-4 mm) i nie ma prawa rdzewieć. Generalnie: polecam każdemu, kto nie mieści się w malucha i nie ma ochoty inwestować w przeżytki polskiego socjalizmu. I jeszcze jedno: nie kupujcie stopiątek - straszny muł.
2,9
~Bushman
Skoda 105 II
Sedan 1.2 120 L 48KM 35kW
Za taka małą kasę (do 1 tys. zł) można się pokusić o zakup. Oczywiście lepiej wybrać z LPG. W skodzie jest naprawdę dużo miejsca (m.in. dlatego je kupiłem, nie bawi mnie jazda z kolanami na uszach jak w maluchu i trafianie czubkiem palcow w mini-pedałki). Do wyścigów się nie nadaje, to raczej "dziadowóz" (pojazd dla starszych kierowców, którym nigdzie się nie spieszy).

Usterki Skoda 105 II

Liczba wpisów: 3
Jak pozbyć się wody z kabiny?
  • Skoda 105 II
Mam tu patent na basen w środku podczas deszczu. Zakładam oczywiście, że wszelkie metody uszczelniania silikonem i prostowania drzwi nie wystarczą. Zazwyczaj woda nie leci strumyczkiem na głowę (tego by brakowało) ale po prostu "pojawia" się na dole... w bocznej ściance progu od środka jest odpływ, ale nieco powyżej podłogi. Sprawa jest niesłychanie prosta! Należy zlokalizować miejsce którędy woda płynie po karoserii i doprowadzić ją do odpływu, oczywiście należy go udrożnić. Podczas postoju woda wpływa co prawda do środka, ale ogromna większość wypłynie na zewnątrz.
Problem rozwiÄ…zany
Jak naprawić nagrzewnicę i jej okolice?
  • Skoda 105 II
O skuteczności ogrzewania wnętrza komentarze sobie daruję :))) Pierwsze objawy wycieku płynu chłodzącego do środka to będzie uszczelka zaworu dopływu płynu do nagrzewnicy. Najpierw pojawią się krople na obudowie i ewentualny basenik na podłodze. Należy wymienić tą uszczelkę i przy okazji wykręcenia zaworu sprawdzić czy otwiera się i zamyka z oporem - jeśli chodzi luźno, a z zewnętrznej strony są kolorowe ślady, to też do kosza z nim. Jeśli ciężko to w porządku, może zostać. Jeśli już dojdzie do rozkręcania tego agregatu to polecam zmienić gumowe rurki dopływu i odpływu, oraz wstawić dobrej jakości metalowe opaski zaciskowe, bo fabryczne (przynajmniej u mnie) są marnej klasy. Zresztą przy demontażu i tak pewnie zostaną zdemolowane. Podczas robót konserwacyjnych nie zaszkodzi wyczyścić cięgna od wszystkich tych klapek zamykających tudzież otwierających nawiewy, i wywalić wszelkie syfy.
Problem rozwiÄ…zany
Jak zniwelować skutki lekkiego przodu?
  • Skoda 105 II
Krótko mówiąc: nie przejmować się i walić do bagażnika ile się da ciężkiego towaru. Jeżeli będzie potrzeba skorzystania z bagażnika, a podejrzewam że nieczęsto, to się badziewie wyjmie i proszę nie ględzić że to zbędny wysiłek [palacz] Albowiem bagażnik ten jest wybitnie nieustawny i większe torby i tak trzeba będzie upychać w środku pod nogami. Niestety. Ostatecznie zostaje bagażnik dachowy - 50 kg. Jak już ktoś się zdecyduje na to szaleństwo ;) naturalnie należy sprawdzić podłogę, ale z reguły nawet niewielka korozja nie dyskwalifikuje, jeśli się nie mylę to są tam wsporniki od zawieszenia a te niełatwo zagiąć. Wyłożyć bagażnik kilkoma warstwami materiału, i nie żadna wełna czy jedwab ;), a także ściany, żeby w razie jakichś ostrych skręcań czy hamowań nie było demolowania lakieru w bagażniku. Jeśli jeszcze to czytasz to chyba masz nie po kolei w głowie, ale zalecam płyty chodnikowe jako jednocześnie ciężkie i kompaktowe :))), można sprawnie ułożyć i jeszcze zostanie trochę miejsca na różne butelki, szmaty, i inne niezbędne rzeczy. Parę piwek też wejdzie. Zalety są tak oczywiste że nie każdy na to wpadnie ;) - aerodynamika korzysta bo przód nie jest wyżej niż tył - ciężki przód to znacznie lepsze skręcanie i mniejsza wrażliwość na boczny wiatr! Chyba nie muszę tłumaczyć jak ten szczegół jest ważny. - wygląd zyskuje chyba najwięcej, sylwetka robi się prawie sportowa :)) Większa masa, niestety, w słabszych silnikach może być odczuwalna, ale nie do tego stopnia żeby zrezygnować z zalet. Też nie należy przegiąć i zejść zderzakiem do asfaltu oczywiście.
Problem rozwiÄ…zany
Skoda 105 II