Szukaj

Informacje o Skoda 105 II 1.2 120 GLS 58KM 43kW 1983-1990

Lata produkcji: 1983 – 1990
Segment: Auta małe
Produkowany od 1983 do 1990 roku
Pojemność skokowa 1174 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 58 KM (43 kW) przy 5200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 90 Nm przy 3250 obr/min
Montaż silnika z tyłu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 2
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Åšrednica cylindra × skok tÅ‚oka 72 x 72 mm
Typ wtrysku gaźnik
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na tylną oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,7 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów + Stosunek jakość/cena

Wady

- Ergonomia - Wentylacja i ogrzewanie - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~Piotr z Białegostoku
Skoda 105 II
Sedan 1.2 120 GLS 58KM 43kW
Na LPG jest tanio, mam 2 skody 120L, wersja Lux jak wiadomo różni sie od wersji Standart tym, że ma rozkładane przednie fotele:). jedna z moich to wersja Belgijska- ma 5-cio stopniową skrzynke biegów, kazda sie sypie powoli, wymieniłem w nich juz 4 silniki bo tłok czasem lubi wyskoczyc z bloku silnika:) szkoda ze silnika nie ma z przodu- lepsze byłoby chłodzenie może i tył by tak nie opadał- ale popodkładałem gumy pod zwoje sprężyn i jest dobrze, ogólnie tanie autko bo za skode jedną z gazem dałem 700zł
2,9
~kropi@tlen.pl
Skoda 105 II
Sedan 1.2 120 GLS 58KM 43kW
Jak ktoś się lubi dłubać, to proszę bardzo, ale jeśli już, to 120. 105 jest strasznie słaba, krowiasta, może nie tak jak polonez, ale zawsze. Fakt, że dość sporo miejsca dla pasażerów, bo dla bagażu już nie, całkiem dobre blachy jak na produkt socjalistyczny (porównuję z naszym śp. fiatem 125, który po 6 latach wyglądał jakby wrócił ze strefy Gazy). Jazda ponad 100 km/h to ryzyko śmierci lub kalectwa, robiłem to wiele razy, więc wiem, o czym mówię (max to 140 na trasie Katowice - Kraków, z górki oczywiście). Wszechobecny skaj i tandetny plastik dobiją najtwardszego.
3,5
~mr_koza@poczta.onet.pl
Skoda 105 II
Sedan 1.2 120 GLS 58KM 43kW
Wiem że większość żali się na zużycie oleju, ja jakoś nie mam powodu. Temu silnikowi obca jest po prostu sportowa charakterystyka i jeżeli ktoś próbuje ruszać z piskiem z każdego skrzyżowania to mu się to później mści. Samochód ten jest przeznaczony chyba dla ludzi, którzy ponad wiatr we włosach i adrenalinę przedkładają spokojne, długie podróże.

Usterki Skoda 105 II

Liczba wpisów: 3
Jak pozbyć się wody z kabiny?
  • Skoda 105 II
Mam tu patent na basen w środku podczas deszczu. Zakładam oczywiście, że wszelkie metody uszczelniania silikonem i prostowania drzwi nie wystarczą. Zazwyczaj woda nie leci strumyczkiem na głowę (tego by brakowało) ale po prostu "pojawia" się na dole... w bocznej ściance progu od środka jest odpływ, ale nieco powyżej podłogi. Sprawa jest niesłychanie prosta! Należy zlokalizować miejsce którędy woda płynie po karoserii i doprowadzić ją do odpływu, oczywiście należy go udrożnić. Podczas postoju woda wpływa co prawda do środka, ale ogromna większość wypłynie na zewnątrz.
Problem rozwiÄ…zany
Jak naprawić nagrzewnicę i jej okolice?
  • Skoda 105 II
O skuteczności ogrzewania wnętrza komentarze sobie daruję :))) Pierwsze objawy wycieku płynu chłodzącego do środka to będzie uszczelka zaworu dopływu płynu do nagrzewnicy. Najpierw pojawią się krople na obudowie i ewentualny basenik na podłodze. Należy wymienić tą uszczelkę i przy okazji wykręcenia zaworu sprawdzić czy otwiera się i zamyka z oporem - jeśli chodzi luźno, a z zewnętrznej strony są kolorowe ślady, to też do kosza z nim. Jeśli ciężko to w porządku, może zostać. Jeśli już dojdzie do rozkręcania tego agregatu to polecam zmienić gumowe rurki dopływu i odpływu, oraz wstawić dobrej jakości metalowe opaski zaciskowe, bo fabryczne (przynajmniej u mnie) są marnej klasy. Zresztą przy demontażu i tak pewnie zostaną zdemolowane. Podczas robót konserwacyjnych nie zaszkodzi wyczyścić cięgna od wszystkich tych klapek zamykających tudzież otwierających nawiewy, i wywalić wszelkie syfy.
Problem rozwiÄ…zany
Jak zniwelować skutki lekkiego przodu?
  • Skoda 105 II
Krótko mówiąc: nie przejmować się i walić do bagażnika ile się da ciężkiego towaru. Jeżeli będzie potrzeba skorzystania z bagażnika, a podejrzewam że nieczęsto, to się badziewie wyjmie i proszę nie ględzić że to zbędny wysiłek [palacz] Albowiem bagażnik ten jest wybitnie nieustawny i większe torby i tak trzeba będzie upychać w środku pod nogami. Niestety. Ostatecznie zostaje bagażnik dachowy - 50 kg. Jak już ktoś się zdecyduje na to szaleństwo ;) naturalnie należy sprawdzić podłogę, ale z reguły nawet niewielka korozja nie dyskwalifikuje, jeśli się nie mylę to są tam wsporniki od zawieszenia a te niełatwo zagiąć. Wyłożyć bagażnik kilkoma warstwami materiału, i nie żadna wełna czy jedwab ;), a także ściany, żeby w razie jakichś ostrych skręcań czy hamowań nie było demolowania lakieru w bagażniku. Jeśli jeszcze to czytasz to chyba masz nie po kolei w głowie, ale zalecam płyty chodnikowe jako jednocześnie ciężkie i kompaktowe :))), można sprawnie ułożyć i jeszcze zostanie trochę miejsca na różne butelki, szmaty, i inne niezbędne rzeczy. Parę piwek też wejdzie. Zalety są tak oczywiste że nie każdy na to wpadnie ;) - aerodynamika korzysta bo przód nie jest wyżej niż tył - ciężki przód to znacznie lepsze skręcanie i mniejsza wrażliwość na boczny wiatr! Chyba nie muszę tłumaczyć jak ten szczegół jest ważny. - wygląd zyskuje chyba najwięcej, sylwetka robi się prawie sportowa :)) Większa masa, niestety, w słabszych silnikach może być odczuwalna, ale nie do tego stopnia żeby zrezygnować z zalet. Też nie należy przegiąć i zejść zderzakiem do asfaltu oczywiście.
Problem rozwiÄ…zany
Skoda 105 II