Szukaj

Informacje o Skoda 105 II 1.0 105 S,L 44KM 32kW 1988-1990

Lata produkcji: 1988 – 1990
Segment: Auta małe
Produkowany od 1988 do 1990 roku
Pojemność skokowa 1046 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 44 KM (32 kW)
Ogólna ocena
4,0 /5 Åšrednia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Widoczność + Stosunek jakość/cena + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Silnik - Wyciszenie
Åšrednie spalanie dla Skoda 105 II 1.0 105 S,L 44KM 32kW 1988-1990
7,6
l/100 km
8,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Liczba komentarzy: 2
Skoda 105 II
Sedan 1.0 105 S,L 44KM 32kW
Przeżyłem 105tke 1980 miasto-8L/trasa-6,5L,silnik po tzw."szybkim remoncie",gdy ją sprzedawałem miała 180tyś.km.i grała wałem na zimno,jak diesel zaworami. 120stke 1981 miasto-8,5L/trasa-5,5L,rzadki model LS,totalny oryginał,wersja na rynek niemiecki(RFN nie NRD)miała przejechane 65tyś.km.kiedy byłem zmuszony ją zbyć(ze łzami w oczach)-te były na etylince.Aktualnie zglebiona 105L 1984 na zawieszeniu Rapidy i ze swapem Favo135 ze skrzynią 5sport,czyli namiastka czeskiego porsche(130RS,a raczej 130RL).Mówią że gdy głowa siwieje...,coś w tym jest,bo już chwilę temu przekroczyłem 40stkę,ale do rzeczy!Na kręconym silniku Favo 11L,to minimum absolutne(o maxie nie wspomnę)oczywiście gazu(bo kto by na to zarobił)-startowała na 1/4mili.Teraz ma oryginał Favo i stała się podstawowym pojazdem użytkowym(cóż-ekonomia) i miasto-9-10L/trasa-6-13L,czyli 90km/h-6L,a 170km/h-13L.Na autostradzie 120-130km/h i w zależności od obciążenia 7-8L/100 i cały czas mowa o LPG.Tylko 60 kuców,a na starcie ze świateł,mało kto nadąża komputrem z SSRami,CTTgupotami,TurboComobadziewiami i jak tego autka nie kochać,a miny kierowców tych bydłowozów-BEZCENNE! ;D Wózek dla TWARDYCH GOŚCI-klang silnika,wycie skrzyni,totalna podsterowność,brak wspomagania i tylny napęd-zresztą zgodnie z Wolą Bożą,bo gdyby było inaczej...,chodzili byś my na rękach! ;D Pozdrawiam motorniczych elektrowozów!
10,5
Skoda 105 II
Sedan 1.0 105 S,L 44KM 32kW
ŚP skoda paliła dużo. przejechałem nią 12724 km, wlałem 1148,47 e95 za 4504,04 PLN. Trasę Kielce-Staszów (60km) pokonywałem najszybciej w 40 min (rzadko schodziłem poniżej 120 km/h; spalanie ok 12l), Najwolniej 70 min. Super sie trzyma drogi, tylny napęd jest najlepszy!!! (teraz jezdze autem z napedem na przód i mi sie nie podoba). Najwiecej pali w grudniu i styczniu (okres zimny, zły dla spalania i bardzo zakorkowany w Kielcach) - wtedy potrafiła spalić do 14-15 l !!! Dźwięk silnika bardzo przyjemny :). Strasznie duzo zjadala oleju silnikowego... który byl czarny... Ostatnia trase ze Staszowa do Kielc przejechałem bez hamulcow, wracalem dla bezpieczenstwa noca prawie 90 min. Pomimo dużych kosztów spalania bardzo sympatycznie wspominam to autko i nie zaluje wydanej kasy :D pozdrawiam hokky@wp.pl ps. kupilbym tylko dla zabawy ;)
9,7
Skoda 105 II
Sedan 1.0 105 S,L 44KM 32kW
latem nawet zadowalajaco srednio ok 10l zima nawet potrafila podejsc pod 13l ale z przewaga miasta minimalnie udalo mi sie zejsc na ok 6l. mam pokleony plywak i zle dozuje dlatego tyle pali ale nie udalo sie kupic samego a caly gaznik jest drozszy niz moja skodzinka

Usterki Skoda 105 II

Liczba wpisów: 3
Jak pozbyć się wody z kabiny?
  • Skoda 105 II
Mam tu patent na basen w środku podczas deszczu. Zakładam oczywiście, że wszelkie metody uszczelniania silikonem i prostowania drzwi nie wystarczą. Zazwyczaj woda nie leci strumyczkiem na głowę (tego by brakowało) ale po prostu "pojawia" się na dole... w bocznej ściance progu od środka jest odpływ, ale nieco powyżej podłogi. Sprawa jest niesłychanie prosta! Należy zlokalizować miejsce którędy woda płynie po karoserii i doprowadzić ją do odpływu, oczywiście należy go udrożnić. Podczas postoju woda wpływa co prawda do środka, ale ogromna większość wypłynie na zewnątrz.
Problem rozwiÄ…zany
Jak naprawić nagrzewnicę i jej okolice?
  • Skoda 105 II
O skuteczności ogrzewania wnętrza komentarze sobie daruję :))) Pierwsze objawy wycieku płynu chłodzącego do środka to będzie uszczelka zaworu dopływu płynu do nagrzewnicy. Najpierw pojawią się krople na obudowie i ewentualny basenik na podłodze. Należy wymienić tą uszczelkę i przy okazji wykręcenia zaworu sprawdzić czy otwiera się i zamyka z oporem - jeśli chodzi luźno, a z zewnętrznej strony są kolorowe ślady, to też do kosza z nim. Jeśli ciężko to w porządku, może zostać. Jeśli już dojdzie do rozkręcania tego agregatu to polecam zmienić gumowe rurki dopływu i odpływu, oraz wstawić dobrej jakości metalowe opaski zaciskowe, bo fabryczne (przynajmniej u mnie) są marnej klasy. Zresztą przy demontażu i tak pewnie zostaną zdemolowane. Podczas robót konserwacyjnych nie zaszkodzi wyczyścić cięgna od wszystkich tych klapek zamykających tudzież otwierających nawiewy, i wywalić wszelkie syfy.
Problem rozwiÄ…zany
Jak zniwelować skutki lekkiego przodu?
  • Skoda 105 II
Krótko mówiąc: nie przejmować się i walić do bagażnika ile się da ciężkiego towaru. Jeżeli będzie potrzeba skorzystania z bagażnika, a podejrzewam że nieczęsto, to się badziewie wyjmie i proszę nie ględzić że to zbędny wysiłek [palacz] Albowiem bagażnik ten jest wybitnie nieustawny i większe torby i tak trzeba będzie upychać w środku pod nogami. Niestety. Ostatecznie zostaje bagażnik dachowy - 50 kg. Jak już ktoś się zdecyduje na to szaleństwo ;) naturalnie należy sprawdzić podłogę, ale z reguły nawet niewielka korozja nie dyskwalifikuje, jeśli się nie mylę to są tam wsporniki od zawieszenia a te niełatwo zagiąć. Wyłożyć bagażnik kilkoma warstwami materiału, i nie żadna wełna czy jedwab ;), a także ściany, żeby w razie jakichś ostrych skręcań czy hamowań nie było demolowania lakieru w bagażniku. Jeśli jeszcze to czytasz to chyba masz nie po kolei w głowie, ale zalecam płyty chodnikowe jako jednocześnie ciężkie i kompaktowe :))), można sprawnie ułożyć i jeszcze zostanie trochę miejsca na różne butelki, szmaty, i inne niezbędne rzeczy. Parę piwek też wejdzie. Zalety są tak oczywiste że nie każdy na to wpadnie ;) - aerodynamika korzysta bo przód nie jest wyżej niż tył - ciężki przód to znacznie lepsze skręcanie i mniejsza wrażliwość na boczny wiatr! Chyba nie muszę tłumaczyć jak ten szczegół jest ważny. - wygląd zyskuje chyba najwięcej, sylwetka robi się prawie sportowa :)) Większa masa, niestety, w słabszych silnikach może być odczuwalna, ale nie do tego stopnia żeby zrezygnować z zalet. Też nie należy przegiąć i zejść zderzakiem do asfaltu oczywiście.
Problem rozwiÄ…zany
Skoda 105 II