Szukaj

Informacje o Seat Toledo IV

Lata produkcji: 2012 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2012, najnowsza i obecnie produkowana, czwarta generacja Toledo pojawiła się na rynku trzy lata po wycofaniu z oferty hiszpańskiej marki poprzedniej generacji Toledo. Jednocześnie wprowadzając czwartą generację modelu Seat zrywa z dyskusyjnym designem przywodzącym na myśl samochód typu MPV i powraca do konwencjonalnego nadwozia typu liftback. Pierwowzorem koncepcyjnym Seata Toledo IV był, zaprezentowany w roku 2011, prototyp o nazwie Seat IBL. Produkcyjną wersją jest model bliźniaczy do nowej Skody Rapid, z którą ma sporo wspólnych podzespołów, m.in. nową platformę podłogową VW Group PQ25 platform (A05+).
czytaj więcej
Powagosław
Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda. ~Powagosław
Luzacjusz
Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion. ~Luzacjusz

Seat Toledo IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Oceny Seat Toledo IV

Liczba ocen: 34
Ogólna ocena
4,5 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Bezawaryjność (drobiazgi) + Silnik

Wady

- Widoczność - Stosunek jakość/cena - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,4
~Marki
Seat Toledo IV
Liftback 1.2 TSI 85KM 63kW
Auto na prawdę fajne i niezawodne,fakt trzeba wymienić rozrząd raz na 100000 ale wymiana wraz z napedem pompy oleju to ok 1600zł,po za tym bardzo dynamiczne autko o świetnym prowadzeniu,jeszcze nigdy mnie nie zawiódł.W internecie można wyczytać dużo złych opini na temat tego silnika ea111 ale u mnie nie mają potwierdzenia,fakt jest też taki że to rocznik 2015 więc silnik ciągle był poprawiany technicznie.Raz na rok dobry olej i nie ma żadnego problemu.Silnik bardzo cichy o dużej kulturze pracy,aczkolwiek dobrze ciągnie do 3000 obrotów potem jest gorzej.Skrzynia biegu ok nie ma problemu biegi włączaja się gładko,i ogólnie mówiąc to solidny budżetowy samochód.Niestety środek jest cały plastikowy i to trochę razi w oczy,ale to kwestia gustu.Ogromny bagażnika,stylu miejsca na nogi tak jak w octavi może nawet więcej z przodu też całkiem wygodnie tylko trochę wąsko.Jakie są wady tego samochodu,trudno powiedzieć może mógłby być lepiej wyciszony i trochę lepsze materiały w kabinie.
4,6
~Kamil
Seat Toledo IV
Liftback 1.2 TSI 90KM 66kW
Bardzo przyjemne auto w codziennym głównie miejskim użytkowaniu. Mało pali i nie psuje się. Słaby lakier niestety ale w tej klasie i cenie raczej można się tego spodziewać. Nagłośnienie w porządku. Widoczność meega ! Oczywiście bzdurą totalną jest interwał olejowy zalecany przez producenta.. Olej najlepiej co roku lub 15 tys kilometrów, dobry jakościowo. Polecam 0W-30 - odpala wtedy gładko bez charakterystycznego dla tego silnika dźwięku - użytkownicy silników EA211 będą wiedzieli o co chodzi :)
4,4
~bifri
Seat Toledo IV
Liftback 1.4 TSI 122KM 90kW
Samochód bardzo ładnie się prezentuje, nie ma obciachu przy znajomych. Bardzo pozytywnie zaskakuje silnik i skrzynia o które trzeba odpowiedni dbać, aby wszystko działało jak należy. Samochodem zrobiłem do tej pory 10tys km w tym długie trasy po Europie. Skrzynia bardzo dobrze radzi sobie w górach (szybko się uczy jazdy na serpentynach). Kwestia przyzwyczajenia do opóźnienia po wciśnięciu pedału gazu do redukcji i przyspieszenia. Bagażnik ogromny, płaski bardzo dobrze rozplanowany. Szkoda tylko ,że fotele po złożeniu nie są na równo z podłogą. Wnętrze bardzo plastikowe, średnio przyjemne w dotyku. Kiepskiej jakości podłokietnik. Nawigacja bardzo dobra, radio ok, nagłośnienie raczej średnie. Spalanie jak dla mnie rewelacja. Po mieście poniżej 6l/km da radę jeżeli nie ma korków, w trasie zależy od prędkości: 120km/h - 6,2l/100km, 150km/h powyżej 7l/100km, 90km/h 5,5l/100km, 70-90km/h 4,6l/100km!! Po przejechaniu 10tys km spadek oleju na bagnecie o jakąś 1/3 miarki silnik nie miał lekko(Alpy, autostrady, miasto). Całkowity koszt wymiany wszystkich filtrów wraz z olejem Ravenol 4l zamknął się w cenie 450zł. Dynamika silnika jak dla mnie bdb. Wystarczająca moc do wyprzedzania i bezpiecznej jazdy na trasie. w mieście też nie ma problemów. Komfort średni. Kiepska ergonomia tunelu miedzy fotelami pasażera i kierowcy, Fotel średnio wygodny, łatwa obsługa radia oraz nawigacji, dobrze działający komputer pokładowy oraz bluetooth. Jak narazie jestem zadowolony z samochodu.
Średnie spalanie dla Seat Toledo IV
5,5 – 7,4
l/100 km
4,6 – 4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,1
Seat Toledo IV
Liftback Facelifting 1.0 EcoTSI 95KM 70kW
Toledo iv jeżdżę od 3 miesięcy. Powiedziałbym, że jest to auto dla osób, którym zależy na oszczędności samochodu, a w dodatku chciałyby przemieszczać się wygodnie. Toledo w tym wariancie silnikowym demonem prędkości nie jest, ale ma wystarczająco mocy, żeby efektywnie wyprzedzać i osiągać autostradowe prędkości (140+). Spalanie może być naprawdę niskie. Maksymalnie udało mi się zejść do 3,3/100, ale to jednorazowa sytuacja. Średnio, jeżdżąc w cyklu miejskim mniej, na trasie więcej spalanie osiąga ok. 5,3l/100km.
4,7
Seat Toledo IV
Liftback 1.4 TDI 90KM 66kW
Auto miałem przez miesiąc jako zastępcze, zrobiłem nim około 3000 km wiele nie powiem aczkolwiek jestem zaskoczony dynamiką jak na 1.4 w miarę jakoś takoś to jedzie przy spokojnej jeździe spala naprawdę niewiele bo do 3,5l nawet zszedłem, ale tak średnio miasto-trasa 50/50 to takie 4,5-5l no wyprzedzać za bardzo niema czym ale jazda jest dość przyjemna, do zwykłego przemieszczania się między punktami auto idealne, auto miało przebieg 40 000km a już w nim plastiki trzeszczały delikatnie w okolicach schowka to taki dość minus no ale ogólnie auto przyjemne
6,8
Seat Toledo IV
Liftback Facelifting 1.0 EcoTSI 110KM 81kW
Silnik 1,0 dusi się na dystansach typu 200km na autostradzie/drodze szybkiego ruchu, za silnikiem 1,0 110KM nie liczyłem na mega osiągi, lecz pozytywnie mnie zaskoczył swoją zrywnoscią o 0 do 100 km/h, skrzynia ma problem, czasami z wrzuceniem biegu wstecznego(jak by może problem z wybierakiem??) dopiero przy delikatnym puszczeniu sprzęgła bezproblemowo wskakuje. Ogólnie pozytywnie się wypowiadam o tym aucie, przyjemne w kierowaniu, niejest strasznie głośne w środku.
Seat Toledo IV