Szukaj

Informacje o Seat Toledo III 2.0 TDI 140KM 103kW 2004-2009

Lata produkcji: 2004 – 2009
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowana w latach 2004-2009, trzecia generacja Seata Toledo została zaprojektowana przez Waltera de Silvę, w sposób zdecydowany odżegnując się od stylistyki poprzedniej generacji. Tradycyjne nadwozie typu sedan czy liftback zostało odłożone na półkę, a zamiast tego Seat Toledo III przypominał kompaktowego minivana. Inspiracją bezpośrednią dla auta był dyskusyjny Renault Vel Satis, a pierwowzorem koncepcyjnym – prototyp Seat Toledo Prototipo. Auto było rynkowym niepowodzeniem i ze względu na małą sprzedaż, w roku 2009 postanowiono wycofać go z rynku. Został zastąpiony w katalogu hiszpańskiego producenta modelem Exeo.
czytaj więcej
Powagosław
Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda. ~Powagosław
Luzacjusz
Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion. ~Luzacjusz
Produkowany od 2004 do 2009 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 19,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(94%)

Zalety

+ Silnik + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Skrzynia biegów

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,9
~jacucho75
Seat Toledo III
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
auto naprawdę zaskoczyło mnie b.pozytywnie. + Na ogromny plus jednostka napędowa o świetnych parametrach (moc, moment obrotowy i spalanie), skrzynia biegów (krótki skok drążka, płynna i precyzyjna zmiana) i układ jezdny ( sztywny, pewny i precyzyjny). 30 tys km bez żadnej, nawet najdrobniejszej naprawy - wyłącznie przeglądy. Największym jednak zaskoczeniem jest POJEMNOŚĆ BAGAŻNIKA - JEST NAPRAWDĘ OGROMY (500l), stąd też ta dyskusyjna sylwetka nadwozia ;) - Niestety poważnym minusem jest jakość użytych materiałów wewnątrz pojazdu. Naprawdę niezrozumiałe w tej klasy aucie.
4,6
~markus
Seat Toledo III
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Kupilem To Auto w promocji - model superwagen z poprzedniego rocznika - wiec cena byla atrakcyjna. Po 3 latach, zadnych usterek i pelnia zadowolenia. Auto ma duzo miejsca w srodku, jest wyzsze (wygodne do przewozu dzieci), ma duzy bagaznik. A jednoczesnie z tym silnikiem dostarcza Tacie milych wrazen z jazdy :) Jedyne co mogliby poprawic to jakosc plastikow w srodku.
4,2
~m.chocianowski@stbu.pl
Seat Toledo III
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Auto kupiłem ponieważ miałem małe dziecko. Pod względem pakowności na wakacje, super. Spalanie i koszty utrzymania super. Jednak należy pamietać, że samochód jest wysoki i dość ciężki dlatego w zakrętach nie trzyma się jak mała osobówka. Klekot zimnego diesla też trzeba polubić. Kiepskie wytłumienie kabiny, to nie chluba tego modelu. Słaba widoczność przy cofaniu.
Średnie spalanie dla Seat Toledo III 2.0 TDI 140KM 103kW 2004-2009
6,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Seat Toledo III
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Zima, korki, klima to pęknie granica 8-9 litrów. Ale ja mam naprawdę duże korki i lecę później slalomem do następnych świateł przez całe 20 metrów i mi trąbią i dają światłami, że się wciskam. No czyli to jakieś ekstremalne zużycie, którego normalny kierowca nie doświadczy. Emeryt spali w mieście 7 litrów. W trasie raz miałem nawet 4.5 ale to nie na moje nerwy i tylko doświadczalnie. Generalnie przy szybkiej, przyjemnej jeździe i swobodnym wyprzedzaniu na trasie pokazuje 6 litrów. Dla mnie bomba a mniej spali trąba.
6,9
Seat Toledo III
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
Co tu dużo mówić - osobiście uważam że autko pali dużo ostatnio przełączyłem na komputerze przyciskiem ok/reset i są tam mozliwe 2 pomiary sredniego spalania. (Dopiero po 100 tyś km to obczaiłem) i nagle ku mojemu zdziwieniu średnie spalanie na ostatnie 6800 km wyniosło 7,8 l na 100 km. To troche dużo a wszyscy mowią, że średnio w tym autku 6 - 6.5 litra. Faktycznie nogę mam bardzo ciężką. Rekord 9.3 l udało mi się uzyskać na trasie gdańsk morena - grudziądz. Puściutko, CB RADIO, zwalnianie tylko na terenie zabudowanym do 120 km/h a tak poniżej 160 - 170 nie schodziłem. Jeśli chodzi o najwyższe spalanie to na autostradzie nowe marzy - gdańsk, 90 km spalanie z nogą cały czas wbitą w podłoge 12,2 l. Prędkość wskazana przez budzik 210 km/h. Nie wiem czy moj egzemplaż jest jakiś nietrafiony, czy coś w środku się wali ale spalanie jest naprawde wysokie. Ale frajda z jazdy niesamowita. Delikatna mżawka, 2 albo 3 bieg przy 2,5 tyś obrotów gaz w podłoge to można kierownicą kręcić na boki a i tak jedzie prosto, tak mocno gubi przyczepność. Ogolnie autko miodzio. Szczerze polecam ale pamiętajcie CB to podstawa. Bez tego już bym dawno prawka nie miał.
6,1
Seat Toledo III
Sedan 2.0 TDI 140KM 103kW
jestem bardzo zadowolony. Kupując diesla chciłem żeby koszty nie odbiegały dratycznie od gazu. Jest troszkę drożej ale to również kwestia ceny paliwa. Przy obecnym poziomie cen jest ok. Powiem tak jeźdzę tym autem codziennie do pracy. Miesięcznie pokonuję ok 2500 km. Średnie spalanie przy ostrożnej jeździe (100 km/h) wynosi ok.5,5l/100 km. - moja dzienna trasa to własnie 100 km (2/3 trasa; 1/3 miasto - wieć można to spalanie uznać za średnie) ale jak się jezie dynamicznie i zdużą prędkością to potrafi spalić średnio 8. Przy obecnej cenie ON i ostrożenej jezie koszt przejechania 100 km to tylko ok. 17 zł. Mając na uwadze wielkość silnika nie wiem czy jakikolwiek gazownik jest dużo tańszy.

Usterki Seat Toledo III

Liczba wpisów: 6
dziwne zachowanie kierunkowskazów
  • Seat Toledo III 1.9 TDI 105KM 77kW 2004-2009
  • instalacja elektryczna
Mam pytanie do posiadaczy w/w auta lub Altea. Cy ktoś spotkał się może z takim zachowaniem kierunkowskazu u mnie lewego z tyłu. Kiedy jest sucho wilgotność w normie nie ma problemu, ale kiedy zacznie padać lub tak jak dziś mgła gęsta i mokro jest to po włączeniu kierunku w lewo mignie raz po czym wyskakuje komunikat żarówka uszkodzona podaje gdzie i która i co ciekawe szybko zaczyna w środku mrugać wskaźnik kierunku a na zewnątrz żarówki mrugają normalnie i co ciekawe niby uszkodzona żarówka jest dobra mrugnie trzy razy i się wyłączy. Jak zgaszę silnik wysiądę z auta i zamknę samochód centralnym z pilota kierunki mrugną, mrugnie też ta niby uszkodzona i potem jak zapale działa już wszystko ok do jakichś 20 użyć kierunkowskazu w lewo potem znów ta sama historia. Trochę to zagmatwane ale już prościej nie mogłem opisać. Wszystkie styki w lampach sprawdzałem zero wilgoci czy wody i nie wiem już co o tym myśleć, a Panowie w ASO cóż nie wolno wulgaryzmów pisać wiec powiem tyle chcieli wymienić połowę układu elektronicznego bo tak od razu powiedzieć co jest nie tak nie potrafią... Bardzo proszę o jakieś opinie rady może ktoś miał takie coś u siebie? poradźcie coś. Pozdrawiam.
Oczekuje na rozwiązanie
6 komentarzy
Zrywanie przy przyśpieszaniu.
  • Seat Toledo III
  • układ napędowy
Po przekroczeniu 2tyś. obrotów przy przyspieszaniu występuje falowanie lub zrywanie pojazdu na biegach II-V. Naprawiano defekt wielokrotnie bez pozytywnego rezultatu, łącznie z demontarzem skrzyni biegów i rzekomą wymianą jakiegoś koła dwubiegunowego. Auto traci moc w górnych zakresach obrotów.Moim zdaniem w serwisie Seata pracują dyletanci, zadaniem których jest jedynie markowanie napraw.
2 komentarze
Kontrolka w kształcie płaskiego klucza na liczniku po przekręceniu zapłonu.
  • Seat Toledo III 2.0 TDI 140KM 103kW 2004-2009
  • inne
Witam. od jakiegoś czasu - 1-2 tygodnie - zauważyłem, że podczas odpalania samochodu na liczniku po lewej stronie nad przebiegiem kilometrów zapala się kontrolka klucza płaskiego (w kolorze czerwonym, to w takim wyświetla ogólnie cały licznik) i po chwili znika. Mam ten samochód kilka miesięcy i niepokoi mnie co to jest, co ten klucz oznacza. Pozdrawiam.
Problem rozwiązany
5 komentarzy
Seat Toledo III