Szukaj

Informacje o Seat Toledo II 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2003

Lata produkcji: 1999 – 2003
Segment: Niższa klasa średnia
Zaprezentowana w roku 1999, druga generacja modelu w sposób znaczący odróżniała się od swego kanciastego poprzednika. Sylwetka Seata Toledo, zaprojektowanego przez Włocha Giorgetto Giugiaro, stała się dużo bardziej opływowa, a jego linia uległa wygładzeniu. Samochód powstał na płycie podłogowej VW Golfa czwartej generacji. Wariantem Seata Toledo II, usportowionym i o mniejszych gabarytach był model Leon, także przedstawiony w roku 1999. Produkcję modelu drugiej generacji zakończono w roku 2004.
czytaj więcej
Powagosław
Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda. ~Powagosław
Luzacjusz
Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2003 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 210 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(88%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

3,9
~Szymon
Seat Toledo II
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Mimo przejechanych 350 tys nadal służy bardzo dobrze. Samochód nie jest wybitnie szybki, prowadzi się okay, co nie znaczy że źle. Jako minusy wymienię dosyć niefortunne umieszczenie misy olejowej, którą wymieniałem już 3 razy, wadliwą elektronikę (zamki, głośniki z radio). Miejsca w drugim rzędzie jest dosyć mało, a podstawowe wyposażenie to praktycznie elektryczne szyby. Udało się też trafić na egzemplarz z zadbanym silnikiem , który pomimo przebiegu ponad 350 tys nie sprawia problemów (serwis co mniej niż 15 tys km przez cały okres użytkowania robi swoje). Ogólnie nada się idealnie jako początkujący wół roboczy, który zawsze dowiezie gdzie trzeba. Ja bardzo mojego woła polubiłem.
4,2
~vel
Seat Toledo II
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Seat Toledo II to auto zbudowane na płycie podłogowej Golfa IV, który wg mnie wypada najlepiej ze wszystkich swoich braci (Skody Octavii I/VW Golfa IV/VW Bory/Audi A3/VW New Beetle) pod względem stylistyki nadwozia i wykończeniem wnętrza.Mimo już 17 lat na karku nadwozie i wnętrze nie straszy wyglądem.Toledo nabyłem tak naprawdę przypadkiem,co prawda brałem je mocno pod uwagę,ale również patrzyłem na inne modele jak Honda Civic,Ford Focus,Seat Ibiza.Jednym z kryteriów była dla mnie nietuzinkowość w tym sensie,że nie chciałem użytkować samochodu takiego jak większa część Polaków.Więc odrzuciłem najpopularniejsze marki takie jak Audi/BMW/VW.Mimo,że Toledo jest zbudowane na popularny w Polsce Golfie to Toledo nie jest tak oklepane jak Golf.Seata dużo rzadziej można spotkać na drodze co też potwierdza ilość sprzedawanych egzemplarzy na Otomoto (na dzień dzisiejszy ok.280 egzemplarzy).Tak więc Seat Toledo II wypada najlepiej pod tym względem w stosunku do swoich braci ww. Po 2,5 roku użytkowaniu jestem nieco rozczarowany tym autkiem,ponieważ temu modelowi doskwiera sporo drobnych usterek.Praktycznie w każdej opcji silnikowej można się do czegoś doczepić.Co do usterek są to m.in. -luzy i wycieki z przekładni kierowniczej -niesprawne centralne zamki oraz same zamki -awarie podnośnika szyb elektrycznych -niesprawny hamulec ręczny (linki) -urywające się klamki klapy bagażnika -branie oleju w silnikach 1,9 TDI przy dużych przebiegach -wytarte wałki rozrządu 1,9 TDI -awarie sprzęgiełka alternatora -cieknąca nagrzewnica -i najgorsze co może być w tym aucie to przeciekająca woda przez nieszczelne drzwi do wnętrza pojazdu, co sprawia że podłoga jest mokra i na progach stoi woda. W zimę to udręka bo jest duża wilgoć przez co zamarza przednia szyba od środka.Dodatkowo zamarzają drzwi przez stojącą wodę,bagażnik,a nawet klapka wlewu paliwa. Do tej listy można by jeszcze coś dopisać z innych wersji silnikowych,ale podaruję to sobie.Patrząc chłodnym okiem lista wydaje się długa,ale należy powiedzieć,że Seat Toledo nie jest aż tak awaryjnym autem aby lądować na lawecie.W porównaniu do choćby niektórych aut francuskich z tamtego okresu pod względem usterek wypada przyzwoicie. Idąc dalej wnętrze bardzo dobrze wykończone.Deska rozdzielcza i plastiki są twarde,ale dobrze spasowane mimo wieku delikatnie trzeszczy tylko ramka radia.Jakość montażu na wysokim poziomie.Wadą wnętrza są jedynie rączki przy klamkach,które szybko się wycierają. Nadwozie jest ocynkowane i dobrze zabezpieczone przed korozją. Podwozie jest pokryte warstwą fabrycznej gumy.Natomiast ze względu na wiek korozja może pojawić się w dolnej części przednich błotników. Podsumowując Seat Toledo II to dość tanie auto w utrzymaniu,posiada wiele wspólnych części z Golfem IV itd.(zawieszenie,układ hamulcowy,silniki,skrzynie biegów). Duża ilość części zamiennych (uwaga na najtańsze chińczyki). Auto proste w budowie nie zrujnuje właścicielowi portfela. Nieco gorzej wypadają części blacharskie,drogi jest przedni zderzak oraz jego atrapy i środkowy grill.Jak na samochód segmentu C posiada duży bagażnik ok.500l. Bardzo ładna stylistyka nadwozia pomimo upływu lat oraz wnętrza nawiązującego do marki Audi.
4,2
~Mateusz
Seat Toledo II
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
Posiadam autko od lat 3 i jeżeli chodzi o oszczędność to super, spalanie naprawdę małe, autko mało awaryjne przez ten okres wymiana jedynie 2 żarówek... oczywiście oleje, nabicie klimy. Autko trochę wąskie w środku ale dla osoby o przeciętnych rozmiarach nie stwarza to problemu. spala około 5-6 litrów. minusem jest trochę wentylacja, podczas deszczu szyby do końca nie chcą odparować. Spalanie ok 6 litrów nadmieniam, iż zazwyczaj podróżuje w 4 osoby, dwie dorosłe dwójka dzieci i bagażnik pełny
Średnie spalanie dla Seat Toledo II 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2003
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,6
Seat Toledo II
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
mistrzostwo swiata. przyklad: i to bez zadnej sciemy, trasa 600km, sam, bez grama ladunku w bagazniku, srednio 110-120km/h, momentami do 140km/h,ogolnie rzec zbiorac jechalem szybko jak na droge krajowa, duzo wyprzedzan itd.z wlaczonym climatronikiem, srednie spalanie 4.3/100. Max to 3.8 ale to juz nie wiecej niz 100km/h - raz tak pojechalem dla proby:-) ogolnie nie znam samochodu ktory palilby mniej ropy przy tej masie i mocy. W miescie w zimie: trasa okolo 2x po7kmkm do pracy dziennie - pali mi 5.8 do 6.2 - ale zznacze ze silnik dochodzi na takim odcinku tylko do okolo 70st.
5,3
Seat Toledo II
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
wszystko zależy od stylu jazdy , pierwsze dni to średnie spalanie było na poziomi 9litró, ale już nauczyłem się jeździć dieslemi jest naprawdę oszczędny,mimo chipa dużo nie pali.przy emeryckich ruchach i prędkościach śmiało można osiągną 4 litry na setke w trasie.najwięcej na zbiorniku zrobiłem 1200km
5,5
Seat Toledo II
Sedan 1.9 TDI 90KM 66kW
o mój pierwszy diesel. Wcześniej tylko benzyna. Ostatnio miałem 1.6 l 8 v i najmniej w trasie przy super ecodrivingu spalił 6l/100 km. Jak się przesiadłem do Toledo to mały szok. W drodze nad morze 4,47 l/100 (w 2009 ceny diesla były sporo niższe od benzyny). teraz mamy 2011 i spalanie na tym samym poziomie. W trassie 4,5. Średnie 5,5. Jeżdżę raczej oszczędnie co nie znaczy wolno.

Usterki Seat Toledo II

Liczba wpisów: 28
wilgotne dywaniki
  • Seat Toledo II 1.6 100KM 74kW 1999-2002
  • inne
na dywanikach pojawia się wilgoć a nawet woda po deszczu chociaż auto było zaparkowane . skąd ta woda? woda spływa po szybie w drzwiach a z niej kapie na metalowy panel , który u dołu jest wklęsły i na niego spływa woda a następnie na uszczelkę która nie jest już nowa i szczelna , więć woda wypływa na wewnętrzną stronę drzwi między tapicerką a blachą i dalej na próg zamiast do dołu drzwi gdzie są dziurki . ja uszczelniłem silikonem dolną część panela i teraz woda spływa na dół drzwi i w dziurki !
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
brak mocy
  • Seat Toledo II 1.8 20V 125KM 92kW 1999-2004
  • silnik
Po rozladowaniu akumulatora probowalem go odpalic na popych i tylko bardzo go szarpalo ale nie odpalil. Sprobowalem na kable i zapalil bez problemu lecz po calym tym zdarzeniu auto zaczelo przerywac na poczatku kazdego biegu a czasami i w trasie tak jakby nie dostawalo odpowiedniej dawki paliwa. Potrafi przerywac nawet w trasie. Auto odpala bez problemu , silnik pracuje rowno ale na biegach przerywa. Wymienilem pasek rozrzadu,pompe wodna,rolki, swiece,akumulator,olej,filtr oleju,powietrza,paliwa i dalej to samo. Prosze o pomoc
Problem rozwiązany
4 komentarze
Nie można odpalić
  • Seat Toledo II 1.8 20V 125KM 92kW 1999-2004
  • silnik
  • 268 tys. km
Witam Mam od dłuższego problem tak więc: Jest zimny odpali Pojeżdżę i go zgaszę zostawię na pare minut to później ciężko go odpalić jak w końcu odpali to wkręca się na obroty od 2.5 tys do 3 tys i tak do nawet minuty i nie mam pojęcia o co chodzi (świece są nowe ) Ma Gaz firmy Nevo, Jest tez problem z temperaturą od wody wskazuje normalnie 90 stopni ale później spada do 60 i za jakiś czas się podnosi i tak w kółko. Mam nadzieje ze ktoś wie z czym się je. Dzięki
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Toledo II