Szukaj

Informacje o Seat Toledo I 1.9 TDI 90KM 66kW 1995-1999

Lata produkcji: 1995 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 1991, pierwsza generacja Seata Toledo. Samochód oferowany był jednie w odmianie liftback. Stworzono go w niedługim czasie po przyłączeniu Seata do koncernu Volkswagen. Sporo podzespołów (w tym silniki i platformę podłogową) otrzymał w spadku po Volkswagenie Golfie trzeciej generacji. Seat Toledo I poddany został krytyce za niezbyt zgrabną linię i słabej jakości wykończenie wnętrza. Model poddano niedużej modernizacji w roku 1996, a jego produkcję zakończono trzy lata później. Na licencji Toledo chińska marka Chery stworzyła trzy modele: Windloud, Amulet oraz Cowin.
czytaj więcej
Powagosław
Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda. ~Powagosław
Luzacjusz
Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion. ~Luzacjusz
Produkowany od 1995 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 90 KM (66 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 202 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(77%)

Zalety

+ Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) + Silnik + Stosunek jakość/cena

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,8
~therunner@o2.pl
Seat Toledo I
Liftback 1.9 TDI 90KM 66kW
Auto całkiem ciekawe, zwłaszcza że jego cena jest dosyć niska, a samochód oferuje nam super silnik (1Z 90 km montowany jest przecież w Passatach B5 czy Audi A4). 90 KM przy tak lekkiej gablocie to jest aż nadto, czuć jakby było tam znacznie więcej. Silnik jest bardzo elastyczny, ciągnie już od najniższych obrotów. Natomiast w Seacie jest bardzo słabo wyciszony, miałem golfa TDI 110 KM i wyciszenie było na dużo lepszym poziomie. Kolejną wadą tej jednostki są straszne wibracje przenoszone na budę. Może to jest nieobiektywna ocena bo na co dzień poruszam się Mondeo w benzynie i tam silnika w ogóle nie słychać, nie mówiąc już o wibracjach, których w silniku benzynowym nie ma. Wracając do Toledo to strasznie słabo są zabezpieczone przed korozją. Wychodzi praktycznie wszędzie. Problemem są także wiecznie się psujące zamki. Zimą nie można otworzyć auta! a wlew paliwa trzeba otwierać awaryjnie z bagażnika. Ale cena jest bardzo niska jak na auto z tym silnikiem więc nie jest źle. Pomimo swoich wad, Toledo TDI oferuje nam super dynamiczny silnik. Spalanie max. 6 litrów w zimę, na trasie ciężko przekroczyć 5 więc pod tym względem jest rewelacja. TDI odpala nawet przy -25 C pod warunkiem że się go odpowiednio serwisuje. Polecam Toledo, ale tylko TDI (tylko ten silnik potrafi zrekompensować wady tego auta, szczególnie niską jakość)
4,8
~Madejski Piotr
Seat Toledo I
Liftback 1.9 TDI 90KM 66kW
Ogolnie jestem bardzo zadowolony z wyboru Seata Toledo okazał się idealnym autem dla rodziny która potrzebuje dużego, wygodnego i komfortowego auta z dobrym wyposażeniem, oszczędnym silnikiem, bezawaryjnego i trwałego a kosztującego niewiele
4,2
~ Drzymała-seat smok
Seat Toledo I
Liftback 1.9 TDI 90KM 66kW
Dobry sprzęt, określiłbym to mianem-niemieckie podzespoły ale hiszpański temperament.Dobre sprawdzone silniki zwłaszcza 1.9TDI.Gorzej z blacharką ale to już chyba taka nowa moda że wszystko wyłazi po 7-8 lat na zewnątrz.Bardzo dobrze się prowadzi, zużycie paliwa na trasie też małe.Jak na razie to brak mi słów na sprawność tego auta.Kupiłem 11 letni a zużucia silnika i części nie widać , poprzednik dbał jak trzeba o autko.Kto kupi a zadba nie będzie żałował.
Średnie spalanie dla Seat Toledo I 1.9 TDI 90KM 66kW 1995-1999
5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Seat Toledo I
Liftback 1.9 TDI 90KM 66kW
Pod względem ekonomi świetne auto. W Poznaniu zimą spalanie pod 7L w korkach natomiast latem 6,2. Jeżdżąc delikatnie spokojnie można zejść do 6 w mieście, natomiast moja najdłuższa trasa to wypad z Poznania do Krakowa i przy prędkości 100km/h toledo spalił 4,2L. Krótsze trasy jadąc 120km/h-140km/h spokojnie spalanie zamyka się w 4,8-5L. Testowałem go również na rzepaczku, spalanie wzrasta w mieście o 0,5L a w trasie prawie nie ma różnicy. Jeździłem nim ponad rok i zawsze tankowałem po korek. Jeśli szukasz auta ekonomicznego i taniego w utrzymaniu to polecam toledo z silnikiem TDI.
4,8
Seat Toledo I
Liftback 1.9 TDI 90KM 66kW
Może te auto nie ma najsolidniejszych blach, może i zawieszenie twarde, może jest stare, ale ma naprawdę niskie spalanie. Jadąc do pracy 13 kilometrów, z czego większość to przedmieścia, spalam średnio 4,3 l/ 100km. Jeżdżę nim szybko, ale hamuję biegami, nie przyspieszam pierwszy na światłach itd. Jeżdżąc oszczędnie przez ostatnie 10 tys. km mam obliczone na kartce średnie spalanie 4,9 l! (Komputer pokazał 4,7 l). Oczywiście nie uwzględniłem w spalaniu maksymalnym odcinków miejskich poniżej 2 km, kiedy spalanie może sięgnąć w dieslu na zimnym silniku 10 l, ale rzadko miałem takie sytuacje.
5,6
Seat Toledo I
Liftback 1.9 TDI 90KM 66kW
No cóż to przecież stary niezawodny i już bardzo dobrze sprawdzony TDI 1Z 90 KM. Części do niego jest mnóstwo. Jeśli chodzi o spalanie to nie może być innej oceny niż doskonale. Spalanie w mieście zimą dochodzi do 6 l (długo się grzeje). Natomiast jazda w lato to max 5,5 l. Jeśli chodzi o trasy to bajka. Jadąc spokojnie do 110 km/h spalanie oscyluje na poziomie 4,5 l/100 km. Jadąc cały czas jak dziadek da się nawet zejść poniżej 4 l! Olej, filtry czy świece ogólnie są tanie, pełno aut z tymi silnikami na rynku.

Usterki Seat Toledo I

Liczba wpisów: 30
Centralny zamek.
  • Seat Toledo I
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 2
Jako słaby punkt określam sterowanie zamkiem (zamkami) w drzwiach. Jego głównym winowajcą jest padający mikrostyk w owym zamku. Objawia się to potem: -brakiem oświetlenia wnętrza po otwarciu drzwi -zakłóceniem pracy alarmu -brakiem możliwości blokady drzwi od wewnątrz -nie działającym brzęczykiem sygnalizującym zapalone światła Koszt naprawy może niewielki(przy wymianie samego mikrostyku a nie całego zamka), ale bardzo uciążliwy ze względu na trochę skomplikowany demontaż tapicerki i podnośnika szyby, żeby dobrać się do zamka.
Uszkodzona tablica rozdzielcza.
  • Seat Toledo I
  • inne
Zaśniedziałe styki oraz zimne luty w elektronice tablicy rozdzielczej. Aby wymontować licznik niezbędne jest wyjęcie wylotów powietrza, wyjęcie radia i zdjęcie osłonki pokręteł poniżej radia. Następnie należy wykręcić śrubki wkrętakiem magnesowanym. Uwaga - jedna śrubka znajduje się nad środkiem licznika! Na koniec po odkręceniu dwóch śrubek mocujących licznik lekko podnieść do góry i do kierownicy, odłączyć przewód i delikatnie wysunąć linkę prędkościomierza. Licznik skręcony śrubkami torx - należy odkręcić dwie u góry i cztery od prędkościomierza, następnie delikatnie podważyć obrotomierz lub zegar i wskaźnik temperatury/paliwa - teraz mamy dostęp do pozostałych śrub płytki licznika. Po naprawie płytki licznika montaż linki prędkościomierza najlepiej wykonać w dwie osoby - należy wyjąć biały sprężynowy popychacz linki obok silniczka wycieraczek, cofnąć linkę i po wstępnym zamontowaniu licznika poprosić drugą osobę o wsunięcie linki, którą należy umieścić w gnieździe licznika trzymając rękę od dołu po lewej strony kierownicy.
Oczekuje na rozwiązanie
Problem z kontrolką oleju.
  • Seat Toledo I
  • instalacja elektryczna
Pomimo właściwego ciśnienia oleju w silniku diesla mruga kontrolka oleju. Po demontażu licznika na płytce powyżej złącza kablowego widać "wylany" kondensator elektrolityczny. Przyczyną migania może być także spowodowane brakiem właściwego połączenia na stykach złącza kablowego do licznika - wystarczy sprawdzić konektor. Mrugająca czerwona dioda płynu chłodzącego, przy sprawnych czujnikach temperatury i właściwym poziomie płynu - należy sprawdzić ścieżki w dolnej środkowej części płytki licznika.
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Toledo I