Szukaj

Informacje o Seat Toledo I 2.0 i 16V 150KM 110kW 1993-1999

Lata produkcji: 1993 – 1999
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 1991, pierwsza generacja Seata Toledo. Samochód oferowany był jednie w odmianie liftback. Stworzono go w niedługim czasie po przyłączeniu Seata do koncernu Volkswagen. Sporo podzespołów (w tym silniki i platformę podłogową) otrzymał w spadku po Volkswagenie Golfie trzeciej generacji. Seat Toledo I poddany został krytyce za niezbyt zgrabną linię i słabej jakości wykończenie wnętrza. Model poddano niedużej modernizacji w roku 1996, a jego produkcję zakończono trzy lata później. Na licencji Toledo chińska marka Chery stworzyła trzy modele: Windloud, Amulet oraz Cowin.
czytaj więcej
Powagosław
Przyzwoity, stonowany, elegancki i całkiem praktyczny – Toledo wraca z dalekiej podróży. Od losów tego samochodu może zależeć byt całej hiszpańskiej marki, która w stajni VW przegapiła swoją szansę na zostanie tańszym konkurentem Alfy Romeo. Nomen omen, szkoda. ~Powagosław
Luzacjusz
Seat przestał się bawić z Toledo i zaczyna od początku, upiększając nieco Skodę Rapid. To na swój sposób świadectwo słabnącej pozycji Seata w ogóle. Dostając Skodę nie da się sprostać wyzwaniu zakreślonemu hasłem: „auto emocion”. To jest niestety deutsche keine emocion. ~Luzacjusz
Produkowany od 1993 do 1999 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 6000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 4500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Silnik + Stosunek jakość/cena + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Karoseria
Średnie spalanie dla Seat Toledo I 2.0 i 16V 150KM 110kW 1993-1999
8,1
l/100 km
10,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

11,3
Seat Toledo I
Liftback 2.0 i 16V 150KM 110kW
Autko Super mam utwardzone zawieszenie i spisuje się na drodze o niebo lepiej niż te nowsze tolki wiem bo tez mam nowszego. te 150 koni na taką mase to bajka nie raz 3.0l się chowają pod stół. szkoda ze nie jest 4x4 autko ma super wyposażenie jak na te lata no i daje przyjemność z jazdy co prawda kierownica troszkę cieżej się kręci niż w nowszych tolkach ale przy duzych prędkościach jest to dobre. bez problemu 210 wycisnie jedyne wady to zawieszenie i blachy z tyłu drzwi czasem podłoga i nadkola rdzewieją ale to jest do opanowania wiec nie ma sie co martwić.niestety spokojnie rzadko jeżdze ale w trasie przy 120-140 czasami przez krótki kawałek 180 i spalanie 11 litrów w mieście to 15 wciągnie przy dużych korkach i żwawej jezdzie ale przy delikatnej jezdzie za 30zł czyli 10,cos tam litra 100km z czego 20 po trasie reszta w mieście bez problemu się robi.
9,7
Seat Toledo I
Liftback 2.0 i 16V 150KM 110kW
niesamowita przyjemnosc z jazdy, 150 kucy robi swoje, golfiarze zostaja daleko w tyle, tylko przy takiej mocy i lekkiej wadze 1150kg, zawieszenie jest zbyt miekkie, dlatego zamierzam wymienic na twardsze sprezyny, moze jeszcze obnize ale i tak miska olejowa nisko siedzi. wyposazenie jak na te lata pelna opcja, a deska rozdzielcza nie jest ciosana siekiera. niektorzy kupuja auta dla znaczka jak wiesniaki w rozklekotanych betkach z silnikami 1.6 albo 1.8, toledo niedosc ze ma lepsze osiagi, to wyposazenie i komfort jazdy jest o niebo lepsze...
7,1
Seat Toledo I
Liftback 2.0 i 16V 150KM 110kW
Jak na 2 litowy silnik i 150 km pali mało ale nie mozna przekraczac 3tys na obrotomierzu. w trasie najmniej zanotowałem 5,4 litra oczywiście nie przekraczając 90km/h. w miescie przy oszczędnej jezdzie 8,5. A jezeli chcemy poszelec a wiezcie ze z takim silnikiem da sie i to niezle liczmy sie z duzo większy spalaniem. obrotry na poziomie 4tys - 6,5tys wtedy autko az sie wyrywa.

Usterki Seat Toledo I

Liczba wpisów: 30
Centralny zamek.
  • Seat Toledo I
  • instalacja elektryczna
Występowanie usterki:
Tak 14
Nie 2
Jako słaby punkt określam sterowanie zamkiem (zamkami) w drzwiach. Jego głównym winowajcą jest padający mikrostyk w owym zamku. Objawia się to potem: -brakiem oświetlenia wnętrza po otwarciu drzwi -zakłóceniem pracy alarmu -brakiem możliwości blokady drzwi od wewnątrz -nie działającym brzęczykiem sygnalizującym zapalone światła Koszt naprawy może niewielki(przy wymianie samego mikrostyku a nie całego zamka), ale bardzo uciążliwy ze względu na trochę skomplikowany demontaż tapicerki i podnośnika szyby, żeby dobrać się do zamka.
Uszkodzona tablica rozdzielcza.
  • Seat Toledo I
  • inne
Zaśniedziałe styki oraz zimne luty w elektronice tablicy rozdzielczej. Aby wymontować licznik niezbędne jest wyjęcie wylotów powietrza, wyjęcie radia i zdjęcie osłonki pokręteł poniżej radia. Następnie należy wykręcić śrubki wkrętakiem magnesowanym. Uwaga - jedna śrubka znajduje się nad środkiem licznika! Na koniec po odkręceniu dwóch śrubek mocujących licznik lekko podnieść do góry i do kierownicy, odłączyć przewód i delikatnie wysunąć linkę prędkościomierza. Licznik skręcony śrubkami torx - należy odkręcić dwie u góry i cztery od prędkościomierza, następnie delikatnie podważyć obrotomierz lub zegar i wskaźnik temperatury/paliwa - teraz mamy dostęp do pozostałych śrub płytki licznika. Po naprawie płytki licznika montaż linki prędkościomierza najlepiej wykonać w dwie osoby - należy wyjąć biały sprężynowy popychacz linki obok silniczka wycieraczek, cofnąć linkę i po wstępnym zamontowaniu licznika poprosić drugą osobę o wsunięcie linki, którą należy umieścić w gnieździe licznika trzymając rękę od dołu po lewej strony kierownicy.
Oczekuje na rozwiązanie
Problem z kontrolką oleju.
  • Seat Toledo I
  • instalacja elektryczna
Pomimo właściwego ciśnienia oleju w silniku diesla mruga kontrolka oleju. Po demontażu licznika na płytce powyżej złącza kablowego widać "wylany" kondensator elektrolityczny. Przyczyną migania może być także spowodowane brakiem właściwego połączenia na stykach złącza kablowego do licznika - wystarczy sprawdzić konektor. Mrugająca czerwona dioda płynu chłodzącego, przy sprawnych czujnikach temperatury i właściwym poziomie płynu - należy sprawdzić ścieżki w dolnej środkowej części płytki licznika.
Oczekuje na rozwiązanie
Seat Toledo I