Szukaj

Informacje o Seat Leon IV Sportstourer 2.0 TDI CR 150KM 110kW od 2020

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1999, kompaktowy model segmentu C (niższa klasa średnia), posiadający cechy sportowe. Pierwsza generacja auta była sportową odmianą hatchback Seata Toledo, projektu Giorgetto Giugiaro. Pod względem technicznym Seat Leon powiązany był także z Volkswagenem Golfem. W roku 2005 stworzono drugą generację samochodu, już jako autonomiczny model o nowej stylistyce, zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Seat Leon drugiej generacji stał się bardzo popularny, w wielu krach był najchętniej kupowanym modelem hiszpańskiej marki. Auto zdobywało tytuły Samochodu Roku – m.in. w Finlandii, Danii i Grecji. Trzecią generację Seata Leona wprowadzono na rynek w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz

Nowy Seat Leon

Cena od: 134 000 PLN
Produkowany od 2020 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 3000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 360 Nm przy 1700-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
3,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

NIE

Głosów za: 50% / przeciw: 50%

Zalety

+ Karoseria + Silnik + Układ jezdny

Wady

- Stosunek jakość/cena - Ergonomia - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

4,1
~Grzegorz
Seat Leon IV
Sportstourer 2.0 TDI CR 150KM 110kW
Auto jest z okresu pandemi także mimo wersji FR nie jest w pełni wyposażone (brak: kamery, bezkluczykowego odpalania - jest tylko odpalanie bez kluczyka; brak ACC, brak el. klapa; samościemniające tylko wew. lusterko; brak wyściółki w kieszeniach drzwi, brak grzanych foteli, kierownicy i szyby przedniej - i tego wszystkiego brak mimo wersji ST FR) ale jest system Drive mode i virtual cocpit i dsg 7 z biegiem jałowym oraz sportowe fotele i kierownica Porównuje ją z drugim autem w domu bliźniaczym - octavia iv 2.0tdi dsg - ta sama płyta podłogowa, skrzynia i silnik Seat nie jest tak nudny jak octavia - mimo kombi ma sportowe zacięcie i mistrzowski układ kierowniczy porównywalny z markami premium typu porshe Wielki minus serwis - mimo 5 lat gwarancji jest limit 150tys km - przy 200tys wypalił mi się led przy przedniej lampie - gwarancja tego nie obejmuje i trzeba wymienić lampę za 4tys. zł usterka była prozaiczna - led dotykła do światłowodu - stopił na brązowo światłowód i z tego powodu prawie nie świecił - wystarczyło zdrapać brązowy nalot ze światłowodu w lampie i jest ok
3,5
~Maciej
Seat Leon IV
Sportstourer 2.0 TDI CR 150KM 110kW
Samochód niczym nie zaskoczył, typowy średniak, dużo zbędnego wyposażenia (jak dla mnie), sterowanie funkcjami z tableta, nieintuicyjne i rozpraszające podczas jazdy. Miałem LEONA III, mam porównanie i niestety dla IV wychodzi na dużą niekorzyść.

Usterki Seat Leon IV

Liczba wpisów: 13
Panel infotainment i błędy
  • Seat Leon IV Hatchback 1.5 EcoTSI 130KM 96kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 33
Nie 4
1. Panel nie zawsze się włącza, wtedy niedostępne wszystkie funkcje np. dot. klimatyzacji i ogrzewania, nie działający bluetooth czy Android Auto, cisza, brak radia, nie działające programy asystentów, niemożność korzystania z kamery cofania. 2. Liczne błędy na panelu przy kierownicy np. SOS, udaj się do serwisu, nie działająca poduszka powietrzna, brak możliwości hamowania podczas manewrowania, nie działające czujniki parkowania, błędy trakcji, wykrzykniki. 3. Przy działającym panelu, problemy z radiem, zawieszenia radia i niemożność słuchania radia, samoistne przełączanie muzyki z radia na muzykę z telefonu podłączonego przez bluetooth. Obecnie 3 nieskuteczne naprawy gwarancyjne, dealer zasłania się Covidem przy niedotrzymaniu terminów napraw. Dotychczasowy czas napraw samochodu ponad 2 miesiące, samochód zakupiony 4,5 miesiąca temu. Odradzam zakup Seata Leona Nowego Hatchback Excellence rocznik 2020, jeżeli nie chcecie mieć problemów!!!
9 komentarzy
Infotaiment jest niedopracowany
  • Seat Leon IV Sportstourer
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 2
Infotaiment jest niedorobiony, a to masakra, bo nie ma żadnych przycisków - wszystko z panelu dotykowego. 1) Tuż po włączeniu zapłonu wszystko działa bardzo wolno. Muszę np. czekać minutę, zanim uda mi się włączyć ogrzewanie foteli 2) Często się wiesza, serwis poradził mi restart - trzeba przytrzymać przycisk power na 20s - czasem muszę to robić w czasie jazdy 3) Nie działa HotSpot, mimo że mam wykupiony pakiet 4) Nawigacja na tablicy zegarów przestaje działać w trasie 5) Zdarzają się dziwne rzeczy jak piszczenie alarmu mimo że nic się nie dzieje, nie działanie wksaźnika poziomu paliwa. Kontrolka pokazuje, że działa podgrzewanie foteli, mimo że jest wyłączone. Bluetooth w 8 na 10 przypadków muszę włączać z menu bo nie łączy się sam z telefonem 6) Gdy nawigacja przelicza trasę, albo kładę telefon do ładowania, komunikaty na kilka sekund zasłaniają cały ekran i nic nie można na nim robić 7) W Android Auto nie działa wyszukiwanie głosowe
1 komentarz
Awaria skrzyni biegów
  • Seat Leon IV Hatchback
  • układ napędowy
  • 52 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Całkowity rozpad skrzyni biegów. Po 52 tysiącach skrzynia się rozpadła, trzeba było ściągnąć samochód z trasy. Na szczęście był na gwarancji i wymieniono ją na nową bezpłatnie, ale szacunkowy koszt ok 20 tysięcy złotych. Współczuję tym, których ta usterka spotka później.
Seat Leon IV Sportstourer