Szukaj

Informacje o Seat Leon IV

Lata produkcji: 2020 – teraz
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1999, kompaktowy model segmentu C (niższa klasa średnia), posiadający cechy sportowe. Pierwsza generacja auta była sportową odmianą hatchback Seata Toledo, projektu Giorgetto Giugiaro. Pod względem technicznym Seat Leon powiązany był także z Volkswagenem Golfem. W roku 2005 stworzono drugą generację samochodu, już jako autonomiczny model o nowej stylistyce, zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Seat Leon drugiej generacji stał się bardzo popularny, w wielu krach był najchętniej kupowanym modelem hiszpańskiej marki. Auto zdobywało tytuły Samochodu Roku – m.in. w Finlandii, Danii i Grecji. Trzecią generację Seata Leona wprowadzono na rynek w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz

Seat Leon IV – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Seat Leon

Cena od: 108 600 PLN

Oceny Seat Leon IV

Liczba ocen: 24
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Całokształt - Bezawaryjność (drobiazgi) - Ergonomia

Wybrane oceny

4,1
~Grzegorz
Seat Leon IV
Sportstourer 2.0 TDI CR 150KM 110kW
Auto jest z okresu pandemi także mimo wersji FR nie jest w pełni wyposażone (brak: kamery, bezkluczykowego odpalania - jest tylko odpalanie bez kluczyka; brak ACC, brak el. klapa; samościemniające tylko wew. lusterko; brak wyściółki w kieszeniach drzwi, brak grzanych foteli, kierownicy i szyby przedniej - i tego wszystkiego brak mimo wersji ST FR) ale jest system Drive mode i virtual cocpit i dsg 7 z biegiem jałowym oraz sportowe fotele i kierownica Porównuje ją z drugim autem w domu bliźniaczym - octavia iv 2.0tdi dsg - ta sama płyta podłogowa, skrzynia i silnik Seat nie jest tak nudny jak octavia - mimo kombi ma sportowe zacięcie i mistrzowski układ kierowniczy porównywalny z markami premium typu porshe Wielki minus serwis - mimo 5 lat gwarancji jest limit 150tys km - przy 200tys wypalił mi się led przy przedniej lampie - gwarancja tego nie obejmuje i trzeba wymienić lampę za 4tys. zł usterka była prozaiczna - led dotykła do światłowodu - stopił na brązowo światłowód i z tego powodu prawie nie świecił - wystarczyło zdrapać brązowy nalot ze światłowodu w lampie i jest ok
4,0
~Robertos
Seat Leon IV
Sportstourer 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Auto pomimo że z zewnątrz nie wygląda duże, w środku naprawdę jest sporo przestrzeni. Silnik ok. Ktoś szuka bardzo oszczędnego ale nie mułowatego auta, nie powinien się zawieźć, to główny argument dla którego padła decyzja na zakup. Najmniej spalił 3.3l/100 - można !. Ergonomia w środku bardzo źle zaprojektowana. Wersja FR full ale część działa jak chce, np. "asystenci", trzeba polegać na sobie i nie przyzwyczajać się do wygód bo te mogą zawieźć, ale ogrzewana kierownica to akurat fajna sprawa....
2,9
~Michał
Seat Leon IV
Sportstourer 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Wizualnie, z całej grupy VAG, SEAT prezentuje się najbardziej dynamicznie. Natomiast mankamenty, które wychodzą podczas codziennej eksploatacji wyprowadzają z równowagi. Zaczęło się przy ok 3000km, gdzie konieczna okazała się wymiana skrzyni biegów. Następnie "trzeszczący" pedał hamulca, z którym serwis nie umiał sobie poradzić. Odchylające się oparcie fotela kierowcy, które trzeba regulować w zasadzie codziennie. Do tego non-stop stukająca na każdym, najmniejszym nawet wyboju roleta, czy inny kawałek plastiku w tylnej części auta. Ale już "mistrzostwem badziewia" jest komputer pokładowy. Nie dosyć, że działa z prędkością żółwia na aviomarinie, to z niewiadomych przyczyn potrafi: - nie połączyć się z zapisanym telefonem - rozłączyć rozmowę - wyłączyć się - nie reagować na naciśnięcia poszczególnych przycisków - pokazywać błędy, które po chwili gasną - kazać wybierać przycisk SOS (halo???) - nie załączyć w pełni system nagłośnienia (Beats Audio) Do tego dochodzi nadwrażliwy lane assistant, który przy odłączeniu, pomarańczowym trójkątem sugeruje kolejny błąd, czym skutecznie drażni kierowcę. No i nie ma się co czarować - jest głośno w środku, już przy prędkości ok 140km/h. Porównując z Golfem VII czy Audi A4 2019r, to przepaść. Aha...dzisiaj przestała działać kamera cofania... Miłego dnia właściciele Seatów.

Raporty spalania Seat Leon IV

Liczba raportów: 41
Średnie spalanie dla Seat Leon IV
3,9 – 7,4
l/100 km
5,3 – 5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,2
Seat Leon IV
Hatchback 2.0 TSI 190KM 140kW
Samochód posiadam od stycznia 2022 roku. Pisząc ten komentarz jest początek sierpnia i przebiegu mam już około 9tys km. Po 3 tys. pierwsza wymiana oleju i zauważalny spadek spalania o przynajmniej 0.5l/100km. Po wymianie oleju zresetowałem licznik długodystansowy i aktualnie pokazuje 6.5l/100km. Pragnę jednak zaznaczyć ze większość tego przebiegu to drogi szybkiego ruchu oraz autostrady. W ostatnim tygodniu trasa Gdańsk - Zakopane, raczej oszczędna jazda. Całość zajęła ponad 9h jazdy (korki, remonty, jazdy wioskami itp.) na autostradach tempomat ustawiony na 120km/h po dotarciu na miejsce spalanie pokazywało 6.2l. W gdańsku zatankowałem pod korek, po dotarciu do zakopanego pokazywało jeszcze około 100km zasięgu. Wracając jechaliśmy około 8h, z czego z samego zakopanego do okolic Chrzanowa na A4 zajęło to 3h(jechaliśmy zgodnie z nawigacją najszybszą trasą - "wioskami"). Na autostradach tempomat ustawiony na 150-160. Niestety ruch był spory, tam gdzie była 3 pasmowa droga dało się tyle jechać, a dopiero kawałek za Łodzią ruch się zmniejszył i do Gdańska praktycznie cały czas 160. Po dotarciu na miejsce komputer pokazywał spalanie 7.3l/100km. Spalanie samochodu to wielki plus, jak się ktoś zastanawia to brać śmiało nie zastanawiać się. Silnik żwawy, w połączeniu a DSG radzi sobie bardzo dobrze. Spalanie na trasach to mistrzostwo, auto się nie męczy przy prędkościach autostradowych, 120km/h to równo 2tys. obrotów. Jeżeli chodzi o miasto nie mam zbyt wielkiego doświadczenia. Odcinki po 2-5km na zimnym silniku to będzie raczej w okolicach 10l. Prawdopodobnie jak to bywa przez ekologię silnik zwiększa dawkę paliwa po odpaleniu aby jak najszybciej nagrzać katalizator, stąd takie spalanie. Podsumowując auto bardzo komfortowe na trasy. Moim zdaniem, biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości, ilości miejsca, spalania i frajdy z jazdy to najlepszy samochód w klasie. Pozdrawiam
6,1
Liczba komentarzy: 2
Seat Leon IV
Hatchback 2.0 TSI 190KM 140kW
Wszystko zależy od stylu jazdy. Najgorsza jest jazda w korkach w mieście, tutaj silnik lubi sobie sporo wypić. Na krótkich odcinkach da się uzyskać 8-10l, natomiast przy płynnej jeździe da się zejść poniżej 7l. Na trasie jest zupełnie inaczej, sam jestem zaskoczony. Przy odcinku 130km udało mi się uzyskać 4.2l jadąc w miarę przepisowo i przewidywalnie. Przy prędkości 120km/h mamy równe 2000 obrotów na 7 biegu, wtedy spalanie jest poniżej 6l. Silnik prowokuje do szybszej jazdy i dostarcza fajnych wrażeń, ciężko się oprzeć dynamice.
7,4
Seat Leon IV
Sportstourer 2.0 TSI 190KM 140kW
Spalanie na plus w relacji do osiągów. Przy moim stylu jazdy w Golfie 1.4 tsi miałem średnio ok. 7.5, tutaj niewiele więcej. Najsłabiej - krótkie odcinki i miasto. Największe zaskoczenie in plus - bardzo przyzwoite spalanie przy bardzo szybkiej jeździe. Mam wrażenie, że goniony 1.4 palił więcej. 8.5 l/100km to taki punkt odniesienia. Trudno zrobić średnio więcej, ale i żeby zejść poniżej to trochę trzeba się postarać. Moim zdaniem dobrą robotę robi DSG. W manualu na pewno nie trzymałbym z taką dyscypliną optymalnych/niskich obrotów. Na trasie robotę robi 7 bieg - przy 140km/h obroty niewiele ponad 2000. Na trasę super, na krótkie dystanse i miasto wyraźnie gorzej. Przy dużym udziale takiej jazdy warto wziąć 1.5 tsi.

Usterki Seat Leon IV

Liczba wpisów: 13
Panel infotainment i błędy
  • Seat Leon IV Hatchback 1.5 EcoTSI 130KM 96kW od 2020
  • instalacja elektryczna
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 33
Nie 4
1. Panel nie zawsze się włącza, wtedy niedostępne wszystkie funkcje np. dot. klimatyzacji i ogrzewania, nie działający bluetooth czy Android Auto, cisza, brak radia, nie działające programy asystentów, niemożność korzystania z kamery cofania. 2. Liczne błędy na panelu przy kierownicy np. SOS, udaj się do serwisu, nie działająca poduszka powietrzna, brak możliwości hamowania podczas manewrowania, nie działające czujniki parkowania, błędy trakcji, wykrzykniki. 3. Przy działającym panelu, problemy z radiem, zawieszenia radia i niemożność słuchania radia, samoistne przełączanie muzyki z radia na muzykę z telefonu podłączonego przez bluetooth. Obecnie 3 nieskuteczne naprawy gwarancyjne, dealer zasłania się Covidem przy niedotrzymaniu terminów napraw. Dotychczasowy czas napraw samochodu ponad 2 miesiące, samochód zakupiony 4,5 miesiąca temu. Odradzam zakup Seata Leona Nowego Hatchback Excellence rocznik 2020, jeżeli nie chcecie mieć problemów!!!
9 komentarzy
Infotaiment jest niedopracowany
  • Seat Leon IV Sportstourer
  • inne
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 2
Infotaiment jest niedorobiony, a to masakra, bo nie ma żadnych przycisków - wszystko z panelu dotykowego. 1) Tuż po włączeniu zapłonu wszystko działa bardzo wolno. Muszę np. czekać minutę, zanim uda mi się włączyć ogrzewanie foteli 2) Często się wiesza, serwis poradził mi restart - trzeba przytrzymać przycisk power na 20s - czasem muszę to robić w czasie jazdy 3) Nie działa HotSpot, mimo że mam wykupiony pakiet 4) Nawigacja na tablicy zegarów przestaje działać w trasie 5) Zdarzają się dziwne rzeczy jak piszczenie alarmu mimo że nic się nie dzieje, nie działanie wksaźnika poziomu paliwa. Kontrolka pokazuje, że działa podgrzewanie foteli, mimo że jest wyłączone. Bluetooth w 8 na 10 przypadków muszę włączać z menu bo nie łączy się sam z telefonem 6) Gdy nawigacja przelicza trasę, albo kładę telefon do ładowania, komunikaty na kilka sekund zasłaniają cały ekran i nic nie można na nim robić 7) W Android Auto nie działa wyszukiwanie głosowe
1 komentarz
Awaria skrzyni biegów
  • Seat Leon IV Hatchback
  • układ napędowy
  • 52 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 1
Nie 1
Całkowity rozpad skrzyni biegów. Po 52 tysiącach skrzynia się rozpadła, trzeba było ściągnąć samochód z trasy. Na szczęście był na gwarancji i wymieniono ją na nową bezpłatnie, ale szacunkowy koszt ok 20 tysięcy złotych. Współczuję tym, których ta usterka spotka później.
Seat Leon IV