Szukaj

Informacje o Seat Leon III X-Perience

Lata produkcji: 2014 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,2 m
Promień skrętu 5,1 m
Długość 4543 mm
Szerokość 1816 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1975 mm
Wysokość 1471 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1481 mm
Rozstaw osi 2630 mm
Rozstaw kół - przód 1547 mm
Rozstaw kół - tył 1510 mm
Zwis przedni 853 mm
Zwis tylny 1060 mm
Prześwit 144 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1042 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 972 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1436 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1435 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 587 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Przemo
Seat Leon III
X-Perience 1.8 TSI 180KM 132kW
Leona kupiłem w sumie trochę przypadkiem - rozglądałem się za niedużym kombi z napędem 4x4 i automatem i rozważałem raczej Subaru Levorg (wersja "na bogato") lub Skodę Octavię Scout (wersja bardziej budżetowa) ale z racji tego, że pod jednym dachem stały Skody i Seaty, to zdecydowałem się, żeby sprawdzić co mają w ofercie. Leon spodobał mi się bardziej niż Octavia (subiektywnie ładniejsze wnętrze, z zewnątrz prezentuje się bardziej dynamicznie), mając dalej to samo pod maską - w końcu to też bliski brat Golfa. Golf Alltrack cenowo zbliżał się niebezpiecznie w okolice Subaru, dlatego odpadł w przedbiegach. Z kolei Seat z Subaru wygrał ze względów praktycznych - (dużo) niższa cena, kredyt 0% na 36 miesięcy i dostępność w ciągu 6-8 tygodni vs czas oczekiwania 6-7 miesięcy na Levorga. Dynamiczny, w miarę oszczędny, dla rodziny 2+1 sprawdza się w zupełności, bagażnik nie jest jakiś przepastny ale spełnia swoje zadanie i spokojnie można się spakować na wyjazd na urlop. Pakiet zimowy, czyli podgrzewane fotele (przód) i podgrzewane spryskiwacze to miły dodatek w naszym klimacie. Jeśli kupowałbym go drugi raz, to dopłaciłbym za pakiet aktywnego tempomatu i okno dachowe.
4,9
~Alex
Seat Leon III
X-Perience 1.8 TSI 180KM 132kW
Zawsze chciałem kupić A4 allroad, ale w wymarzonej konfiguracji kosztuje ok 225 tyś zł, Leon x-perience z tym samym wyposażeniem tzn. alcantara, panorama, aktywny tempomat, asystent pasa, carlink, navi, alu 18", podgrzewany fotel, regulacja zawieszeniai jeszcze pare kosztował 130 tyś. Gabaryt Leona jest minimalnie mniejszy, bagażnik taki sam, skrzynia 6cio zamiast 7mio biegowa, zawieszenie z przodu na pojedyńczym zamiast podwójnym wahaczu, sprzęgło haldex zamiast torsen. Te różnice są wręcz nie odczuwalne na codzień, przy tak ogromnej różnicy w cenie. Patrząc bliżej na technologie w seacie to mam mnóstwo elementów z audi, które produkuje volksawagen. Od przełącznika do otwierania szyb, przez prawie identyczny z audi system MMI I lub II, aż po identyczne tylne wielowahaczowe zawieszenie z A3. Xperience jest dodatkowo wyciszony, jest mega stabilny na trasie przy dużych prędkościach i co bardzo cieszy TSI 1,8 ma super buta, max 7s do setki. Cieszę się, że nie kupiłem 1,4 w manualu, gdyż napewno szybko by się znudził. Polecam, dla rozsądnych finansowo ludzi jako altenratywę dla dużo droższego audi.
4,7
~michal
Seat Leon III
X-Perience 2.0 TDI CR 184KM 135kW
Seat Leon X-Perience to ciekawy, nieczęsto spotykany na drogach samochód, który daje satysfakcję z jazdy. Po pięciu latach użytkowania mogę spokojnie stwierdzić, że jego zalety znacznie przeważają drobne mankamenty.
Średnie spalanie dla Seat Leon III X-Perience
7,0 – 8,8
l/100 km
6,0 – 7,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,2
Seat Leon III
X-Perience 1.8 TSI 180KM 132kW
Dane spalania przekazuję po roku użytkowania auta. Przejechane około 15 tys km. Cały czas prowadzone wpisy paragonów paliwa i zawsze tankowane do pełna. Maksymalne spalanie jakie miałem to była trasa gdzie auto było zapakowane po dach czyli 2+2 + cały bagażnik z tyłu zapakowany oraz baza dachowa wraz z 3 rowerami :). Przy prędkości 120-130 średnie spalanie wychodziło między 10,5-12 litrów (w takim przypadku dużo zależy od wiatru i oporów powietrza. Mieszkam w mieście które ma sporo krótkich uliczek i są to raczej odcinki kilku kilometrowe gdzie silnik nie ma jak się zagrzać. Średnie spalanie w trasie 7- 8 litrów a całe średnie uwzględniając jazdę w mieście z paragonów wychodzi około 9 litrów.
8,3
Seat Leon III
X-Perience 2.0 EcoTSI 190KM 140kW
Jeżdżę w trybie mieszanym (mieszkam 20km od miasta, więc zawsze 15 minut po drogach wiejskich i około 20 minut po mieście). Spalanie 8,5. Przy oszczędnej jeździe po drogach podmiejskich da się zejść poniżej 7l/100km jadąc z prędkością 90km/h. Przy ostrej jeździe spali powyżej 11.
8,5
Seat Leon III
X-Perience 1.8 TSI 180KM 132kW
W cyklu mieszanym (wyjazd z miasta, 70% autostrada, 25% drogi krajowe) zawsze mam w okolicach 8 - 8.8l. Czy jadę 130, czy 150 na trasie - średnie spalanie mieści się w tym przedziale. Jeżdżąc w mieście (Wrocław) na dystansach 3-5 km bardzo ciężko jest zejść poniżej 10l / 100km, z reguły kończę jazdę z wynikiem około 12l/100km. Kupując samochód spodziewałem się, że będzie z 1l/100km lepiej, ale już się przyzwyczaiłem :)

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 16
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 3
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III X-Perience