Szukaj

Informacje o Seat Leon III ST 1.4 TSI 125KM 92kW 2014-2016

Lata produkcji: 2014 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 80 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Stosunek jakość/cena + Karoseria

Wady

- Widoczność - Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

4,9
~skm
Seat Leon III
ST 1.4 TSI 125KM 92kW
Opinia dotyczy Leona 3 ST FR 2016r, 1.4 125KM i porównań do aut podobnej klasy, a nie do klasy premium. Pierwsze na co należy zwrócić uwagę to wygląd. Oczywiście jest to kwestia gustu, ale w tym zakresie cenowym zdecydowanie najładniejsze auto. Konkurować mogłaby Mazda 6, ale to już większy wydatek. Nawet po upływie lat po wyjściu z auta zdarza mi się odwrócić i spojrzeć jeszcze raz. Silnik jest cichy, oszczędny i żwawy. Nowe wersje tsi pozbawione są usterek, o których nadal krążą legendy. Być może jakbym zamawiał auto jeszcze raz to byłaby to wersja 1.4 150KM, ale z drugiej strony 125KM mniej kusi do zbyt szybkiej jazdy, a w ogólnym rozrachunku radzi sobie z autem bardzo dobrze. Wyjazd rodzinny 2+2 (dzieci w wieku 3 i 6 lat) to żaden problem. Miejsca nie brakuje ani wewnątrz ani w bagażniku, do którego mieszczą się bagaże nawet z rowerkami dla dzieci i hulajnogami. We wnętrzu brakuje mi jedynie trochę większego schowka i schowka na okulary. Po 4 latach żadnych usterek ani problemów. Ładny, pakowny, oszczędny i stosunkowo niedrogi samochód. Zdecydowanie polecam zakup.
4,5
~Łukasz
Seat Leon III
ST 1.4 TSI 125KM 92kW
Całokształt - słowo klucz:) Leon wygląda najlepiej z trójki VAG (wersja FR), choć jest najmniejszy - wygląda naprawdę zgrabnie kosztem znikomej redukcji miejsca z tyłu i bagażnika. Bardzo dobrze się prowadzi (jak na belkę skrętną to nawet perfekcyjnie) i ma sprawdzoną technikę. Brakuje ewentualnie multimediów o prezencji takiej jak w Octavii. Ja nie muszę szokować nikogo samochodem - jego wielkością dostojnością czy bogactwem(- wtedy kupiłbym używanego Infiniti FX który wg mnie wygląda bajecznie, albo Jaguara FX sprzed liftu z V8 pod maską - samochód absolutnie piękny) - kupiłem samochód na który mnie stać i podobał mi się od pierwszego wejrzenia. Po pierwszej jeździe próbnej wiedziałem też że podstawowe 1.4 tsi w wersji FR w zupełności wystarczy.
4,7
~Mateusz
Seat Leon III
ST 1.4 TSI 125KM 92kW
Seat Leon 3 kombi - całościowo polecam . Wersja z panorama , kilka problemów z odprowadzaniem wody ze szklanego dachu , udało się po czyszczeniu kanalików , dodatkowo problem z dostawaniem się wody od strony przedniej szyby , prawdopodobnie uszczelka nawiewu pod podszybiem. Silnik super oszczędny , a przy tym elastyczny jak na 125 km spisuje się dobrze przy wyprzedzaniu , auto wygodne , cicho w środku przy 140-150 super odczucia .
Średnie spalanie dla Seat Leon III ST 1.4 TSI 125KM 92kW 2014-2016
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,8
Seat Leon III
ST 1.4 TSI 125KM 92kW
Sredni spalanie liczone z dystrybutora po 65 000km to 6,28. Z tego 80%miasto, reszta drogi krajowe. Mam raczej lekka nogę. Na trasie krajowej+ równa jazda+tempomat to ok. 4,7 (100km/h, opony Nokian). Auto jest wydaje się że jest bardziej oszczędne gdy włączymy tempomat - widać różnicę w chwilowym spalaniu. Przy normalnej/delikatnie dynamicznej (do 120km/h) jeździe na trasie w 4 osoby ok 5,7L/100km. Jestem bardzo zadowolony z dynamiki auta oraz dużej elastyczności - w zasadzie nigdy nie redukuje z 6 biegu podczas wyprzedzania, nawet w 4 osoby. To dzięki wysokiemu momentowi od ok.1600RPM. Auto wogole bezobsługowe, silnik nie zużywa nic oleju.
6,0
Seat Leon III
ST 1.4 TSI 125KM 92kW
Generalnie silnik jest bardzo oszczędny i dynamiczny jak na swoją pojemność. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony bo to mój pierwszy benzyniak po 10 letniej przerwie i nie wiedzę już potrzeby powrotu do hałaśliwych diesli. Kultura pracy tego silnika jest fantastyczna a spalanie w przedziale 5-6l w cyklu mieszanym w tym samochodzie jest wielce satysfakcjonująca. Przy dynamicznej jeździe potrafi spalić więcej 8-9l/100, ale po naszych drogach i tak się nie da poszaleć. Oprogramowanie nie przekłamuje wyników spalania. Zweryfikowałem kilkukrotnie wyświetlane przez system wyniki i w obu przypadkach średnie spalanie oscyluje w zakresie 5,8-6,2l
6,0
Seat Leon III
ST 1.4 TSI 125KM 92kW
Spalanie mnie bardzo pozytywnie zaskoczyło. Jeżdżę dość dynamicznie, tj. szybko się rozpędzam do prędkości, którą zamierzam się poruszać, nie katuje silnika na wolnych obrotach. Minimalne spalanie zostało osiągnięte na trasie ponad 100 km w lecie na drogach do 90km/h przy niedużym obciążeniu auta (2 osoby, niewielki bagaż). W mieście przy umiarkowanym ruchu bez korków można osiągnąć ok. 7 litrów, z korkami wiadomo - do 10 litrów. Pali zdecydowanie mniej niż moje wcześniejsze auta z wolnossącymi silnikami.

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 16
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 2
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 2
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III ST