Szukaj

Informacje o Seat Leon III ST Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2016-2020

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 3250 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3250 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Widoczność

Wady

- Karoseria - Skrzynia biegów - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Seat Leon III ST Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW 2016-2020
4,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Seat Leon III
ST Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW
auto w moich rękach od 3lat. zrobione ~~105.000km. Spalanie na fantastycznym poziomie. Dodatkowe wskaźniki czy raporty na wyświetlaczach wspomagające jazdę ECO to dobra zabawa, motywująca do spokojnej jazdy. Pod względem paliwożerności nie ma sobie równych w tej klasie, przy tych wymiarach, nawet przy trasach na wakacje rodziną 2+2. Dużo zaczyna palić przy jeździe ekspresówkami/autostradami. Od 140km/km to już powyżej 8-8,5l/100km ale przy spokojnej jeździe wynik na poziomie 4,5l jest bezproblemowy. Poniżej 4l osiągałem regularnie na znanych sobie trasach. Wyniki wiosna-jesień, w zimie +0,5l do każdego z nich należy dodać
5,0
Seat Leon III
ST Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW
Niesamowity silnik. Posiadam wersję 6 biegową Ecomotiv. Nie udało mi się przekroczyć spalania 6 litrów nawet na autostradzie gdzie pedał gazu cały czas był w pozycji max wciśniętej na przemian z pedałem hamulca. Samochód bez problemowo rozpędza się do 170, ale 190 tez dochodzi. Po takiej godzinnej jeździe u granic możliwości byłem pewien, że pokaże z 8/100 a wyszło 5,6/100. Komputer bardzo dokładny, średnia przeliczana na podstawie wskazań z dystrybutora a komputera nie różniła się więcej niż 0,1l/100. Samochodem przejechałem już ok 30tyś w naprawdę różnych warunkach i nadal jestem pod wrażeniem.
5,1
Seat Leon III
ST Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW
Auto po sofcie na 144km/350Nm. Najmniej udało mi się zejść na 3,5l/100km jadąc po dziadkowemu na tempomacie 80 km/h ale na kołach 205/55R16. Na eskach czy autostradach spalanie w granicach 5,5/100 jadąc 120-150 km/h. Po przesiadce na 225/40R18 wyraźny wzrost spalania i spadek dynamiki. Nie polecam takiej zmiany. Auto spala co najmniej litr więcej w każdych warunkach

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 16
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 3
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III ST Facelifting