Szukaj

Informacje o Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW)
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 85,9 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Układ jezdny + Widoczność

Wady

- Stosunek jakość/cena - Ergonomia - Wyciszenie
Średnie spalanie dla Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,3
Seat Leon III
ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Bardzo oszczędny silnik! System ACT robi robotę i potrafi zmniejszyć spalanie. Moje wyniki spalania są na benzynie PB98 i z chip box'em DTE (177KM/300Nm zmierzone na hamowni), więc bez tego pewnie mozna urwać jeszcze 0,5l. Najniższe spalanie jakie uzyskałem w trasie, na drodze krajowej, jadąc przepisowo to 4,8l/100km, a przy dynamiczniejszej jeździe z częstym wyprzedzaniem i prędkością ponad 100km/h, spalanie oscyluje w granicach 5,5 - 6 l. Ekspresówka, autostrada 7 - 7,5l. Miasto 8 - 8,5l. Tryb mieszany 7 - 7,2l i takie też średnie spalanie pokazuje komputer z kilku tys. km.
6,6
Seat Leon III
ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Jazda w trasie, przy sprzyjających warunkach i przy braku pośpiechu pozwala na zejście ze spalaniem w granicach 5 litrów. Średnie spalanie autostradowe na trybie jazdy "normal" jadąc lewym pasem daje wyniki od ok. 6.5 do ok. 7.5. Natomiast jazda miejska niestety zahacza o 8l/100km i wzwyż. Tryb sport przy dynamicznej jeździe daje wynik o 1-1,5l więcej w każdym przypadku. Ocena ogólna bardzo dobra, warto wlać paliwa premium 95. Daje to bardzo dobre wyniki zarówno w dynamice jak i oszczędności na paliwie.
6,8
Seat Leon III
ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Na trasie 200km drogami krajowymi 5.5l. Na autostradzie 140km/h na tempomacie 7.2l, na ekspresówce 130km/h 6.8l. Średnia z 1500km od wyjechania z salonu 7.5l z czego 2/3 to trasa.

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 16
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 3
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III ST Facelifting