Szukaj

Informacje o Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020

Lata produkcji: 2018 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2018 do 2020 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 130 KM (96 kW)
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 12,5 : 1 : 1
Zapłon elektroniczny
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Skrzynia biegów + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Wyciszenie - Wentylacja i ogrzewanie

Wybrane oceny

5,0
~Piotr KRZAK
Seat Leon III
ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Posiadam Leona ST FR 1.5 131KM o nie dawna ,wiadomo wygład kwestia gustu mi rodzinie i znajomym się bardzo podoba w tej wersji kolor desire red , wyposażenie kompletne FR + rewelacyjny virtual kokpit ,pakiet diodowy ,pakiet comfort + ,gdzie najwększe wrażenie robi sprzęt grający beats sound , wnętrze przestronne ,fotele dobrze wyprofilowane ,wygodne ,miejsca bardzo dużo ,więcje niż w Golf ,Megane trochę mniej od skody ,bagażnik bardzo pojemny ,ustawny ,jedyny minus wnętrze to bardzo mały schowek w podłokietniku. wnętrze super wyciszone. bardzo precyzyjny układ kierowniczy i skrzynia biegów , silnik dynamiczny ,choć sam dzwięk silnika trochę nijaki ,za to spalanie rewelacja: zimą krótki dystans do 5-6km spalanie ok 8,5-9L ,dłuższa jazda po mieście po rozgrzaniu silnika spada do 8L a często lubię trochę dynamiczniej ruszyć ,na trasie 600km ,przy średniej prędkości 78km/h 2 osoby dorosłe +2 dzieci wiek szkolny ,pełen bagażnik na tygodniowy wyjazd zimowy zużycie paliwa 6-6,1L ,zaznaczam że auto ma dopiero niecałe 2000tyś km więc było na dotarciu. bardzo polecam stosunek ceny do wyposażenia uważam za bardzo korzystny.
4,1
~Marcin
Seat Leon III
ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Długo porównywałem auta w tym segmencie (9 jazd testowych!) i mój wybór padł na Leona ST. Może nie wyróżnia się niczym szczególnym na tle konkurencji (może poza prowadzeniem) ale też nie odstaje w żadnym elemencie (może poza wyciszeniem:). Dobra relacja jakości do ceny a reszta moich odczuć poniżej...
4,7
~Krzysztof
Seat Leon III
ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Czasami trudno pozbyć się szybko zaparowania wewnątrz samochodu (Wentylacja i ogrzewanie)
Średnie spalanie dla Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,3
Seat Leon III
ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Posiadam Seata 1.5 Tsi kombi 130ps z manualna skrzynia od roku 2020, od nowosci (mial przebieg 8km), zrobilem nim 80.000 km, wieksosc to trasa 80 km dziennie, miasto 80% (predkosc 50km/h - 80 km/h), trasa 20 % (predkosc 120 km/h), auto rewelacyjnie oszczedne, spala mi srednio 4,7 l na dojazdach do pracy. Wynik dzisiejszy dokladnie 4,7L. Po miescie 6-7 litrow. Wyglada na to, ze 1.5 tsi to udany silnik. Generalnie wylacza 2 gary przy spokojnej jezdzie i to byl chyba strzal w dziesiatke. (Wentylacja i ogrzewanie)
6,1
Seat Leon III
ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Cichy silnik, głośniej powyżej 120 km/h. W mieście spalanie 7-8l, dłuższa trasa 5.5, cykl mieszany ok. 6l. Spokojnie można wyprzedzać nie jest to demon prędkości, ale na normalną jazdę wystarczy. Ma system odłączania cylindrów ACT i to znacząco wpływa na mniejsze spalanie (chwilowe wacha się między 3l-4l). Przejechałem tym samochodem 30k km. (Wentylacja i ogrzewanie)
6,1
Seat Leon III
ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW
Cichy, całkiem dynamiczny i oszczędny silnik. Jeżdżąc po Górnym Śląsku spala 6-7 litrów. Na autostradzie przy 140kmh około 6.2. Na krótkich trasach miejskich (do 10km) i w korkach faktycznie może wypić 8 i wiecej. Na trasie krajowej zmieści się w 5.0. Super wyniki. (Wentylacja i ogrzewanie)

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 16
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 3
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III ST Facelifting