Szukaj

Informacje o Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 201 Nm przy 1400-4000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(92%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Całokształt

Wady

- Karoseria - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Tomek
Seat Leon III
ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Auto bardzo dobrze spełnia swoje zadania. Jest wystarczająco przestronne, wystarczająco żwawe, oszczędne w utrzymaniu, i bardzo praktyczne. Auta VAG można lubić lub nie, ale nie można im odmówić doskonale dopracowanej ergonomii. Dużo schowków i wszytko tam gdzie siętego spodziewamy. Nie jest to ideał, osiagi nie powalaja na kolana, tak samo materiały wykończeniowe, ale o tym wiadomo przy zakupie, zreszta nie płącimy jak za ideał. Po 2 latach użytkowania i niecałych 30k przebiegu jestem bardzo zadowolony ze spalania. Autoastrada 120 - 5.2-5.4 140 - 5.8 - 6.1. Dla mnie bardzo ładne wyniki. W miescie dużo zależy od długości tras i korków, ale średnie spalanie od nowości mam ponizej 7/100 przy trybie 70/30 miasto trasa. Poprzednia mazda 3 2.0 palila średnio 10.5 wiec oszczędzam teraz sporo. Wyciszenie jak na tą klase auta jest naprawdę ok i przepisowa jazda na autostradzie jest przyjemna. Lampy LED moze nie sa na poziomie systemów z aut premium ale w mojej subiektywnej ocenie świeca bardzo dobrze, szczególnie włączene "długich" robi wrażenie. Android auto to rewelacja. Mamy google na dużym ekranie auta sa super wygodne. Bagażnik przy podniesionej do góry podłosze nie wydaje sie olbrzymi, ale za to mamy naprawde dużo przestreni pod podłogą ( ktora zreszta mozna obniżyć). Jedyne co mnie naprawde denerwowało to brzęczenie z okolicy zegarów w chłodne dni, co zostało bez problemów naprawione w ramach gwarancji przez ASO przy okazji aktualizacji oprogramania. Kupujac byłem już prawie zdecydowany na Astre, ale wygląd kombi umiarkowanie mi odpowiadał, do tego brakowało min praktycznych schowków na portfel/telefon czy lepszych świateł w budżecie którym dysponowałem. Do seata trafiłem przypadkiem oglądajac Octavie w salonie obok. Octavia byłą za droga, Seat ku mojemu zdziwieniu okazał sie jednym z najtańszych w klasie ( nie spodziewałem się). Auris 1.6 był strasznym mułem. Focus był już tylko na wyprzedarzach i brakowało ciekawych egzemplarzy. Nowy Ceed był jeszcze za drogi. Padło na Seata i nie żałuje.
4,9
~Adam
Seat Leon III
ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Autko kupione jako nowe w 2017 roku, wersja copa z dokupioną dwustrefową automatyczna klimatyzacją, elektrycznie składanymi lusterkami oraz pakietem comfort+. Poprzedni był Renault megane III grandtour w dieslu, też kupiony jako nowy i użytkowany przez 8 lat. Porównując oba samochody to Seat wypada lepiej, mam tu na myśli takie detale jak spasowanie karoserii, czy też jakość materiałów i drobne usterki . Na początku obawiałem się, że wydatki na paliwo znacząco wzrosną jednak Seat mile zaskoczył spalaniem, co w efekcie daje podobne wydatki na paliwo jak przy dieslu. Leon prowadzi się bardziej pewnie i bardzo dobrze trzyma się drogi, ma więcej miejsca z tyłu. Na chwilę obecną Seatem przejechane 18500 km, żadnych usterek nie zauważyłem i mam nadzieję, że tak pozostanie. Przydatne wyposażenie tego autka to auto hold, czujniki parkowania z graficznym wyświetlaczem, czujniki deszczu i zmierzchu oraz wiele innych. Zakup na chwilę obecną uważam za udany.
4,8
~QBA
Seat Leon III
ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Jeden z najlepszych wyborów w klasie kompakt, jeśli nie najlepszy :) Świetne prowadzenie, napęd, skrzynia biegów, bardzo dobre wyposażenie wersji Xcellence oraz wisienka na torcie w postaci pięknego koloru Desire Red - zainteresowanie przechodniów gwarantowane ;) Jedyne wady jakie w tym momencie przychodzą mi do głowy to słaba widoczność do tyłu po zmroku (ta wersja ma przyciemniane tylne szyby i jedną małą żaróweczkę cofania, która praktycznie wcale nie oświetla drogi, koniecznie zamówcie sobie kamerę cofania!) oraz wysoki tunel środkowy, no ale to typowa przypadłość aut na płycie MQB. To są w sumie drobiazgi, generalnie auto jest super i za każdym razem jak do niego wsiadam mam banana na twarzy ;)
Średnie spalanie dla Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Liczba komentarzy: 1
Seat Leon III
ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Jazda mega płynna zgodna z ograniczeniami, zwlaszcza na dwupasmowce, okolo 70-80km/h - mozna zejsc ponizej 4,5l na 100km Jazda normalna, bardziej dynamiczna, przy wiekszym ruchu, okolo 5,5-6l Jazda bardzo plynna i oszczedna w miescie, w centrum (powyzej 250k mieszkancow), to okolo 7l Dynamiczna jazda, czy to w miescie, czy w trasie (160-180km/h), spokojnie moze pokazac 8,5l
6,2
Seat Leon III
ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Jazda mega płynna zgodna z ograniczeniami, zwlaszcza na dwupasmowce, okolo 70-80km/h - mozna zejsc ponizej 4,5l na 100km Jazda normalna, bardziej dynamiczna, przy wiekszym ruchu, okolo 5,5-6l Jazda bardzo plynna i oszczedna w miescie, w centrum (powyzej 250k mieszkancow), to okolo 7l Dynamiczna jazda, czy to w miescie, czy w trasie (160-180km/h), spokojnie moze pokazac 8,5l
5,4
Seat Leon III
ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Miasto 6,5l/100km - przy jeździe w korkach, natomiast w płynnym ruchu można uzyskać wynik ok 0,5-0,7l niższy. Trasa Wrocław-Szczecin-Wrocław - 4,6l/100km - S3 tempomat max 120km/h - najniższe spalanie jakie udało mi się uzyskać na długiej trasie. Trasa Wrocław - Katowice - Wrocław - 6,0l/100km - tempomat max 140km/h Przy szybszej jeździe autostradowej trzeba liczyć się ze spalaniem na poziomie 7,5l Przebieg samochodu - 15 tyś km.

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 16
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 3
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III ST Facelifting