Szukaj

Informacje o Seat Leon III ST Facelifting 1.2 TSI 110KM 81kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 4600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1400-4000 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Wyciszenie + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Widoczność - Wentylacja i ogrzewanie - Karoseria

Wybrane oceny

4,6
~Bartek
Seat Leon III
ST Facelifting 1.2 TSI 110KM 81kW
Po 12 latach jeżdżenia samochodami używanymi zdecydowałem się po raz pierwszy na auto z salonu. Wybór padł na Seata Leona w wersji kombi-ST głównie ze względu na stylistykę. Rozważałem też najbliższą konkurencję w postaci Skody Octavii, która pomimo większej ilości przestrzeni jest dla mnie po prostu banalna i nudna. Golf był za drogi a Renault i Opel oferowali dużo gorszą ofertę kredytu. Tym sposobem kupiłem świeżutkiego, jeszcze zafoliowanego, stojącego na placu Leona z silnikiem 1,2 TSI w wersji wyposażenie Style. Po 1,5 roku użytkowania mogę wszystkim śmiało polecić to auto!
4,7
~lasin
Seat Leon III
ST Facelifting 1.2 TSI 110KM 81kW
Samochód kupiony trochę z przypadku, po obejrzeniu wielu używanych rozglądałem się za nowym , budżetowym samochodem do 50 tys PLN. Znalazłem LEONA ST 1.2 COPA na placu za 63 900, miał wszystko co potrzebowałem. 4x elektryczne szyby, tempomat, automatyczne wycieraczki i światła, podparcie lędźwi, elektryczny ręczny, czujniki parkowania z tyłu. W rok przejechałem 20 tys czyli tak średnio. Jestem bardzo zadowolony. Auto bezawaryjne , dobrze złożone, jak na pojemność i moc jest nieźle. Bardzo praktyczny i pojemny samochód wart wydanych pieniędzy.
4,6
~lasin
Seat Leon III
ST Facelifting 1.2 TSI 110KM 81kW
Samochód kupiony trochę z przypadku, po obejrzeniu wielu używanych rozglądałem się za nowym , budżetowym samochodem do 50 tys PLN. Znalazłem LEONA ST 1.2 COPA na placu za 63 900, miał wszystko co potrzebowałem. 4x elektryczne szyby, tempomat, automatyczne wycieraczki i światła, podparcie lędźwi, elektryczny ręczny, czujniki parkowania z tyłu. W rok przejechałem 20 tys czyli tak średnio. Jestem bardzo zadowolony. Auto bezawaryjne , dobrze złożone, jak na pojemność i moc jest nieźle. Bardzo praktyczny i pojemny samochód wart wydanych pieniędzy.

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 16
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 3
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III ST Facelifting