Szukaj

Informacje o Seat Leon III ST Facelifting

Lata produkcji: 2016 – 2020
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,2 m
Promień skrętu 5,1 m
Długość 4549 mm
Szerokość 1816 mm
Szerokość z lusterkami bocznymi 1975 mm
Wysokość 1451 mm
Wysokość z relingami dachowymi 1454 mm
Rozstaw osi 2636 mm
Rozstaw kół - przód 1549 mm
Rozstaw kół - tył 1520 mm
Zwis przedni 861 mm
Zwis tylny 1052 mm
Prześwit 144 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 1041 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 972 mm
Szerokość na wysokości podłokietników z tyłu 1435 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1470 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 587 l
Dopuszczalne obciążenie dachu 75 kg
Ogólna ocena
4,8 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(98%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Całokształt + Silnik

Wady

- Wentylacja i ogrzewanie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,8
~Mike_PL
Seat Leon III
ST Facelifting 1.8 TSI 180KM 132kW
Posiadam Leona od nowości i myślę że po dwóch latach użytkowania jestem w stanie obiektywnie ocenić ten samochód. Generalnie jazda tym samochodem sprawia mi bardzo dużo przyjemności, co utwierdza mnie w przekonaniu że był to dobry wybór. Poprzednie moje samochody, a miałem już ich trochę niestety ale nawet w zbliżonym stopniu nie dawały takiej frajdy z jazdy. Jeżeli choć trochę lubisz czasem agresywniejszą jazdę, to myślę że w tej cenie, mówimy oczywiście o samochodzie nowym, ciężko będzie znaleźć coś lepszego. Materiały są bardzo dobrze spasowane, nic nie trzeszczy nic nie puka. Czasem się odezwie szyberdach, ale to wystarczy przesmarować i jest spokój na 2-3 miesiące. Oczywiście nie ma samochodów idealnych dlatego ze swojej strony zdecydowałem się na wyciszenie auta, co znacznie poprawiło komfort podróżowania oraz położyłem powłokę ceramiczną. Trzeba również pamiętać że w przypadku skrzyni manualnej jest możliwość bezpiecznego chip tuningu do około 220KM oraz 300Nm. Podsumowując, myślę że najlepszą rekomendacją będzie fakt, że nawet po dwóch latach nadal szukam wymówek żeby się tym samochodem przejechać.
4,8
~Tomek
Seat Leon III
ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW
Auto bardzo dobrze spełnia swoje zadania. Jest wystarczająco przestronne, wystarczająco żwawe, oszczędne w utrzymaniu, i bardzo praktyczne. Auta VAG można lubić lub nie, ale nie można im odmówić doskonale dopracowanej ergonomii. Dużo schowków i wszytko tam gdzie siętego spodziewamy. Nie jest to ideał, osiagi nie powalaja na kolana, tak samo materiały wykończeniowe, ale o tym wiadomo przy zakupie, zreszta nie płącimy jak za ideał. Po 2 latach użytkowania i niecałych 30k przebiegu jestem bardzo zadowolony ze spalania. Autoastrada 120 - 5.2-5.4 140 - 5.8 - 6.1. Dla mnie bardzo ładne wyniki. W miescie dużo zależy od długości tras i korków, ale średnie spalanie od nowości mam ponizej 7/100 przy trybie 70/30 miasto trasa. Poprzednia mazda 3 2.0 palila średnio 10.5 wiec oszczędzam teraz sporo. Wyciszenie jak na tą klase auta jest naprawdę ok i przepisowa jazda na autostradzie jest przyjemna. Lampy LED moze nie sa na poziomie systemów z aut premium ale w mojej subiektywnej ocenie świeca bardzo dobrze, szczególnie włączene "długich" robi wrażenie. Android auto to rewelacja. Mamy google na dużym ekranie auta sa super wygodne. Bagażnik przy podniesionej do góry podłosze nie wydaje sie olbrzymi, ale za to mamy naprawde dużo przestreni pod podłogą ( ktora zreszta mozna obniżyć). Jedyne co mnie naprawde denerwowało to brzęczenie z okolicy zegarów w chłodne dni, co zostało bez problemów naprawione w ramach gwarancji przez ASO przy okazji aktualizacji oprogramania. Kupujac byłem już prawie zdecydowany na Astre, ale wygląd kombi umiarkowanie mi odpowiadał, do tego brakowało min praktycznych schowków na portfel/telefon czy lepszych świateł w budżecie którym dysponowałem. Do seata trafiłem przypadkiem oglądajac Octavie w salonie obok. Octavia byłą za droga, Seat ku mojemu zdziwieniu okazał sie jednym z najtańszych w klasie ( nie spodziewałem się). Auris 1.6 był strasznym mułem. Focus był już tylko na wyprzedarzach i brakowało ciekawych egzemplarzy. Nowy Ceed był jeszcze za drogi. Padło na Seata i nie żałuje.
4,6
~Bartek
Seat Leon III
ST Facelifting 1.2 TSI 110KM 81kW
Po 12 latach jeżdżenia samochodami używanymi zdecydowałem się po raz pierwszy na auto z salonu. Wybór padł na Seata Leona w wersji kombi-ST głównie ze względu na stylistykę. Rozważałem też najbliższą konkurencję w postaci Skody Octavii, która pomimo większej ilości przestrzeni jest dla mnie po prostu banalna i nudna. Golf był za drogi a Renault i Opel oferowali dużo gorszą ofertę kredytu. Tym sposobem kupiłem świeżutkiego, jeszcze zafoliowanego, stojącego na placu Leona z silnikiem 1,2 TSI w wersji wyposażenie Style. Po 1,5 roku użytkowania mogę wszystkim śmiało polecić to auto!
Średnie spalanie dla Seat Leon III ST Facelifting
5,8 – 8,1
l/100 km
4,6 – 5,4
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,8
Seat Leon III
ST Facelifting 1.6 TDI 115KM 85kW
auto w moich rękach od 3lat. zrobione ~~105.000km. Spalanie na fantastycznym poziomie. Dodatkowe wskaźniki czy raporty na wyświetlaczach wspomagające jazdę ECO to dobra zabawa, motywująca do spokojnej jazdy. Pod względem paliwożerności nie ma sobie równych w tej klasie, przy tych wymiarach, nawet przy trasach na wakacje rodziną 2+2. Dużo zaczyna palić przy jeździe ekspresówkami/autostradami. Od 140km/km to już powyżej 8-8,5l/100km ale przy spokojnej jeździe wynik na poziomie 4,5l jest bezproblemowy. Poniżej 4l osiągałem regularnie na znanych sobie trasach. Wyniki wiosna-jesień, w zimie +0,5l do każdego z nich należy dodać
6,1
Seat Leon III
ST Facelifting 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Samochód posiadam od października 2018. Do dzisiaj (tj. czerwiec 2021) przejechane 85 000 km. Wersja FR na felgach 18 cali z manualną skrzynią. Brak jakichkolwiek awarii, brak ubytków oleju. Do tej pory jedynie wymiana oleju i filtrów. Spalanie podczas spokojnej jazdy w trasie - 6,2 Spalanie podczas jazdy autostradowej (130-160) - 7,4 Spalanie podczas jazdy autostradowej w Niemczech (130-200) - 7,8-9 Spalanie w mieście - brak danych (jeżdżę okazjonalnie) Samochód polecam w 100%. Jedynym minusem dla mnie są słabe tylne sprężyny w zawieszeniu. W momencie gdy z tyłu siedzi żona z dzieckiem + kilka rzeczy w bagażniku, samochód już ewidentnie "siedzi" co nie wygląda ładnie a brakuje mu jeszcze sporo kg do maksymalnej ładowności.
6,3
Seat Leon III
ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW
Bardzo oszczędny silnik! System ACT robi robotę i potrafi zmniejszyć spalanie. Moje wyniki spalania są na benzynie PB98 i z chip box'em DTE (177KM/300Nm zmierzone na hamowni), więc bez tego pewnie mozna urwać jeszcze 0,5l. Najniższe spalanie jakie uzyskałem w trasie, na drodze krajowej, jadąc przepisowo to 4,8l/100km, a przy dynamiczniejszej jeździe z częstym wyprzedzaniem i prędkością ponad 100km/h, spalanie oscyluje w granicach 5,5 - 6 l. Ekspresówka, autostrada 7 - 7,5l. Miasto 8 - 8,5l. Tryb mieszany 7 - 7,2l i takie też średnie spalanie pokazuje komputer z kilku tys. km.

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 16
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 3
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III ST Facelifting