Szukaj

Informacje o Seat Leon III Hatchback 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2013-2015

Lata produkcji: 2013 – 2015
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2013 do 2015 roku
Pojemność skokowa 1598 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 3000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500-2750 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 80,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Moc max w zakresie obrotów 3000-4000
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Karoseria + Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Silnik - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,7
~dean
Seat Leon III
Hatchback 1.6 TDI CR 105KM 77kW
Samochód niezmiernie interesujący dla każdego młodego kierowcy. Nowoczesna linia i styl nadwozia cieszy ludzkie oko. Odbiega ono już zdecydowanie od wyglądu poprzedniej generacji, która kojarzyła się raczej z długim rodzinnym wanem. Dziś przypomina raczej zwinny sportowy wóz, kojarzący się bardziej chociażby z Ibizą. Zapewne to zasługa budowy karoserii na płycie MQB Volkswagena, tej samej na której budowane są nowe Golfy. Do tego dość twarde, ale nie przesadnie, zawieszenie, które zcala kierowcę, auto i nawierzchnię w jedność. Kapitalne, zadziorne designem reflektory w technologii LED oferujące długi jasny strumień, i mowa tu nie o światłach do jazdy dziennej, ale światłach mijania/drogowych. To wszystko sprawia, że codziennie chce się wsiąść i pojechać chociażby po drobne zakupy tuż za rogiem.
4,2
~Maciek
Seat Leon III
Hatchback 1.6 TDI CR 105KM 77kW
Polecam serdecznie. Jeżdżę ponad rok i jestem bardzo zadowolony. Moje zadowolenie wywodzi się głównie z powodu jakim jest bardzo ekonomiczna jazda. Mały minus to taki że mógłby mieć z 20KM więcej i szósty bieg. Skrzynia idealna, biegi wchodzą leciutko... Polecam wersję z full ledami w światłach gdyż autko tylko wtedy wygląda jak trzeba.
4,5
~artek90
Seat Leon III
Hatchback 1.6 TDI CR 105KM 77kW
Super auto, oszczędne, dobrze wyposażone, dosyć dopracowane wzgeldem poprzedniej generacji. Nie oplaca sie doplacac do golfa 7 albo a3, to te same auta na tej samej plycie podłogowej mqb , roznia sie tylko detale

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 16
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 3
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III Hatchback