Szukaj

Informacje o Seat Leon III Hatchback 1.4 TSI 125KM 92kW 2014-2016

Lata produkcji: 2014 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 125 KM (92 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1400-4000 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 80 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Ergonomia

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Widoczność - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,3
~Paweł
Seat Leon III
Hatchback 1.4 TSI 125KM 92kW
Nie jestem w stanie do niczego mechanicznego się przyczepić. Auto jest zwinne, przestronne, precyzyjne i wielu pyta "To tylko 125km?!". Był ze mną na paru trasach, nigdy nie było z nim najmniejszego problemu. Jeśli potrzebuję wyprzedzić samochód jak najbardziej się nadaje, jeśli wystąpi sytuacja w której muszę płynnie dokonać zmiany kierunku to samochód wykonuje wszystkie manewry ze szwajcarską precyzją, a przy okazji pali naprawdę małe ilości paliwa. Wielkim atutem tego samochodu jest aspekt wizualny. Przez ostatnie 5 lat wiele samochodów przeszło lift, a mimo to Leon III bardzo dobrze się starzeje. W mojej opinii wizualnie nie odstaje od innych. Jedynym minusem jest raz po raz odzywający się gdzieś w kabinie pojedynczy plastik, ale może on przeszkadzać naprawdę niewielu użytkownikom.
4,2
~Marcin
Seat Leon III
Hatchback 1.4 TSI 125KM 92kW
Kupiłem auto na wyprzedaży, wersja FR, biały metalik, dodatkowo pakiet zimowy, kamera cofania. Wyszło 71000. Porówywałem z: Gulietta, Mazda3, Fokus, I30. Auto obszerniejsze od konkurentów. Mam 190cm i po ustawieniu fotelu kierowcy pod siebie, usiadłem z tyłu i miałem miejsca na nogi pod dostatkiem! Nad głowa też OK! Rywale wysiadają pod tym względem. A Giulietta to juz katastrofa. Autem przejechałem od grudnia 2016 10000 km, po 3500 wymieniłem oleja na Motul 5W-30. Na autostradzie w 4 osoby i pełnym bagażnikiem poszedl 208 km/h. Ale absolutnie nie ma tego ciągu co poprzedni dizel :). Spalanie na 630 km wyszło 5,3 na kompie i 5,65 pod dystrybutorem. Ale jechałem na tempomacie między 125-140. Z powrotem przy 150 km/h spalanie na kompie wyszło 6,1. Klimy mało uzywałem bo jazda nocna. Ogólnie spalanie na plus. Jazda codzienna (40% miasta) to 6,2 (obecnie) -7,0 (zimą w styczniu na mrozach). W zimie na mrozach nie da otworzyć się bagażnika, znaczek-klamka Seat zamarza. Zimą poniżej zera Full LEDY sa niebezpieczne. Są zmrożone i takie pozostaja=a przez cały czas, nawet po odmrożeniu ich preparatem i wytarciem do sucha. w momencie szron je oblepia, widoczność w nocy dramatyczna! To nie powinno być dopuszczone do ruchu, bo zagraża bezpieczeństwu. Wyświetlacz 8 cali juz 4 razy się zawiesił, na szczęście po ponownym uruchomieniu wraca do normy. Na mrozie można urwac klamki. Koledze z tego modelu juz 3 razy się to przytrafiło. czujesz opór? Nie ciągnij tej klamki! Nie wiem czemu ale w ciepłe dni po nocnym odpaleniu wchodzi na wysokie obroty 1300-1500 i tak przez kilkadziesiat sekund. W zimie i na wiosnę po odpaleniu miał normalne 800 obrotów. Po załączeniu klimy czuć, że 20-30 kucyków uciekło z zagrody :). Może go zczipuję na 140 KM, może.
4,6
~Aleksander
Seat Leon III
Hatchback 1.4 TSI 125KM 92kW
Samochód posiadam od lutego, zakupiony jako nowy na wyprzedaży rocznika . Z pełną świadomością daje autu 5/5 . Posiadam wersje FR doposażoną w świetnym kolorze Alore Blue . Wykonaniem naprawdę nie ma się czego wstydzić, stosunek cena/ jakość - 4,95/5 . Mój silnik to 1.4 TSI 125KM z programem na 163KM + Filtr K&N i zawór upustowy Blow Off HKS, finalnie dało to 172 KM i 300Nm więcej informacji niżej ;) Oceniając całokształt polecam zdecydowanie ze względu na prowadzenie, zawieszenie i układ jezdny ;)

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 16
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 3
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III Hatchback