Szukaj

Informacje o Seat Leon III Hatchback Facelifting 1.4 EcoTSI 150KM 110kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1395 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 249 Nm przy 1500-3500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start/Stop
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Całokształt

Wady

- Skrzynia biegów - Ergonomia - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,3
~tuvok1989
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Samochód posiadam od niedawna, ale już mogę podzielić się doświadczeniami z jazdy. Co do awaryjności zobaczymy. Autko jest w wersji Xcellence, wcześniej nie występującej. Kolor to Mystery Blue. Głęboki metaliczny niebieski podobny jak na Golfie VII R. Do tego chromowany gril i obwódki szyb. Światła full LED z przodu i z tyłu. Całość spowodowała, że się zakochałem w tym aucie. Wygląda efektownie, wg mnie ciekawiej niż Golf czyli starszy brat. Mój Leon ma komfortowy wariant zawieszenia i pomimo 17 calowych felg na oponach 225/45 podróżuje się wygodnie. Przyspiesza do 100 w około 8 sekund i ma całkiem niezłą elastyczność przy wyższych prędkościach. Przełożenia są dość długie i fani bardzo sportowej jazdy będą zawiedzeni. Ja jeżdże po autostradzie i ta skrzynia mi bardzo pasuje. Przy 150 km/h na szóstce jest około 3200 obrotów a w kabinie silnika praktycznie nie słychać. Jedyną wadą jest szum wiatru, ale to jest tylko kompakt więc mu to wybaczam. Spalanie długookresowe to 7.4 l/100 70% autostrada 30% miasto. Najmniej mi spalił 6.3 l ale jeżdżę dość dynamicznie, więc raczej bliżej mi do 7.3-7.5 l.
4,7
~Wicher
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Auto posiadam od roku 30 tyś km brak usterek. Bardzo fajnie trzyma się drogi skrzynia Dsg pracuje znakomicie. Przyspieszenie jak na auto tej klasy wyśmienite 8.0 sek 100 km. Wyposażenie godne klasy premium. Wersja excellance.
4,5
~misiol1
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.4 EcoTSI 150KM 110kW
Należy na wstepie zaznaczyć, że przesiadłem sie z golfa o silniku o takiej samej pojemności ale o 28 koni słabszym i także w najwyższej wersji wyposażenia, więc oceniam niejako przez pryzmat tamtego auta. Oba auta oceniam jednakowo czyli dobrze. z tym, że leon bije na głowe wyposażeniem (aktywny tempomat, asystent świateł i toru jazdy) golfa w tej samej cenie. Piekny fioletowy metalik i 17 calowe koła i światła robią efekt. jest ładny!

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 16
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 3
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III Hatchback Facelifting