Szukaj

Informacje o Seat Leon III Hatchback Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW 2016-2018

Lata produkcji: 2016 – 2018
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2016 do 2018 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 4800 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 160 Nm przy 1500-3500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,7 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria - Skrzynia biegów

Wybrane oceny

4,7
~dfg
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW
Ocena za całokształt odzwierciedla zestawienie ceny vs jakość+wyposażenie. Przede wszystkim bazowy silnik 1.2 TSI o mocy 86KM jeździ bez porównania lepiej niż konkurencyjne wolnossące 100KM lub trzycylindrowe 1.0 z turbiną. Z tym silnikiem jest to Idealny samochód do miasta, którym spokojnie można poruszać się po autostradzie nawet z kompletem pasażerów i bagażem (sprawdzone). Na samochód z rocznika 2018 w wersji Style+Pakiet Comfort+klima automat+podłokietnik z tyłu+lakier metalik dostałem 5% rabatu i 5 lat gwarancji. Porównywalna konkurencja jest o 8 - 10tyś. droższa za identyczne wyposażenie z bazowym silnikiem.
4,9
~Leon
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW
Generalnie Leony sa bardzo drogie a niestety im droższe auto tym większa utrata wartości, chyba że ma sie tyle środków że nie jest to problem...ja natomiast jestem takim przeciętnym Kowalskim dlatego wybrałem najsłabszy silnik , bazową wersje wyposażenia z pakietem Comfort + za 1 zł - efekt tego jest taki że mam ładne auto dość dobrze wyposażone ale bez wodotrysków. Silnik początkowo odrzucany w poszukiwaniach optymalnego rozwiązania ze względu na małą moc pozytywnie mnie zaskoczył ale tak zupełnie nie brałem go w ciemno bo miałem kiedyś okazje pojeździć innymi modelami z tym silnikiem i byłem zaszokowany wówczas jak taka jednostka sobie radzi. W związku z tym że zastępuje ją teraz trzycylindrowiec 1,0 kosztowniejszy chyba w produkcji bo znacznie podnoszący cenę auta był to ostatni moment na taką decyzję i nie żałuję. Czterocylindrowa jednostka 1,2 16V z turbodoładowaniem ma duży moment obrotowy ,większy niż benzyniaki 1,6 co więcej jest on dostępny już od 1400 obr na min. co powoduje wrażenia z jazdy daleko mocniejszym autem, fajnie przyspiesza i mało pali... rewelacja.
4,8
~Konrad
Seat Leon III
Hatchback Facelifting 1.2 TSI 85KM 63kW
Po blisko pięciu latach eksploatacji drugi komentarz, może dla kogoś będzie przydatne. Super auto przez ten czas bez najmniejszej awarii, silnik rewelacyjny dynamiczny i bardzo oszczędny średnia 5,1litra, oleju nie bierze, nie wymaga dolewek, ale od nowości wymieniam olej co 15000km. Zwykle wymieniam auta co 5 lat ale teraz mam dylemat, bo żal sprzedawać z drugiej strony coraz mniej nowych modeli z normalnymi silnikami, wkrótce zostaną już tylko hybrydy i elektryki...

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 16
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 3
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III Hatchback Facelifting