Szukaj

Informacje o Seat Leon III CUPRA ST Facelifting 2.0 TSI 300KM 221kW 2017-2019

Lata produkcji: 2017 – 2019
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2019 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 300 KM (221 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 380 Nm przy 2000-5400 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 86 x 93 mm
Zapłon elektroniczny
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Napęd 4x4 Dostępny
Nazwa 4x4 4Drive
Liczba stopni 7
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Silnik + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Bezawaryjność (drobiazgi) - Karoseria - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,8
~Bartek
Seat Leon III
CUPRA ST Facelifting 2.0 TSI 300KM 221kW
Chciałem zaczekać trochę czasu i pojeździć tym autem, żeby opinia była pozbawiona jakichkolwiek emocji związanych z nowością auta. Szukałem auta, jak to się mówi i do tańca i do różańca :) a mój budżet był dużo wyższy niż Cupra ST 4drive. Pojeździłem sobie premiumami, później pojeździłem Cuprą i stwierdziłem, że różnica w cenie takich BMW, Mercedesów itp. jest zupełnie nieuzasadniona w stosunku do Cupry. Lepiej różnicę w cenie wykorzystać na porządny tuning. Nie przywiązuję wagi do znaczków, liczy się dla mnie jakość i osiągi. Poza Volkswagenem Golfem Variant nie ma drugiego auta na rynku o takiej praktyczności (kombi), osiągach i jednocześnie tak ujmującej relacji jakość/cena. Przed zakupem kolejnego auta sądziłem, że nie będę w stanie jeździć żadnym innym autem niż z przekładnią manualną, ale DSG 6 przekonało mnie, bo robi świetną robotę. W normalnym trybie cichutko sobie pyrka i bardzo płynnie zmienia przełożenia, tak że jadąc 70km/h jedziemy już na 6-tym biegu. W połączeniu z komfortowym trybem zawieszenia można się wtedy bardzo zaskoczyć, że da się tak płynnie jechać w aucie o sportowych genach i na 19-calowych felgach. To jest właśnie najlepsza rzecz w Cuprze - mogę jechać nią w długą trasę i nie zmęczę się jazdą, mogę jechać nią na tor i będę się dobrze bawić, a do tego do wielkiego bagażnika bez problemu zmieszczę komplet kół na tor (ze złożonymi tylnymi siedzeniami co prawda, ale jednak).
4,7
~P.
Seat Leon III
CUPRA ST Facelifting 2.0 TSI 300KM 221kW
Bardzo udany samochód. 2.0 tsi wraz ze stara znajoma dsg 6 razem z haldexem daja zawsze pelna trakcje i katapulte. W miare przestronne, duzy bagaznik oraz jako jedno z bardzo nielicznych kombi ktore jest ładne.
4,0
~Paweł
Seat Leon III
CUPRA ST Facelifting 2.0 TSI 300KM 221kW
Auto jest ... w porządku. Spełnia wszystkie funkcje, ale gdy pierwsze "wow" minie, czegoś mu brakuje, chociaż może to tylko ja. Jeżdżę często z żoną i małym dzieckiem. Bagażnik jest wystarczający. Komfort zawieszenia również. Uzupełnię jeszcze ocenę jak przejadę więcej km. Za te pieniądze nie znajdziesz mocniejszego samochodu.
Średnie spalanie dla Seat Leon III CUPRA ST Facelifting 2.0 TSI 300KM 221kW 2017-2019
10,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,8
Seat Leon III
CUPRA ST Facelifting 2.0 TSI 300KM 221kW
Przy walce o kropelkę na odcinku 30km uzyskałem 5,2 prędkość ok 70km/h, Autostrada 140 - 180 wyszło 9,8, Średnia z ok 5tys km 7,7, uważam że auto mało pali jak na osiągi, trochę się tego obawiałem przed kupnem, ale spalanie ogólnie mam niższe niż w 20 letnim 2.0 150KM, pierw myślałem o 4drive ale droższe w utrzymaniu noi spalanie 1,5 litra więcej.
8,2
Seat Leon III
CUPRA ST Facelifting 2.0 TSI 300KM 221kW
Nie wiem jak Wy to robicie,ale naprawdę nie jeżdżę jak emeryt,prawo jazdy mam jeszcze bo po części jestem czujny i po części mam szczęście.Spalanie tak jak w opisie,średnia z 4 tys.km 8.4.Polecam i zaznaczam że to przednio napędowiec.
12,7
Seat Leon III
CUPRA ST Facelifting 2.0 TSI 300KM 221kW
Średnie spalanie długodystansowe z 1700 km 12.3l. Jazda w dużych korkach po mieście 20l. Trasa do 110 km/h przy spokojnej jeździe 8.0l Autostrada 140 km/h 10.5l Tryb cupra w mieście i ogień spod każdych świateł 20l. Spalanie do osiągów przyzwoite. Minus - mały bak 50 l średnio starcza na 400 km. W takim samochodzie z 70l bak by się przydał aby mieć rozsądny zasięg ok 600 km.

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 16
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 3
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III CUPRA ST Facelifting