Szukaj

Informacje o Seat Leon III CUPRA 5d 2.0 TSI 280KM 206kW 2014-2016

Lata produkcji: 2014 – 2016
Segment: Niższa klasa średnia
Debiutująca na rynku w roku 2013, najnowsza i obecnie produkowana, trzecia generacja modelu. Seat Leon w trzecim wcieleniu ponownie został diametralnie przeprojektowany, pod względem stylistycznym wzorując się na prototypie z roku 2010 o nazwie IBE Concept, jak również na nowej Ibizie. Seat Leon III powstał na nowej platformie podłogowej VW Group MQB Platform, podobnie jak m.in. Volkswagen Golf siódmej generacji, czy Audi A3 trzeciej generacji. Leon III jest pierwszym w gamie modelem oferowanym także w wersji kombi (Leon ST). Jest również pierwszym modelem Seata, który pojawił się z nowym, zmodyfikowanym znakiem marki.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2014 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1984 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 280 KM (206 kW) przy 5600 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1700-5600 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 9,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 82,5 x 92,8 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(86%)

Zalety

+ Stosunek jakość/cena + Silnik + Bezawaryjność (drobiazgi)

Wady

- Skrzynia biegów - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~Marcin
Seat Leon III
CUPRA 5d 2.0 TSI 280KM 206kW
Mam wersję 290 KM. Ma swoje wady, dlatego nie dam mu piątki, ale ogólnie jest znakomitym autem. Daje więcej frajdy z jazdy niż Golf GTI i jest od niego ładniejszy a do tego nadaje się do codziennej eksploatacji. Wady tego auta wynikają wg mnie tylko z polityki koncernu VW. Skoro Leon będzie ładniejszy i szybszy niż Golf, to nie może mieć tak dobrego wnętrza. I to jest właściwie jedyna prawdziwa wada tego auta. Choć z drugiej strony pewne oszczędności poczynione we wnętrzu pozwoliły na utrzymanie ceny na naprawdę atrakcyjnym poziomie. Poza niezbyt ładnym wnętrzem, Leon Cupra jest naprawdę OK. Wg mnie ma najlepszy stosunek frajdy z jazdy do ceny, do tego połączony sporą dawką użyteczności na co dzień. Znakomite auto.
4,4
~baka1408
Seat Leon III
CUPRA 5d 2.0 TSI 280KM 206kW
Nie ma samochodów idealnych, a na pewno nie za taką cenę. Cupra 290 to sportowy kompakt, na próżno więc szukać w niej cech samochodów klasy średniej bądź premium. Wykończenie wnętrza i jakość materiałów nie są najwyższe, komfort resorowania jest wątpliwy a ilość miejsca w środku zaskakująco mała w porównaniu do kompaktów z innych koncernów. Ale osiągami i potencjałem mało który samochód na drodze może się z nią równać. Ciężko jechać nią bez emocji a perfekcyjna skrzynia DSG tylko zachęca do zrzucania biegów i wkręcania silnika na czerwone pole. Tak to już jest z samochodami sportowymi - nie są ani racjonalne, ani ekonomiczne ani specjalnie wygodne. Ale i tak wszystko się im wybacza. Za taką cenę jaką zapłaciłem za mój egzemplarz nie da się kupić nic szybszego a zarazem w miarę uniwersalnego. Bez zastanowienia kupił bym ponownie - choć rozbudzony apetyt na moc i emocje sprawi, że kolejny samochód raczej nie będzie mógł zejść poniżej 400 KM.
3,5
~Jacek.Z
Seat Leon III
CUPRA 5d 2.0 TSI 280KM 206kW
Zdecydowałem się na zakup Leona po wielu miesiącach poszukiwań. Odbyłem jazdę próbną Cuprą 280 z manualną skrzynią biegów i od razu się zakochałem ( miłość trwała do pierwszej dolewki oleju ) Pod uwagę brałem też Astrę OPC, Megane RS, Golfa GTI 230. Ale dopiero w Seacie udało mi się wynegocjować optymalne warunki. Dostałem 9,5 % rabatu. Cupra posiada 280 KM i automatyczną skrzynię DSG ( żałuję teraz, że nie kupiłem manuala, ale o tym i o innych poważnych wadach i brakach później ! )

Usterki Seat Leon III

Liczba wpisów: 16
Metaliczne stukanie klapy wastegate turbiny
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 150KM 110kW 2018-2020
  • silnik
  • 42 tys. km
Problem zaczął się już przy przebiegu 10tyś km, objawy to metaliczne stukanie całego mechanizmu wastegate turbiny (cięgno, ramię elektronicznego siłownika, ramię wraz z luzami trzpienia jak i samej klapy w turbinie), hałas bardzo dobrze słychać po rozruchu zimnego silnika w trybie rozgrzewania katalizatora, dodatkowo podczas jazdy w trybie 2 cylindrowym ciągłe grzechotanie spod maski dobrze słyszalne przy uchylonych oknach. Nasilają się objawy turbodziury jak i większego spalania. Problem wielokrotnie zgłaszany i kontrolowany przez aso bez skutku, całkowita odmowa naprawy. Serwisy niezależne odrazu widzą że jest problem z całym mechanizmem wastegate jednak seat polska odmawia naprawy twierdząc że wszystko jest w należytym porządku.
Problem rozwiązany
2 komentarze
Pękające przednie reflektory
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.4 TSI 125KM 92kW 2016-2018
  • nadwozie
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 5
Nie 3
Usterka pojawia się na wszystkich forach. Źle spasowane z nadwoziem reflektory pękają i parują . Dilerzy wykręcają się od napraw.Dopiero rzeczoznawca stwierdza wadę konstrukcyjną. Koszt jednego reflektora powalający,4tys zł.
Reflektory LED przednie zakurzone od środka
  • Seat Leon III ST Facelifting 1.5 EcoTSI 130KM 96kW 2018-2020
  • inne
  • 40 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 2
Nie 3
Oba reflektory led pokrywają sie kurzem i szlaczkami jak pajęczyna od środka. Trzykrotnie zgłaszane do ASO na gwarancji - za każdym razem odmowa wymiany. Za pierwszym razem jako powód podano ze na pewno reflektor był wycieramy ściereczka na sucho co spowodowało wyładowania wewnątrz i powstanie pajączków. Kolejnym razem, ze reflektor musi oddychać i stad kurz w środku. Moim zdaniem ewidentna wada fabryczna. Jest to bardzo widoczne i ewidentne obniża wartość auta przy odsprzedaży.
Seat Leon III CUPRA 5d