Szukaj

Informacje o Seat Leon II 2.0 TDI DPF FR 170KM 125kW 2006-2012

Lata produkcji: 2006 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Nie spieszy wam się na drodze? Kupcie podstawową, benzynową 1.4l o mocy 85KM. W tym aucie jest dość ospała, ale dzięki temu, że nie pali wiele i obniża cenę całego wozu, to idealnie nadaje się do miasta. Do zakorkowanego jeszcze bardziej. Oprócz niej w gamie jest pełno motorów z bezpośrednim wtryskiem – doładowanych i wolnossących. Parę ciekawszych: 1.6 102KM będzie dobrą alternatywą dla podstawowego 1.4l, doładowany 1.4TSI o mocy 125KM jest jedną z lepszych jednostek w tym aucie w rozsądnej cenie, a jeśli szukacie mocy, to warto sięgnąć po silniki 2-litrowe. Moce? Od 150 do grubo ponad 200KM. Wszystkie doładowane „benzynówki” są zrywne, chętnie wkręcają się na obroty i gwarantują miłe wrażenia z jazdy. Jeśli chodzi o diesle – są dwa. 1.9TDI i nowszy 2.0TDI. Ten pierwszy można polecić spokojnym kierowcom, bo nie jest niczym nadzwyczajnym, ale nadrabia elastycznością. Wersja 2-litrowa jest za to świetna. Może mieć 140 lub nawet 170KM, rwie do przodu aż miło i przegoni większość aut. Do charakteru Leona w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2006 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 170 KM (125 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 350 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Silnik turbodoładowany.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Karoseria - Widoczność
Średnie spalanie dla Seat Leon II 2.0 TDI DPF FR 170KM 125kW 2006-2012
6,9
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,0
Liczba komentarzy: 1
Seat Leon II
Hatchback 2.0 TDI DPF FR 170KM 125kW
Auto lubi sobie "chlapnąć". Jadąc ze ślaska do Trójmiasta (bez korków), przy jeździe 120 km/h na "gierkówce" i 140 km/h na autostradzie średnie spalanie 7.0l. Wracając już w szybkim tempie (również bez korków). Autostrada 170-180 km/h, "gierkówka" 130 km/h. Średnie spalanie 10,5 l. Przy spokojnej jeździe po mieście nie udało mi się zejśc poniżej 8l, przy normalnej to około 9-9,5l. Autem jeździ się naprawdę bardzo przyjemnie i to rekompensuje apetyt na paliwo. Mam jeszcze uwagę odnośnie opon. Obecenie mam 235/40R18, standardowo powinien być to rozmiar 225, ale bardzo łatwo je uszkodzić na polskich dziurach. Ja tak zniszczyłem 3 szt. Po zmianie na 235 już nic się nie dzieje. Nic nie obciera, można bez obaw zmienić.
7,1
Seat Leon II
Hatchback 2.0 TDI DPF FR 170KM 125kW
Nie da się ukryć, że z tym silnikiem ciężko jeździ się ekonomicznie. Nie dlatego, że się nie da, ale dlatego że dynamika sprawia wiele frajdy i chce się to wykorzystywać. Gdyby jeździć w tempie benzyny 1.6 to spalanie byłoby naprawdę niskie. Faktem jest, że potrafi spalić zarówno poniżej 6, jak i prawie 10 litrów jak się pociśnie. Moja średnia w trasie to 6,5 przy prędkościach do 120km/h i dość dynamicznej jeździe. Przy trasie do 140km/h i dynamicznej jeździe podchodzi do 6,8/6,9. Moim zdaniem rewelacja. Ścigać można wtedy wszystkie S5 i inne S na trasie. W mieście przy normalnej jeździe koło 8,5 (na krótkich dystansach do 7 km).
9,3
Seat Leon II
Hatchback 2.0 TDI DPF FR 170KM 125kW
Szukałem sportowego ekonomicznego auta... wczesniej jezdzilem bmw 320d z 2000r spalala w miescie 6,3l/100km. Jak czytalem opinie o Leonie FR pisali ze spalanie ok 7l HAHAHA ale chyba ze wskazania komputera:) Samochod mam juz ok 6m-cy i wskazania komputera sa nadzwyczaj optymistyczne pokazuje mi srednie spalanie 5,7-7,6.Moje obliczenia 8-11. Jezdze po trojmiescie. Styl jazdy mieszany zalezy od nastroju, warunkow na drodze. Spalanie zaskoczyło mnie bardzo bo jest mały wir w baku. Zgadzam sie z przedmówcami nie jest to ekonomiczny diesel ale daje duzo radości z jazdy i rekompesuje spalanie właściwościami jezdnymi i bezawaryjnością. Przy obecnych cenach diesla wybralbym jakiś mocniejszy silnik benzynowy. Jakbym sie nie starał, jeździł powoli i ostrożnie obchodził sie z gazem poniżej 8l/100 nie udało mi się zejść nigdy:/. Oczywiście sam byłem ogromnie zaskoczony i próby przeprowadzałem na lotos dynamic/zwykły i BP ultiamte/zwykły. Srednie spalanie wszedzie wychodzi ok 10l/100km. Zamontowałem sobie sportowy filtr powietrza K&N polecam łatwiej wkręca sie na obroty. Pozdrawiam

Usterki Seat Leon II

Liczba wpisów: 26
problem z komputerem?
  • Seat Leon II 1.6 MPI 102KM 75kW 2005-2012
  • instalacja elektryczna
  • 127 tys. km
Witam, Posiadam Seat Leona 2012, 1.6MPI 102KM. Samochód z małym przebiegiem 127000km. Po przekreceniu kluczyka na desce rozdzielczej pojawiaja sie ikonki ,,engine check", ,,olej" ,,blad systemu ABS", ,,poduszka powietrzna", ,,błąd ukladu hamulcowego lub plyn hamulcowy", ,,blad systemu wspomagania trakcji", ,,blad hamulca recznego", ,,blad cisnienia opon", ,,blad systemu wspomagania ukladu kierowniczego" i ciagly piskliwy dzwiek. Generalnie wyglada na to jakby komuter nie odczytywal poprawnie danych z czujnikow tych systemow. Na dodatek zdarza sie ze czasami po odpaleniu auto odrazu gasnie. Z tego co wyczytalem to moze byc wina tego ze komputer nie poprawnie odczytuje immo. Bylem juz u 3 mechanikow i kazdy ma inna opinie. Jeden twierdzi ze modul sterowania nadwoziem, inny ze modul sterowania silnikiem a jeszcze inny ze trzeba wymienic wszystkie moduly co niesie ze soba ogromne koszty. Moze ktos z Was borykal sie z podobnym problemem i jest w stanie pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
Gasnący silnik.
  • Seat Leon II 1.4 MPI 85KM 63kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
Od dzisiaj podczas jazdy po zgasł mi silnik( objawy to brak jakichkolwiek wskazań na tablicy rozdzielczej) jakby prąd odcięło, ale światła, radio i alarm działa. Po chwili odpaliłem bez problemu. Dojechałem do domu jakieś 5 km., wyłączyłem silnik i już nie mogłem odpalić, objawy takie same czarna deska rozdzielcza. W trakcie późniejszej jazdy jakieś 10 km zgasł mi 4 razy po czym wszystko wróciło do normy lecz po wyłączeniu silnika znowu czarna deska i brak prądu. Gdy trochę ostygł odpalił i tak w kółko...proszę o jakiś pomysł. Z góry dziękuję
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Brak oświetlenia zewnętrznego
  • Seat Leon II 1.9 TDI 90KM 66kW 2007-2010
  • instalacja elektryczna
  • 275 tys. km
Brak prawego kierunkowskazu przód. Brak świateł drogowych prawy przód. Brak pozycji prawej przód brak doświetlenia zakrętów prawy przód . Z tyłu pojazdu brakuję mi lewego kierunkowskazu świateł stop lewa strona światła stop klapy oraz z prawej strony w klapie brak pozycji
Problem rozwiązany
1 komentarz
Seat Leon II