Szukaj

Informacje o Seat Leon II 1.2 TSI 105KM 77kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Niższa klasa średnia
Nie spieszy wam się na drodze? Kupcie podstawową, benzynową 1.4l o mocy 85KM. W tym aucie jest dość ospała, ale dzięki temu, że nie pali wiele i obniża cenę całego wozu, to idealnie nadaje się do miasta. Do zakorkowanego jeszcze bardziej. Oprócz niej w gamie jest pełno motorów z bezpośrednim wtryskiem – doładowanych i wolnossących. Parę ciekawszych: 1.6 102KM będzie dobrą alternatywą dla podstawowego 1.4l, doładowany 1.4TSI o mocy 125KM jest jedną z lepszych jednostek w tym aucie w rozsądnej cenie, a jeśli szukacie mocy, to warto sięgnąć po silniki 2-litrowe. Moce? Od 150 do grubo ponad 200KM. Wszystkie doładowane „benzynówki” są zrywne, chętnie wkręcają się na obroty i gwarantują miłe wrażenia z jazdy. Jeśli chodzi o diesle – są dwa. 1.9TDI i nowszy 2.0TDI. Ten pierwszy można polecić spokojnym kierowcom, bo nie jest niczym nadzwyczajnym, ale nadrabia elastycznością. Wersja 2-litrowa jest za to świetna. Może mieć 140 lub nawet 170KM, rwie do przodu aż miło i przegoni większość aut. Do charakteru Leona w sam raz.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1550- obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Typ wtrysku bezpośredni
Dodatkowe informacje Silnik turbodoładowany.
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(73%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Stosunek jakość/cena - Widoczność - Bezawaryjność (poważne usterki)

Wybrane oceny

3,2
~TomTG
Seat Leon II
Hatchback 1.2 TSI 105KM 77kW
Autko nowe z salonu. Cichy i bardzo dynamiczny silnik jak na tą pojemność (w porównaniu do innych turbobenzyn np. Oplowskich). Przestronniejszy w środku niż Astra II, dobre audio, dobre zawieszenie i bardzo fajny tempomat. Podoba mi się system wycieraczek ustawionych w pozycji pionowej przez co ma długie pióra które max. czyszczą pow. szyby. To tak ogólnie o zaletach. Z wad tych mniejszych to: mało schowków w środku, nieergonomiczne rozmieszczenie uchwytów na kubki (praktycznie bezużyteczne), licha wykładzina, kłopoty z elektroniką (np. przy montażu haka elektronika dosłownie zwariowała tak, że dopiero drugi serwis sobie z nią poradził, wycieraczki od czasu do czasu żyją własnym życiem, kiedyś od tak sobie zaświeciła mi się kontrolka żółta ECP chyba i auto zdechło dosłownie, ledwo zawlokłem się do serwisu który stwierdzi , że to się zdarza i tyle choć oczywiście usterkę usunął. Jednak największą porażką tego samochodu jest to co mnie w nim najbardziej (o ironio!) zachwyciło tj. silnik TSI. Kiedy było już po gwarancji coś zaczęło "dzwonić" przy rozruchu silnika. Po pewnym czasie było już tak głośnie, że myślałem, że rozwali mi obudowę. Serwis stwierdził od razu: rozrząd do wymiany - w aucie o przebiegu 35000 tyś km ! toż to skandal. Nieodpłatnie oczywiście mi tego nie zrobią - koszt 1100 zł. Okazało się , że to błąd konstrukcyjny silnika o którym producent nie informuje klientów i świadomie sprzedaje samochody z wadliwymi silnikami TSI. Dotyczy to nie tylko Seatów, ale wszystkich samochodów z grupy VW z tymi silnikami. W dodatku nie tylko 1.2 ale 1.4 też. I nie ma na to żadnych akcji serwisowych. Jeśli auto jest na gwarancji to oczywiście robią to nieodpłatnie, ale po gwarancji to bujaj się Pan. Jednym słowem porażka i totalne olewactwo ze strony VW. Przestrzegam potencjalnych kupujących!
2,5
~Pedro
Seat Leon II
Hatchback 1.2 TSI 105KM 77kW
Ludzie! Uciekajcie od tego z daleka.Silnik wbrew temu, co piszą \"znawcy tematu\" nie jest ani za mały ani za mało dynamiczny. Co z tego skoro to szmelc. W moim po 30 tys. łańcuch rozrządu wali o obudowę tak, że jadę jak starym maluchem. Nikt mi tego nie chce naprawić w ramach gwarancji (kończy się w czerwcu) bo importer w praktyce nie istnieje a diler już nie odbiera telefonów. Ponadto po 27 tys. wylał się amortyzator i padł sterownik turbosprężarki. To jest mój trzeci seat i zdecydowanie ostatni. Jeżeli ten motor jest w nowym golfie VII, to moje najszczersze gratulacje.
2,7
~Wojtek
Seat Leon II
Hatchback 1.2 TSI 105KM 77kW
UWAGA Za dużo wad i mankamentów zatajonych(auto nowe),których serwisy nie potrafią usunąć.Ten typ tak ma wszystko w jak najlepszym porządku(doradca serwisowy).Przestrzegam zanim kupicie obowiązkowo sprawdźcie:1 hamulce podczas zatrzymywania samochodu(skrzypppią).2.Terkotanie czegoś w środku (chyba przewód paliwowy).3 Przy pełnym skręcie robi się nieznośnie głośno.4.Zawieszenie tylne podczas jazdy po nierównościach \"nawet minimalnych\" wydobywa z siebie dźwięki klucznika z Notre dame .Jedyny PLUS To Wygląd.Reszta przysporzy tylko nerwów.
Średnie spalanie dla Seat Leon II 1.2 TSI 105KM 77kW 2010-2012
6,6
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,7
Seat Leon II
Hatchback 1.2 TSI 105KM 77kW
Dla mnie to jest nowa jakość życia :-) Cena zakupu była bardzo korzystna. Spalanie - w porównaniu do dynamiki - i przy założeniu, że ciągle Leona docieram, jest bardzo dobre. Średnio, na 1300 km, w tym połowa to trasa Warszawa - Kraków - Warszawa, a połowa to jazda po Warszawie w szczycie, samochód spalił 7,6 litra. A trzeba wziąć pod uwagę, że po pierwsze jest nie dotarty, a po drugie, w związku z tym nie staram się jeździć oszczędnie, tylko bardzo "różnorodnie". EDIT po 20kkm: Nic się nie zmieniło - auto średnio bierze około 7,5 litra na 100. Ale nie jeżdżę jak kapelusz, ani się nie obcinam żeby wyprzedzić TIRa, czy polecieć 150 na autostradzie... No, jeżdżę po prostu tak jak lubię, dynamicznie (jak na tę powalająca moc).
6,1
Seat Leon II
Hatchback 1.2 TSI 105KM 77kW
Po przebiegu 6000km mogę stwierdzić, że spalanie trochę spadło, szczególnie kiedy tankuję benzynę 98okt i jest zgodne z oczekiwaniami. Ostatnio wracając z Zakopanego do Katowic przez Suchą Beskidzką jadąc bardzo spokojnie ale jednocześnie trochę czasu straciłem w korkach spalanie wyszło 4,4. W normalnych warunkach w cyklu mieszanym trzeba się liczyć z 6,3-7,2l jeżdżąc umiarkowanie. Na autostradzie pomimo 6 biegu lepiej sprawdza się diesel, zarówno pod względem spalania jak i dynamiki. Jadąc powyżej 150km/h trzeba się liczyć ze spalaniem ok 8l.
6,8
Seat Leon II
Hatchback 1.2 TSI 105KM 77kW
Ogólnie samochód spala niewiele jak na benzynę z turbo (zachowując normalną dynamikę jazdy). W mieście Wrocław przy codziennej, dynamicznej jeździe samochód spala około 7-8 litrów. W trasie udało mi się zejść poniżej 5 litrów/100km (ale to nie jest normalna jazda... ;) ). Przy prędkościach autostradowych, tj: 130-150 km/h spala w okolicy 7,5 litra, wszystko co powyżej to niestety bliżej 9 litrów. Średnią na komputerze z mojej jazdy mam około 7,5 litra/100km.

Usterki Seat Leon II

Liczba wpisów: 26
problem z komputerem?
  • Seat Leon II 1.6 MPI 102KM 75kW 2005-2012
  • instalacja elektryczna
  • 127 tys. km
Witam, Posiadam Seat Leona 2012, 1.6MPI 102KM. Samochód z małym przebiegiem 127000km. Po przekreceniu kluczyka na desce rozdzielczej pojawiaja sie ikonki ,,engine check", ,,olej" ,,blad systemu ABS", ,,poduszka powietrzna", ,,błąd ukladu hamulcowego lub plyn hamulcowy", ,,blad systemu wspomagania trakcji", ,,blad hamulca recznego", ,,blad cisnienia opon", ,,blad systemu wspomagania ukladu kierowniczego" i ciagly piskliwy dzwiek. Generalnie wyglada na to jakby komuter nie odczytywal poprawnie danych z czujnikow tych systemow. Na dodatek zdarza sie ze czasami po odpaleniu auto odrazu gasnie. Z tego co wyczytalem to moze byc wina tego ze komputer nie poprawnie odczytuje immo. Bylem juz u 3 mechanikow i kazdy ma inna opinie. Jeden twierdzi ze modul sterowania nadwoziem, inny ze modul sterowania silnikiem a jeszcze inny ze trzeba wymienic wszystkie moduly co niesie ze soba ogromne koszty. Moze ktos z Was borykal sie z podobnym problemem i jest w stanie pomoc.
Oczekuje na rozwiązanie
Gasnący silnik.
  • Seat Leon II 1.4 MPI 85KM 63kW 2006-2012
  • instalacja elektryczna
Od dzisiaj podczas jazdy po zgasł mi silnik( objawy to brak jakichkolwiek wskazań na tablicy rozdzielczej) jakby prąd odcięło, ale światła, radio i alarm działa. Po chwili odpaliłem bez problemu. Dojechałem do domu jakieś 5 km., wyłączyłem silnik i już nie mogłem odpalić, objawy takie same czarna deska rozdzielcza. W trakcie późniejszej jazdy jakieś 10 km zgasł mi 4 razy po czym wszystko wróciło do normy lecz po wyłączeniu silnika znowu czarna deska i brak prądu. Gdy trochę ostygł odpalił i tak w kółko...proszę o jakiś pomysł. Z góry dziękuję
Problem rozwiązany
6 komentarzy
Brak oświetlenia zewnętrznego
  • Seat Leon II 1.9 TDI 90KM 66kW 2007-2010
  • instalacja elektryczna
  • 275 tys. km
Brak prawego kierunkowskazu przód. Brak świateł drogowych prawy przód. Brak pozycji prawej przód brak doświetlenia zakrętów prawy przód . Z tyłu pojazdu brakuję mi lewego kierunkowskazu świateł stop lewa strona światła stop klapy oraz z prawej strony w klapie brak pozycji
Problem rozwiązany
1 komentarz
Seat Leon II