Szukaj

Informacje o Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW 2003-2005

Lata produkcji: 2003 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1999, kompaktowy model segmentu C (niższa klasa średnia), posiadający cechy sportowe. Pierwsza generacja auta była sportową odmianą hatchback Seata Toledo, projektu Giorgetto Giugiaro. Pod względem technicznym Seat Leon powiązany był także z Volkswagenem Golfem. W roku 2005 stworzono drugą generację samochodu, już jako autonomiczny model o nowej stylistyce, zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Seat Leon drugiej generacji stał się bardzo popularny, w wielu krach był najchętniej kupowanym modelem hiszpańskiej marki. Auto zdobywało tytuły Samochodu Roku – m.in. w Finlandii, Danii i Grecji. Trzecią generację Seata Leona wprowadzono na rynek w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 2003 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 130 KM (96 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 310 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Zapłon samoczynny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,4 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Całokształt + Ergonomia

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,1
~19Adrian20
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
Samochód fajny , dynamiczny, jednak uważam ze dojsc kosztowne usterki moga sie pojawić. Korzystam 3 rok . Po przejechaniu 5 tyś kilometrów okazało sie ze dwumas do wymiany. Co 10 tyś km muszę wymieniać te 2 przewody chyba od podciśnienia. ') (teraz jakiś lepszy materiał Dali myślę ze wytrzymaja dłużej) Ostatnio nagrzewnica padła chwilę później wentylator. Na koniec dodam że zostało mu podniesiona moc nie znaczenie bo do 150 kucy.
4,1
~19Adrian20
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
Samochód fajny , dynamiczny, jednak uważam ze dojsc kosztowne usterki moga sie pojawić. Korzystam 3 rok . Po przejechaniu 5 tyś kilometrów okazało sie ze dwumas do wymiany. Co 10 tyś km muszę wymieniać te 2 przewody chyba od podciśnienia. ') (teraz jakiś lepszy materiał Dali myślę ze wytrzymaja dłużej) Ostatnio nagrzewnica padła chwilę później wentylator. Na koniec dodam że zostało mu podniesiona moc nie znaczenie bo do 150 kucy.
4,5
~terminator-1981
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
Samochód ma przejechane 260 tyś km orgnalnie,przez ostatnie 40 tyś km zrobiłem w nim hamulce i wymieniłem linkę od mechanizmu podnoszenia szyb kierowcy,no i oczywiście olej castrol 5w30 i filtry co 10 tyś km,Auto jest bardzo dynamiczne jak na tak niskie spalanie (średnia 7 l ON) przy ciężkiej nodze.Kiedy mam do pokonania trrasę 1000 km jadę tym autem bez obaw,Naprawdę polecam
Średnie spalanie dla Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW 2003-2005
5,8
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

4,6
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
Witam auto w moim posiadaniu od 3lat rewelacja spalanie może ktoś wierzyc lub nie objechałem nad morze z południa i z powrotem w 2 osoby z doladowanym bagażnikiem na jednym baku zrobiłem 1405 km tankowałem na stacji w dniu wyjazdu i powrocie na tej samej stacj oczywiście jestem zwolennikiem oszczędnej jazdy i paliwa premium komputer zawiesiw się na 3.4 realne spalanie wyszlo 3.7 nieprzekraczalem 100km/h już nizej hyba się nieda przy normalnej jeździe bez szaleństwa miasto 70% 4.7 pozdrawiam i powodzenia w poprawie spalania
5,3
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
I tu jest to za co uwielbiam Leona!:)Nie mieszkam w dużym mieście i nie poruszam się zakorkowanymi trasami ale jeszcze mój Leon nie spalił mi więcej jak 6 litrów ON na 100km.Wynik ten notuję nawet w zimę!!W trasie przy 120km/h zużycie to 4,9 litra ON.Za każdym razem tankuję do pełna i zeruję wszystko więc moje pomiary są prawdziwe i rzetelne.Co do kosztów napraw to jeszcze nic poważnego mi się nie przytrafiło w tym roku bo trafiłem na zadbany egzemplarz i sam też dbam o niego jak najlepiej.Olej zmieniany co 10000km zawsze oryginalny Motul.Filtry wymieniane na czas i żadnego druciarstwa!!Pamiętam o chłodzeniu turbiny po każdej szybszej jeździe i nie katuję auta na zimnym silniku.
5,0
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 130KM 96kW
stosunek osiągów do spalania niemal nieprawdopodobny. Przecierałem oczy kiedy komp pokładowy wskazywał mi w cyklu miejskim 5.5 – 5.7l. Po tuningu spadło do 5.0 – 5.4 Po prostu rewelacja. Na trasie utrzymuje się na podobnym poziomie ale też doposażony w antyradar i CB rzadko kiedy daję się wyprzedzić :-) Jechałem kiedyś dla testu autostradą z Kato do Opola nie przekraczając 110km/h w max ekonomiku komp pokazał 4.2!! Tylko kto by chciał się tak wlec mając 140 koników skorych do galopu :-D Ceny przeglądów w ASO adekwatne do ceny samochodu. W porównaniu np. do BMW to niemal robione są za free :-) Tajle z giełdy można wywozić taczkami, sporo zamienników a i oryginały w nie odstraszających cenach.

Usterki Seat Leon I

Liczba wpisów: 56
UTRATA MOCY
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2005
  • silnik
  • 1 tys. km
Witam, od jakiegoś czasu zmagam się z problemem utraty mocy podczas jazdy. Mianowicie czasami, gdy przekroczę 3 tys. obrotów, auto traci moc. Po zgaszeniu go i odpaleniu moc wraca i jest wszystko dobrze. Auto nie kopci ani nie wyskakuje żadna kontrolka. Już kiedyś miałem ten sam problem i wymieniłem pompę próżniową (była uszkodzona, bo po 2 wciśnięciach hamulca stawał się strasznie twardy) oraz gruszkę od turbosprężarki bo po kilku dniach nawet zgaszenie i odpalenie nie pomagało. Po tym zabiegu problem ustał ale po 3, 4 miesiącach problem wraca. Mój mechanik twierdzi, że to może być wina turbo. Pytanie czy jest do wymiany czy można to rozwiązać jakimś innym sposobem. Auto ma przebieg około 340 tys.
Oczekuje na rozwiązanie
Mrugająca kontrolka od świec
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu zauważyłem że po odpaleniu samochodu za chwilkę zapala mi się kontrolka od świec i mruga na początku to się zdarzało niekiedy a teraz po każdym odpaleniu samochodu. Zaczynałem od najprostszych rzeczy mianowicie świece, kable, zarówka od stopu, czujnik przy pedale , nie wiem jakie jeszcze usterki są przypisane do tej kontrolki... Czy może to mieć też coś wspólnego z pompą? pytam bo gdzieś w przedziale czasu jak mi kontrolka mruga mam też problemy podejrzewam że przepustnica albo pompa przy każdym odpaleniu silnika zimnego słychać lekkie falowania obrotów natomiast gdy się zagrzeje wtedy mniej słychać... Nie wiem chwilowo da się z tym jeździć ale już mnie to denerwuje... Pliiiis podpowiedzcie co by to jeszcze mogło być a może ktoś miał ten problem albo podobny?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Kontrolka systemu kontroli spalin.
  • Seat Leon I Hatchback 1.6 105KM 77kW 2000-2004
  • inne
Cześć, Kupiłem 10 letniego Leona. Stan jak idealny bo gruntownym sprawdzeniu. Zero korozji, zero blacharek. Przejechałem 200 km i wszystko było ok. Postanowiłem wymienić wszystkie filtry i olej. Odjechałem od mechanika i zapaliła się kontrolka systemu kontroli spalin. Wróciłem. Błąd z komputera 17586 P1-17586. W programie brak opisu więc błąd mi skasował i pojechałem. Praca silnika normalna. Przejechałem 200 km do innego miasta było ok. Rano odpalam znów się pojawiła i świeci się dalej. W internecie znalazłem opis błędu "Linearna sonda lambda. Przerwa w zasilaniu prądowym. " Czytałem że to może być sonda lambda. Nie wydaje mi się, żeby akurat nagle coś jej się stało. Raczej coś w związku z wymianą. Może przewody obruszane. Mieliście może podobny przypadek po wymianie filtrów i oleju? Może to przez filtr paliwa? Gdzie znaleźć sondę lambda w Leonie? Pomóżcie to pierwsze auto i gruntownie przerzucam już internet żeby coś znaleźć i w weekend będę już u swojego mechanika więc może on coś powie. Czytałem też o czyszczeniu przepustnicy i adaptacji ale nie za bardzo rozumiem o co w tym chodzi? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Leon I Hatchback