Szukaj

Informacje o Seat Leon I Hatchback 1.8 T 20V 180KM 132kW 1999-2005

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1999, kompaktowy model segmentu C (niższa klasa średnia), posiadający cechy sportowe. Pierwsza generacja auta była sportową odmianą hatchback Seata Toledo, projektu Giorgetto Giugiaro. Pod względem technicznym Seat Leon powiązany był także z Volkswagenem Golfem. W roku 2005 stworzono drugą generację samochodu, już jako autonomiczny model o nowej stylistyce, zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Seat Leon drugiej generacji stał się bardzo popularny, w wielu krach był najchętniej kupowanym modelem hiszpańskiej marki. Auto zdobywało tytuły Samochodu Roku – m.in. w Finlandii, Danii i Grecji. Trzecią generację Seata Leona wprowadzono na rynek w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2005 roku
Pojemność skokowa 1781 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 180 KM (132 kW) przy 5500 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1950 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 20
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 86,4 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(93%)

Zalety

+ Silnik + Układ jezdny + Skrzynia biegów

Wady

- Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Wybrane oceny

3,7
~Marcin
Seat Leon I
Hatchback 1.8 T 20V 180KM 132kW
Autko nie jest doskonałe, bo takiego jeszcze nie miałem. Ale Leon wart uwagi. Przy dobrej instalacji LPG (polecam Chrzanów SpeedGas) również ekonomiczne. Ceny części nie odstraszają. Zawieszenie wyjątkowo trwałe. Silnik... no nigdy VAG nie lubiłem, ale 1.8T w wersji AUQ wyszedł im bardzo dobrze. Jedynie wada fabryczna - cewki zapłonowe. Dwumasa występuję, ale żywotność baaardzo duża wraz z turbioną. Jedynie ekogadżety typu pompa SAI i combi-valve psocą, ale można się ich pozbyć( po tym koniecznie wykasować z oprogramowania ECU). Ogólnie polecam. W wersji TOP SPORT cieszy oko i cieszy szyyyybką jazdą.
4,9
~leon-ts@tlen.pl
Seat Leon I
Hatchback 1.8 T 20V 180KM 132kW
Piszę tą opinię dla osób, które myślą o zakupie Leona TOP SPORTA 1.8T, bo sam jak kupowałem, to mocno się zastanawiałem i dużo czytałem na ten temat! Otóż dla mnie ten samochód jest idealny! Jest niesamowicie oryginalny, ma wielką osobowość. Daje tak dużo frajdy z jazdy, że nie mogę się nadziwić. Nieraz koledzy w innych WYPAS furach dziwili się, dlaczego zostają tak daleko w tyle :) Tu chciałbym napisać jeszcze jedną rzecz! Mianowicie tym samochodem jeździ się inaczej niż normalnymi autami. Pisałem wyżej o "normalnej jeździe Leonem. Teraz wyjaśnie co ona oznacza. Otóż tym Leonem można jechać na 3 sposoby: 1) Normalnie - wtedy spokojnie wyprzedzasz wszystkich innych uczestników ruchu, po prostu jedziesz jak chcesz, masz totalną dowolność w jeżdzie. Życie jest piękne 2) Powoli - wtedy jeździsz tak jak inni uczestnicy ruchu - jedziesz w kolumnie, nie wyprzedzasz wszystkich. Uwaga taka jazda jest trudna - trzeba delikatnie muskać pedał gazu. I trzeba dużo cierpliwości. Po ostatnim spotkaniu z Octavią przez kilka dni jeżdziłem w ten sposób :) i wiecie co odkryłem, że przez ostatni rok (kiedy jeździłem normalnie i szybko) wyprzedziło mnie dosłownie kilka samochodów.... serio! 3) szybko..... tzn. wcieskasz gaz i..... nie ma innych samochodów.... wszystko zostaje w tyle..... pamiętam, kidy po sprowadzeniu pierwszy raz tak pojechałem. Trząsłem się przez 10 min. Pamiętam, jak ruszyłem spod świateł. Po chwili spojrzałem w lusterko wsteczne... zobaczyłem gdzieś w oddali inne samochody. Byłem w szoku! Taka jazda uzależnia. Wybrażam sobie co robi cupra :) albo subaru impreza STI :) może kiedyś ;) Tak samo proszę pamiętać o mojej krytyce hamulców. Ja mówię, że hamulce nie są doskonałe, kiedy hamuję z prędkości ok. 180km/h!!!! przy normalnej jeździe (tj. ok.120-150km/h) są bardzo dobre.
2,4
~Mati93
Seat Leon I
Hatchback 1.8 T 20V 180KM 132kW
Samochód skarbonka , zrujnował mnie finansowo . W jednym roku wymienione całw sprzęgło (awaria wysprzęglika) , trzeba było wyciągnąć całą skrzynie biegów. Regeneracja turbo,nowy zawór n75 ,lutowanie różnych modułów, awaria sprezarki klimatyzacji . Nie wiem czy tak zle trafiłem czy faktycznie auto przy tym przebiegu ma takie problemy. Pytanie brzmi uzytkowac dalej czy sprzedać?
Średnie spalanie dla Seat Leon I Hatchback 1.8 T 20V 180KM 132kW 1999-2005
10,4
l/100 km
11,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

10,7
Seat Leon I
Hatchback 1.8 T 20V 180KM 132kW
OK! pali dużo! ale wg mnie przy takim silniku i tych osiągach to jest bardzo niewilkie spalanie! BARDZO DUŻO zależy od stylu jazdy. Ja nie lubię jeździć powoli (Leonem się nie da :) więc palę dość dużo. W mieście da się zejść do ok. 10l/100km, ale po co? Normalnie ok. 12-13l, w tresie normalnie 9-10l Nie korzystam z ASO, tylko mam zaufango mechanika! Na razie nic strasznego się nie dzieje (nie jest to nowy wóz), trzeba oczywiście dbać o dobry olej i zmieniać go często (ja co 10yś km). Acha po sprowadzeniu miałem taką przygodę, że silnik mi się urwał ze śrub mocujących :) Na szczęście nic poważnego się nia stało - przypuszczam, że jak z Niemiec wjechał na polskie drogi, to się zdziwił (ma raczej twarde zawieszenie)
9,0
Seat Leon I
Hatchback 1.8 T 20V 180KM 132kW
Ceny części są na srednim poziomie. Nawet trochę niżej. Wszystko idzie dostać w oryg. i zamiennikach. Troche dużo pali... ale ludzie to 180 KM w Turboi benzynie. Polecam LPG. Ja nie widzę różnicy między PB, a LPG. Za instalacje dałem 2900 zł w SpeedGaz Chrzanów. Polecam.
12,3
Seat Leon I
Hatchback 1.8 T 20V 180KM 132kW
Samochód nie należy do tanich w utrzymaniu, tym bardziej jeśli ma już swoje lata i niektóre rzeczy zaczynają się sypać. Najważniejsze to dokładnie, wnikliwie sprawdzić samochód przed zakupem i przetestować go na jakiejś stacji diagnostycznej. Zwrócić szczególną uwagę na silnik. Jeśli chodzi o instalację LPG nie mam zastrzeżeń. Zakładałem ją u dobrego gazownika, na dobrych podzespołach. Nie ma zauważalnego spadku mocy ani problemów z nią związanych. Koszt przejechania 100km spadł o połowę.

Usterki Seat Leon I

Liczba wpisów: 56
UTRATA MOCY
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2005
  • silnik
  • 1 tys. km
Witam, od jakiegoś czasu zmagam się z problemem utraty mocy podczas jazdy. Mianowicie czasami, gdy przekroczę 3 tys. obrotów, auto traci moc. Po zgaszeniu go i odpaleniu moc wraca i jest wszystko dobrze. Auto nie kopci ani nie wyskakuje żadna kontrolka. Już kiedyś miałem ten sam problem i wymieniłem pompę próżniową (była uszkodzona, bo po 2 wciśnięciach hamulca stawał się strasznie twardy) oraz gruszkę od turbosprężarki bo po kilku dniach nawet zgaszenie i odpalenie nie pomagało. Po tym zabiegu problem ustał ale po 3, 4 miesiącach problem wraca. Mój mechanik twierdzi, że to może być wina turbo. Pytanie czy jest do wymiany czy można to rozwiązać jakimś innym sposobem. Auto ma przebieg około 340 tys.
Oczekuje na rozwiązanie
Mrugająca kontrolka od świec
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu zauważyłem że po odpaleniu samochodu za chwilkę zapala mi się kontrolka od świec i mruga na początku to się zdarzało niekiedy a teraz po każdym odpaleniu samochodu. Zaczynałem od najprostszych rzeczy mianowicie świece, kable, zarówka od stopu, czujnik przy pedale , nie wiem jakie jeszcze usterki są przypisane do tej kontrolki... Czy może to mieć też coś wspólnego z pompą? pytam bo gdzieś w przedziale czasu jak mi kontrolka mruga mam też problemy podejrzewam że przepustnica albo pompa przy każdym odpaleniu silnika zimnego słychać lekkie falowania obrotów natomiast gdy się zagrzeje wtedy mniej słychać... Nie wiem chwilowo da się z tym jeździć ale już mnie to denerwuje... Pliiiis podpowiedzcie co by to jeszcze mogło być a może ktoś miał ten problem albo podobny?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Kontrolka systemu kontroli spalin.
  • Seat Leon I Hatchback 1.6 105KM 77kW 2000-2004
  • inne
Cześć, Kupiłem 10 letniego Leona. Stan jak idealny bo gruntownym sprawdzeniu. Zero korozji, zero blacharek. Przejechałem 200 km i wszystko było ok. Postanowiłem wymienić wszystkie filtry i olej. Odjechałem od mechanika i zapaliła się kontrolka systemu kontroli spalin. Wróciłem. Błąd z komputera 17586 P1-17586. W programie brak opisu więc błąd mi skasował i pojechałem. Praca silnika normalna. Przejechałem 200 km do innego miasta było ok. Rano odpalam znów się pojawiła i świeci się dalej. W internecie znalazłem opis błędu "Linearna sonda lambda. Przerwa w zasilaniu prądowym. " Czytałem że to może być sonda lambda. Nie wydaje mi się, żeby akurat nagle coś jej się stało. Raczej coś w związku z wymianą. Może przewody obruszane. Mieliście może podobny przypadek po wymianie filtrów i oleju? Może to przez filtr paliwa? Gdzie znaleźć sondę lambda w Leonie? Pomóżcie to pierwsze auto i gruntownie przerzucam już internet żeby coś znaleźć i w weekend będę już u swojego mechanika więc może on coś powie. Czytałem też o czyszczeniu przepustnicy i adaptacji ale nie za bardzo rozumiem o co w tym chodzi? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 7
5,0
Seat Leon I
Hatchback 1.8 T 20V 180KM 132kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQENT 24.11
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 10 tys. km
Pomimo różnych zdań na temat montażu instalacji LPG do silników turbo, ja mogę polecić montaż z czystym sumieniem. Jednak montażem musi się zająć warsztat znający się na tym, zresztą jak w przypadku każdego innego silnika. Jeśli chodzi o spadki mocy to nie odczuwam różnicy, no chyba żebym się uparł to na LPG jest ciut mniejsze vmax ale podejrzewam iż można to skorygować...
5,0
Seat Leon I
Hatchback 1.8 T 20V 180KM 132kW
homologacja: "PALACAR"
instalacja: AC STAG 300
przebieg: 240 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Powyżej 5000 obr/min na wysokich przełożeniach odczuwalny spadek mocy natomiast w niskim zakresie praktycznie brak różnicy między PB a LPG. Silnik przyjął instalację beż najmniejszych problemów, w razie wątpliwości polecam bez obaw!! Należy pamiętać o serwisowaniu (wymianach filtrów, oleju, dbałości o wtryski i pompę). Gaz = ekonomia, nie tuning, od zabawy jest benzyna...
5,0
Seat Leon I
Hatchback 1.8 T 20V 180KM 132kW
homologacja: "GREG-MAR" G. Gliszczyński i wspólnik, sp.j. (do 06.2013)
instalacja: AC STAG 200
przebieg: 90 tys. km
użytkowana przez: 70 tys. km
Wszyscy twierdzili że auto z turbo nie do zagazowania. Czytałem różne fora i dopiero znalazłem na a4klub.pl że w Chrzanowie gazują turbiaki. Auto jeździ super, a przede wszystkim taniej niż powolne TDI. Jestem z Katowic i stwierdzam że opłacało się podjechac te 40 km i mieć super instalkę.POLECAM . Rafał
Seat Leon I Hatchback