Szukaj

Informacje o Seat Leon I Hatchback 1.6 100KM 74kW 1999-2001

Lata produkcji: 1999 – 2001
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1999, kompaktowy model segmentu C (niższa klasa średnia), posiadający cechy sportowe. Pierwsza generacja auta była sportową odmianą hatchback Seata Toledo, projektu Giorgetto Giugiaro. Pod względem technicznym Seat Leon powiązany był także z Volkswagenem Golfem. W roku 2005 stworzono drugą generację samochodu, już jako autonomiczny model o nowej stylistyce, zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Seat Leon drugiej generacji stał się bardzo popularny, w wielu krach był najchętniej kupowanym modelem hiszpańskiej marki. Auto zdobywało tytuły Samochodu Roku – m.in. w Finlandii, Danii i Grecji. Trzecią generację Seata Leona wprowadzono na rynek w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz
Produkowany od 1999 do 2001 roku
Pojemność skokowa 1595 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 100 KM (74 kW) przy 5700 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 145 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81 x 77,4 mm
Zapłon iskrowy
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(67%)

Zalety

+ Układ jezdny + Bezawaryjność (poważne usterki) + Ergonomia

Wady

- Skrzynia biegów - Widoczność - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

3,6
~Mateusz K
Seat Leon I
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Przy zakupie Leona z tym silnikiem należy uważać na znaczny pobór oleju przez tą jednostkę napędową (w moim było to ok. 1,5l/ 1tyś. km i wymagał remontu, którego koszt wyniósł niecałe 2 tyś. zł). Jeśli chodzi o wyciszenie jest ono całkiem dobre (przynajmniej w mojej opinii, czyli kierowcy młodego). Karoseria w moim egzemplarzu wzorowa, nie wiem jak wygląda to w innych przypadkach ale w moim po ponad roku użytkowania nie zauważyłem żadnych ognisk rdzy. Widoczność tragiczna, tylna szyba niska, a do tego pod dużym kątem. Lusterka również drobne i niezbyt pomocne przy cofaniu. Przestrzeń w środku wystarczająca dla mnie (osoba 185cm wzrostu) i osoby średniego wzrostu za moim siedzeniem. Bagażnik również wystarczający na spakowanie 3-4 osób na kilkudniowy wyjazd. Koszty części takich jak np.klocki i tarcze dość duże, podejrzewam, że wynika to z marki samochodu. W moim egzemplarzu nie miałem problemów z drobnymi usterkami, natomiast trafił mi się Leon z zaniedbanym silnikiem. Mimo wielu opinii sądzę, że jest to jednostka całkiem niezła (osiągi adekwatne do pojemności), spalanie również nie jest tragiczne (ok. 10-11l w mieście przy normalnej jeździe, 7-8 w trasie). Myślę, że można nią wykręcić pokaźne przebiegi, ale należy bezwzględnie dbać o jakość oleju i filtru. Ostatnią bolączką tego modelu jest liczba biegów (5). Przy wyższych prędkościach ok. 140km/h mamy na liczniku 3,5tyś obrotów, co również przekłada się na większy hałas w środku mimo niezłego wyciszenia oraz spalanie.
1,2
~Bonuss
Seat Leon I
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Tragedia. Dużo pali malo jeździ brak elastycznosci mimo prawie fabrycznego spręzania silnika 1.6. Zepsute mapy z jakiegos powodu. Problem z doszukaniem przyczyn. Dziwne dzialanie silnika z gazem. Gazowe mapy psują benzynowe cale mapy silnika. Wiele usterek jak w Vag. Auto ciasniejsze od bliźniaczych niepewne przy dużych predkosciach. Kanapa niewygodna tapicerki żenujaco ciagną paprochy i nie do odkurzenia. Silnik ciągnie olej uszkodzone pierscienie zbierajace zapewne. Kultura pracy silnika słaba. Materiał we wnetrzy malowany plastik plus przycierajacy się plastik. Kierownicą da sie zasłonić zegary. Lusterka rozluzowały się. Bagażnik za mały zabudowany.
3,5
~Patryk
Seat Leon I
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Auto służy na jeżdżenie do szkoły + ewentualne wypady na wakacje. Nigdy nie zawiódł w trasie, ale swoje bolączki ma. Przejechane ma 25 tysięcy w półtorej roku, więc coś już mogę o nim powiedzieć :) Wygląd samochodu boski, szczególnie na 17' i obniżonym zawieszeniu. Jednak układ elektryczny potrafi dużo odjąć od oceny całokształtu, trochę za często się coś dzieje. Często są to błahe sprawy, lecz denerwujące. To padnie czujnik stopu, to się przepali ścieżka na przełączniku podnoszenia szyb. Zawieszenie oryginalne tez warto wymienić na trochę twardsze.
Średnie spalanie dla Seat Leon I Hatchback 1.6 100KM 74kW 1999-2001
8,5
l/100 km
10,1
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

8,1
Seat Leon I
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Witam. Jest to mój 3 Seat Leon, silnik 8v nie powinien sprawiać nikomu problemu. Jeżeli chodzi o osiągi to jak na 100 KM to OK pod warunkiem ze maksymalnie jeździmy w 2 osoby, bo w 5 osób to katastrofa. Spalanie no cóż mógłby palić mniej. Ogólnie auto porządne ( podróbka Audi a3 i VW golfa 4 ) ciche w środku. Zawieszenie twarde i bezproblemowe i tanie w eksploatacji. 1.6 8v w porównaniu z poprzednimi 1.6 16v 105 km i 1.9 tdi (110km) wypada najsłabiej. Ale za to 1.6 8v nadaje się idealnie do LPG. Polecam Seata Leona ;)
8,3
Seat Leon I
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Seata mam od 2 miesiecy przyznam szczerze jak na 16 letni samochod spisuje sie na 5 zawieszenie prowadzenie dosc przyzwoite przyspieszenie jak na 100 KM jeszcze go nie sprawdzałem na długich trasach a tak na ktotkich odcinkach 20 - 50 km spalanie przy 70-90 km/h 7 l/100km.
8,6
Seat Leon I
Hatchback 1.6 100KM 74kW
Auto mam niecałe pół roku, jestem drugim właścicielem i jestem w pełni zadowolony. Spalanie przy oszczędnej jeździe 80-100 ciągle trasa 8.0 przy jeździe dynamicznej 120-140 8,4 wyszło. Napraw żadnych, egzemplarz mam zadbany, zakładam gaz, bo nie wyrobię. Pozdrawiam i polecam.

Usterki Seat Leon I

Liczba wpisów: 56
UTRATA MOCY
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2005
  • silnik
  • 1 tys. km
Witam, od jakiegoś czasu zmagam się z problemem utraty mocy podczas jazdy. Mianowicie czasami, gdy przekroczę 3 tys. obrotów, auto traci moc. Po zgaszeniu go i odpaleniu moc wraca i jest wszystko dobrze. Auto nie kopci ani nie wyskakuje żadna kontrolka. Już kiedyś miałem ten sam problem i wymieniłem pompę próżniową (była uszkodzona, bo po 2 wciśnięciach hamulca stawał się strasznie twardy) oraz gruszkę od turbosprężarki bo po kilku dniach nawet zgaszenie i odpalenie nie pomagało. Po tym zabiegu problem ustał ale po 3, 4 miesiącach problem wraca. Mój mechanik twierdzi, że to może być wina turbo. Pytanie czy jest do wymiany czy można to rozwiązać jakimś innym sposobem. Auto ma przebieg około 340 tys.
Oczekuje na rozwiązanie
Mrugająca kontrolka od świec
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu zauważyłem że po odpaleniu samochodu za chwilkę zapala mi się kontrolka od świec i mruga na początku to się zdarzało niekiedy a teraz po każdym odpaleniu samochodu. Zaczynałem od najprostszych rzeczy mianowicie świece, kable, zarówka od stopu, czujnik przy pedale , nie wiem jakie jeszcze usterki są przypisane do tej kontrolki... Czy może to mieć też coś wspólnego z pompą? pytam bo gdzieś w przedziale czasu jak mi kontrolka mruga mam też problemy podejrzewam że przepustnica albo pompa przy każdym odpaleniu silnika zimnego słychać lekkie falowania obrotów natomiast gdy się zagrzeje wtedy mniej słychać... Nie wiem chwilowo da się z tym jeździć ale już mnie to denerwuje... Pliiiis podpowiedzcie co by to jeszcze mogło być a może ktoś miał ten problem albo podobny?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Kontrolka systemu kontroli spalin.
  • Seat Leon I Hatchback 1.6 105KM 77kW 2000-2004
  • inne
Cześć, Kupiłem 10 letniego Leona. Stan jak idealny bo gruntownym sprawdzeniu. Zero korozji, zero blacharek. Przejechałem 200 km i wszystko było ok. Postanowiłem wymienić wszystkie filtry i olej. Odjechałem od mechanika i zapaliła się kontrolka systemu kontroli spalin. Wróciłem. Błąd z komputera 17586 P1-17586. W programie brak opisu więc błąd mi skasował i pojechałem. Praca silnika normalna. Przejechałem 200 km do innego miasta było ok. Rano odpalam znów się pojawiła i świeci się dalej. W internecie znalazłem opis błędu "Linearna sonda lambda. Przerwa w zasilaniu prądowym. " Czytałem że to może być sonda lambda. Nie wydaje mi się, żeby akurat nagle coś jej się stało. Raczej coś w związku z wymianą. Może przewody obruszane. Mieliście może podobny przypadek po wymianie filtrów i oleju? Może to przez filtr paliwa? Gdzie znaleźć sondę lambda w Leonie? Pomóżcie to pierwsze auto i gruntownie przerzucam już internet żeby coś znaleźć i w weekend będę już u swojego mechanika więc może on coś powie. Czytałem też o czyszczeniu przepustnicy i adaptacji ale nie za bardzo rozumiem o co w tym chodzi? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz
Seat Leon I Hatchback