Szukaj

Informacje o Seat Leon I

Lata produkcji: 1999 – 2005
Segment: Niższa klasa średnia
Produkowany od roku 1999, kompaktowy model segmentu C (niższa klasa średnia), posiadający cechy sportowe. Pierwsza generacja auta była sportową odmianą hatchback Seata Toledo, projektu Giorgetto Giugiaro. Pod względem technicznym Seat Leon powiązany był także z Volkswagenem Golfem. W roku 2005 stworzono drugą generację samochodu, już jako autonomiczny model o nowej stylistyce, zaprojektowany przez Waltera de Silvę. Seat Leon drugiej generacji stał się bardzo popularny, w wielu krach był najchętniej kupowanym modelem hiszpańskiej marki. Auto zdobywało tytuły Samochodu Roku – m.in. w Finlandii, Danii i Grecji. Trzecią generację Seata Leona wprowadzono na rynek w roku 2013.
czytaj więcej
Powagosław
Największa, a być może jedyna szansa Seata na rynkowy sukces w dzisiejszych czasach. I Leon, mimo pewnej stylistycznej niespójności, może się podobać. Ładniejszy od poprzednika. ~Powagosław
Luzacjusz
Niczego dobrego się po Seacie (i po modelach tego typu z koncernu VW) w obecnej kondycji nie spodziewałem. Może to właśnie efekt zaskoczenia, bo nowy Leon przynajmniej wygląda lepiej niż większość konkurencji. Jeśli już komuś w tej marce kibicować, to właśnie panu L. ~Luzacjusz

Oceny Seat Leon I

Liczba ocen: 587
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,1
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(84%)

Zalety

+ Układ jezdny + Silnik + Całokształt

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie - Widoczność

Wybrane oceny

4,1
~Gabriel
Seat Leon I
Hatchback 1.8 20V 125KM 92kW
Porządne auto ze sportowym charakterem. Przesiadłem się do niego z Astry G, często korzystałem również z Hyundaia i30. Leon to auto zupełnie inne niż one. Jazda nim wymaga przyzwyczajenia, ale prowadzenie go nie męczy i bardzo lekko pokonuje się zakręty. Podróż jest po prostu przyjemna. Jeśli mowa o wyglądzie to Leon starzeje się dobrze. Widać jego lekko sportową sylwetkę. Przy tym silniku nie można mówić o wciskaniu w fotel, ale pozwala już na dość dynamiczną jazdę. Jest przy tym niestety dość paliwożerny.
3,6
~Piotrek
Seat Leon I
Hatchback 1.6 105KM 77kW
Silnik - bardzo tani w naprawach, bierze olej, przyzwoita dynamika w mieście a na autostradzie wybieram raczej prawy pas :) . Skrzynia biegów- dość krótka więc na autostradzie trzeba liczyć się z obrotami 3500 obr/min +. Biegi wchodzą pewnie. Układ jezdny- wspomaganie kierownicy to nie poziom yarisa ale na pewno nie zmęczymy się prowadząc leona. Układ kierowniczy jest precyzyjny a auto nie podpiera się lusterkami w zakrętach. Karoseria- niestety ale pojawia się tutaj ten sam problem jak w a3 i golf czyli rdza na prawym błotniku przez źle zaprojektowane nadkole :/ . Hamulce- bardzo dobrze dozowalne i hamują całkiem dobrze. Widoczność - prawe lusterko za małe, tylna szyba bezużyteczna a reszta w normie. Ergonomia - trasa 200km bez problemu, większych nie robiłem więc nie wypowiem się. Wentylacja i ogrzewanie- klimatyzacja chłodzi bardzo dobrze, w zimę nie można narzekać na gorący nawiew jednak podgrzewanie tylnej szyby poddało się i nie działa na 80% powierzchni szyby (popękane ścieżki na szybie). Wyciszenie - do 120 km/h jest dobrze a przy szybszej jeździe (140-160km/h) jest za głośno aby komfortowo jechać. Przestrzeń dla kierowcy - 188 cm wzrostu = problemy z wsiadaniem/wysiadaniem i miejscem na prawą nogę. Przestrzeń dla pasażerów - w środku spokojnie zmieszczą się 4 osoby 180 cm wzrostu i nie będą narzekać na miejsce na nogi czy głowę. Środkowe miejsce na tylnej kanapie jest raczej dla ozdoby ponieważ nikt nie chciałby siedzieć tam dłużej niż 5 minut :/ . Audio - podstawowe radio seat sound system na CD gra przyzwoicie, nic nie trzeszczy a dzięki dobremu spasowaniu wnętrza basy nie wprawiają plastików w wibracje. Usterki/utrzymanie - wycierający się mechanizm wycieraczek (100zł), zmielona linka elektrycznej szyby kierowcy (35 zł za kompletny mechanizm, wymiana bardzo prosta we własnym zakresie wystarczy krzyżak, torx i nitownica ), pęknięta rura doprowadzająca wodę do silnika (500zł u mechanika, oryginał vw wytrzymał 18 lat). Wymiana kompletnego zestawu rozrządu, klocków i tarcz (przód i tył),olej + filtry, nabicie klimatyzacji, rolka od paska alternatora i przegląd całego auta po zakupie to koszt 2000zł (części + robocizna). Instalacja gazu (sekwencja BRC) - 2700zł za instalację i przegląd zerowy oraz 200zł za przegląd coroczny z wymianą filtrów instalacji. Auto bardzo dobrze chodzi na gazie. Spalanie - 7-8 litrów gazu, benzyna praktycznie identycznie. Oświetlenie - światła mijania zdecydowanie za słabe patrząc na dzisiejsze standardy. Czy kupiłbym ten samochód ponownie? Raczej tak.
4,8
~Tomek
Seat Leon I
Hatchback 1.9 TDI 150KM 110kW
Witam, swoj egzemplarz kupilem w 2010 r sprowadzony z niemiec, z salonu ok. 3000 zl wiecej niz wowczas w polsce z przebiegiem 140 tys. Ale oplacalo sie, 11 lat uzytkowania 0 awarii, przejezdzilem trasy od kijowa do splitu i nigdy mnie nie zawiodl. Spalanie srednio 6 l, a trasie ok 5,5 miasto ok 7, co przy tak dynamicznym silniku jest super wynikiem. Olej motul co 10 tys , co druga wymiana komplet filtrow. Generalnie bardzo niskie koszty eksploataci( klocki, rozrzad, filtry). Super samochod na trasy, aczkolwiek dla rodziny 2+2 juz za maly, za sztywny i za glosny w srodku. Dwumas wymienialem raz, turbina jeszcze bez wymiany (oryginal), ale nigdy nie gazowakem na zimnym. Polecam, ale warunkiem jest fajny egzemplarz, w dzisiejszych czasach wydaje mi sie bardzo trudne.

Usterki Seat Leon I

Liczba wpisów: 56
UTRATA MOCY
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 90KM 66kW 1999-2005
  • silnik
  • 1 tys. km
Witam, od jakiegoś czasu zmagam się z problemem utraty mocy podczas jazdy. Mianowicie czasami, gdy przekroczę 3 tys. obrotów, auto traci moc. Po zgaszeniu go i odpaleniu moc wraca i jest wszystko dobrze. Auto nie kopci ani nie wyskakuje żadna kontrolka. Już kiedyś miałem ten sam problem i wymieniłem pompę próżniową (była uszkodzona, bo po 2 wciśnięciach hamulca stawał się strasznie twardy) oraz gruszkę od turbosprężarki bo po kilku dniach nawet zgaszenie i odpalenie nie pomagało. Po tym zabiegu problem ustał ale po 3, 4 miesiącach problem wraca. Mój mechanik twierdzi, że to może być wina turbo. Pytanie czy jest do wymiany czy można to rozwiązać jakimś innym sposobem. Auto ma przebieg około 340 tys.
Oczekuje na rozwiązanie
Mrugająca kontrolka od świec
  • Seat Leon I Hatchback 1.9 TDI 110KM 81kW 1999-2005
  • instalacja elektryczna
Od jakiegoś czasu zauważyłem że po odpaleniu samochodu za chwilkę zapala mi się kontrolka od świec i mruga na początku to się zdarzało niekiedy a teraz po każdym odpaleniu samochodu. Zaczynałem od najprostszych rzeczy mianowicie świece, kable, zarówka od stopu, czujnik przy pedale , nie wiem jakie jeszcze usterki są przypisane do tej kontrolki... Czy może to mieć też coś wspólnego z pompą? pytam bo gdzieś w przedziale czasu jak mi kontrolka mruga mam też problemy podejrzewam że przepustnica albo pompa przy każdym odpaleniu silnika zimnego słychać lekkie falowania obrotów natomiast gdy się zagrzeje wtedy mniej słychać... Nie wiem chwilowo da się z tym jeździć ale już mnie to denerwuje... Pliiiis podpowiedzcie co by to jeszcze mogło być a może ktoś miał ten problem albo podobny?
Problem rozwiązany
1 komentarz
Kontrolka systemu kontroli spalin.
  • Seat Leon I Hatchback 1.6 105KM 77kW 2000-2004
  • inne
Cześć, Kupiłem 10 letniego Leona. Stan jak idealny bo gruntownym sprawdzeniu. Zero korozji, zero blacharek. Przejechałem 200 km i wszystko było ok. Postanowiłem wymienić wszystkie filtry i olej. Odjechałem od mechanika i zapaliła się kontrolka systemu kontroli spalin. Wróciłem. Błąd z komputera 17586 P1-17586. W programie brak opisu więc błąd mi skasował i pojechałem. Praca silnika normalna. Przejechałem 200 km do innego miasta było ok. Rano odpalam znów się pojawiła i świeci się dalej. W internecie znalazłem opis błędu "Linearna sonda lambda. Przerwa w zasilaniu prądowym. " Czytałem że to może być sonda lambda. Nie wydaje mi się, żeby akurat nagle coś jej się stało. Raczej coś w związku z wymianą. Może przewody obruszane. Mieliście może podobny przypadek po wymianie filtrów i oleju? Może to przez filtr paliwa? Gdzie znaleźć sondę lambda w Leonie? Pomóżcie to pierwsze auto i gruntownie przerzucam już internet żeby coś znaleźć i w weekend będę już u swojego mechanika więc może on coś powie. Czytałem też o czyszczeniu przepustnicy i adaptacji ale nie za bardzo rozumiem o co w tym chodzi? Pozdrawiam
Oczekuje na rozwiązanie
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 19
5,0
Seat Leon I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
homologacja: LANDI RENZO POLSKA SP. z o.o.
instalacja: LOVATO
przebieg: 140 tys. km
użytkowana przez: 60 tys. km
Autem jeżdżę od 3 lat , nie miałem z nim najmniejszego problemu , przejechałem już około 60 tyś kilometrów , z dokonanych wymian tylko wymiany eksploatacyjne , filtry , płyny , wymieniłem świecę i kable od świec , nic więcej , spalanie bardzo dobre w granicach od 8-10 litrów .
5,0
Seat Leon I
Hatchback 1.4 16V 75KM 55kW
instalacja: TARTARINI
przebieg: 130 tys. km
użytkowana przez: 30 tys. km
Tak jak zaznaczyłem w parametrach oceny, gaz zamontowałem gdy auto miało lekko powyżej 130 tys. km. Przez obecny okres eksploatacji, tj. ok 30 tys. km., działa bez żadnego problemu. Pomimo małego silnika w moim Leonie, nie odczułem spadku mocy, a spalanie jest bardzo ekonomiczne. Na 100km. ok 8,5 litra gazu przy normalnej miejskiej jeździe. Chyba taniej się już nie da :)...
4,8
Seat Leon I
Hatchback 1.6 105KM 77kW
homologacja: MWM AUTO GAZ S.C
instalacja: ZAVOLI
przebieg: 10 tys. km
użytkowana przez: 160 tys. km
Na trasie, jadąc 120-140 pali 9-10 litrów gazu. Benzyny - 8. Różnicy w mocy między gazem a 95 nie ma, ale już 98 jest. Instalacja Zavoli z tzw. matrixem (płytka elektroniczna)jest precyzyjna, ale jeśli przepali się jeden element to cała płytka do wymiany (500 zł). Ponadto większość serwisów nie ma programów do regulacji. Gaz tak - Zavoli nie.
Seat Leon I