Szukaj

Informacje o Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW 2017-2021

Lata produkcji: 2017 – 2021
Segment: Auta małe

Podstawowa jednostka oferowana przez producenta to trzycylindrowy motor o pojemności 1,0 l i mocy 95 KM. Ta sama jednostka jest dostępna również w mocniejszej wersji 115 KM. Nowością jest sinik 1,5 l TSI o mocy 150 KM, który dostępny będzie w drugiej połowie 2017 roku. Ofertę uzupełnia silnik diesla o pojemności 1,6 l w trzech wersjach, oferując odpowiednio 80 KM, 95 KM oraz 115 KM. Do benzynowego silnika 1.0 l o mocy 90 KM dostępna jest fabryczna instalacja CNG. 

Powagosław

Można odnieść wrażenie, że dostaliśmy poprzednią generację po face-liftingu, ale to tylko stara, dobra niemiecka szkoła „designerskiej ewolucji”. Może to zasługa Leona, na którą ją trochę wystylizowano, ale fakty są takie, że Ibiza nigdy nie wyglądała tak wyraziście jak wygląda dziś.

~Powagosław
Luzacjusz

Wiecie, że przeciętny kierowca Ibizy jest średnio 10 lat młodszy od właścicieli innych samochodów w stajni Volkswagena? Może dlatego w końcu ktoś pomyślał i zaprojektował auto z młodzieńczym wigorem, którego w ostatnich latach w Seacie było tyle, co na zjeździe szkolnych kolegów 50 lat po maturze.

~Luzacjusz
Produkowany od 2017 do 2021 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 115 KM (85 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2000-3500 obr/min
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 76,4 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(91%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Karoseria + Układ jezdny

Wady

- Ergonomia - Skrzynia biegów - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

3,2
~autostrader
Seat Ibiza V
Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW
Jestem bardzo niezadowolony z samochodu. Auto ma niesamowicie niewygodne fotele. Po przejechaniu niewielkiego dystansu bardzo boli kręgosłup w odcinku lędźwiowym. Nie jest możliwe ustawienie fotela dopasowane do moich potrzeb. Chciałem kupić ekonomiczny subkompakt dostosowany do dalekich podróży, auto jednak zdecydowanie nie nadaje się na długie dystanse ze względu na niewygodne fotele przyprawiające o ból kręgosłupa. Pozostałe parametry są w porządku, dobrze się prowadzi, niewiele pali. Do 10 tys. kilometrów pojawiały się problemy ze skrzynią biegów, wbijaniem pierwszego i drugiego biegu (nie wbijanie się jedynki, zgrzytanie), auto bardzo często gasło na dwójce przy niższych prędkościach, teraz skrzynia się już dotarła. Samochód nie jest wart swojej ceny, ma bardzo ubogie wyposażenie jak na swoją cenę, lepiej pójść do konkurencji (Skoda, Kia). Nie kupiłbym więcej tego auta i żałuję że kiedy dokonywałem zakupu nie wybrałem Skody Scali, która była niewiele droższa, ale lepiej wyposażona.
4,6
~KPSL
Seat Ibiza V
Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW
Nowy Seat Ibiza zaskoczył mnie swoim całokształtem. Chciałem samochód nowy, dobrze wyposażony, ale też nie najdroższy. Wybierałem wśród wielu samochodów klasy B, ale tylko Seat był na tyle nowoczesny, przemyślany i dopasowany do mnie, że wybór był wręcz prosty. Jest lepiej wykonany niż Polo, wygodniejszy niż Fiesta, większy niż i20 i tańszy niż Mazda ;) Moja Ibiza jest w wersji FR (Full LED), w kolorze Mystery Blue i "siedzi" na 18 calowych felgach aluminiowych. Przejechaliśmy razem na ten moment prawie 10 tys. km - zapraszam do krótkiej, ale szczerej recenzji.
4,9
~Regon
Seat Ibiza V
Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW
Samochód mam od niecałych dwóch tygodni - przejechane 1000 km. Ogólnie ten wpis ma być pierwszy, a za rok, może dwa chcę dodać kolejne jeśli coś w moich odczuciach, awaryjności czy zużyciu paliwa się zmieni. Samochód w wersji Style z pakietem comfort+ (częściowe LED-y, felgi 15 cali i czujniki parkowania) oraz podłokietnikiem. Wersja była "krojona" pod konkretne zastosowanie (jazda do pracy 40 km ekspresówką, jazda po mieście, wyjazdy wakacyjne w wariancie 2-3 osobowym) i porównywana głównie z Fordem Fiestą. Ostatecznie wygrała jednak Ibiza z racji oferty finansowania - choć sama obsługa ze strony VW Banku raczej bardzo średnia, oraz lepszych cech użytkowych - bagażnik i ilość miejsca.
Średnie spalanie dla Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW 2017-2021
6,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,7
Seat Ibiza V
Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW
Spalanie na podstawie pierwszych 1800 km. Początkowo było ono nieco wyższe - czy zmiana wynika bardziej z dotarcia silnika, czy lepszego "poznania" się kierowcy z autem - można dyskutować. Wynik 4,3 to zużycie z codziennej porannej drogi do pracy - 42 km z czego 30 ekspresówką i autostradą, reszta w terenie zabudowanym ze światłami, ale bez dużych korków i bez włączonej klimy. Wynik 5,5 to średnia z całego okresu użytkowania - po około 500 km wynosiła ona 6,0, po 1200 - 5,7. Co ważne, 90% czasu jazdy włączona była klima (koniec lipca i sierpień był upalny) oraz radio. Charakterystyka pokonywanych tras to 50/50 miasto i poza nim, bez dużych korków i szaleństw, ale też bez długich wyjazdów. Samochód nie żyłowany, ale styl jazdy określiłby jako względnie dynamiczny - w ramach możliwości szybkie przyspieszenie do maksymalnej dozwolonej prędkości i potem płynna jazda na wysokim biegu plus hamowanie silnikiem. Start Stop używany tylko w jasnych sytuacjach - znane skrzyżowania z długimi światłami, przejazdy kolejowe itp. Wynik maksymalny uzyskiwany na trasie centrum Poznania - Rokietnica w okolicach godziny 16-17. Czyli z dużym natężeniem ruchu i korkami, przyspieszaniem przy zmianie pasów, koniecznością podjeżdżania między światłami itp. Oczywiście w przypadku jazdy "gaz-hamulec" między światłami da się spalić w mieście zdecydowanie więcej, ale osobiście nie widzę sensu tego typu działań.
5,7
Seat Ibiza V
Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW
Średnie spalanie z drogi do pracy - 40 miasto / 60 trasa. Maksymalne spalanie z trybu Sport, gdzie nie oszczędzałem sobie przyjemności z jazdy. Minimalne spalanie osiągnięte na trasie 250km, w trybie Eco, przy prędkości 95km/h na 6 biegu.
6,5
Seat Ibiza V
Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW
Średnie zużycie 6,4 l (cykl trasa/miasto) opony letnie 215/40 r18. Najwyższe zanotowane 8,8l na autostradzie w Niemczech przy maksymalnych prędkościach dla tego modelu. Natomiast przy spokojnej jeździe na autostradzie (średnia prędkość 108 km/h na odcinku 400 km) spalanie wynosi 6,6 l. Spalanie w mieście 6,5-8,2l - bez rewelacji, zwłaszcza pierwsze kilometry na zimnym silniku, pali jak silnik z dużo większą pojemnością. Najniższe zanotowane 4,9l na trasie ( opony zimowe 185/60 r15)

Usterki Seat Ibiza V

Liczba wpisów: 6
Awaria systemu Start-Stop
  • Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.0 MPI EVO 80KM 59kW 2018-2019
  • instalacja elektryczna
  • 131 tys. km
W moim Seacie, po uruchomieniu silnika, pojawiła się kontrolka check engine która po chwili zgasła i zamiast niej pojawił się komunikat o awarii systemu start-stop dodatkowo zaświeciła się na żółto kontrolka EPC. Auto bardzo głośno pracuje, silnik po otworzeniu maski o mało nie wyskoczy i nie samochód ma mocy. Nawet na postoju samochód pracuje tak, jakby ktos przez cały czas przysłowiowo gazował, oraz cię bardzo trzęsie silnik. Po paru godzinach po odpaleniu wyświetliła się ponownie informacja o awarii start-stop tym razem bez dodatkowych kontrolek. Silnik chodzi już prawidłowo po zgaszeniu i zapaleniu ponownie zniknęła także informacja o awarii. Czy ktoś wie co może być przyczyną takich zachowań lub się z czymś podobnym spotkał ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Awaria systemu start stop
  • Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.0 TSI 110KM 81kW 2020-2021
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 4
Nie 0
W moim Seacie, po uruchomieniu silnika, pojawiła się komunikat o awarii systemu start-stop oraz na żółto świeciła kontrolka EPC. Auto bardzo głośno pracuje i nie ma mocy. Licznik pokazuje prawie 3000 obrotów, a osiągana prędkość to 60 km i auto ma problemy z podjazdem po górkę. Nawet na postoju samochód pracuje tak, jakby ktoś przez cały czas naciskał i zwalniał pedal gazu. Kolejnego dnia gdy uruchomiłam samochód wszystko było w porządku. Czy ktoś ma pomysł co się mogło stać? Sytuacja powtórzyła się już dwa razy na przestrzeni kilku miesięcy, z tym że za pierwszym razem komunikat o usterce zniknął po wyłączeniu i włączeniu samochodu.
Trzeszczące, skrzypiące poduszki McPherson
  • Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.5 TSI 150KM 110kW 2017-2021
  • zawieszenie
  • 25 tys. km
Po przejechaniu około 25tys. km zauważyłem trzeszczące, skrzypiące poduszki McPherson. Producent wie o tej usterce i wymienia poduszki na gwarancji ale tylko do 50 tys. km. Później na wymianę trzeba wyłożyć z własnej kieszeni. U mnie trzeba było wymienić 2 razy. Aktualnie mam 65 tys. km i słyszę jak poduszki skrzypią. Najczęściej słychać to przy parkowaniu jak wjeżdża się na krawężnik i kręci kierownicą. Czasami również słychać przy zwalnianiu i wchodzeniu w zakręt. Z mojej perspektywy to jest hamstwo, że producent wie o tej usterce a naprawia gwarancyjnie tylko do 50 tys. km.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Seat Ibiza V Hatchback 5d