Szukaj

Informacje o Seat Ibiza V Hatchback 5d Facelifting 1.5 TSI 150KM 110kW od 2021

Lata produkcji: 2021 – teraz
Segment: Auta małe

Podstawowa jednostka oferowana przez producenta to trzycylindrowy motor o pojemności 1,0 l i mocy 95 KM. Ta sama jednostka jest dostępna również w mocniejszej wersji 115 KM. Nowością jest sinik 1,5 l TSI o mocy 150 KM, który dostępny będzie w drugiej połowie 2017 roku. Ofertę uzupełnia silnik diesla o pojemności 1,6 l w trzech wersjach, oferując odpowiednio 80 KM, 95 KM oraz 115 KM. Do benzynowego silnika 1.0 l o mocy 90 KM dostępna jest fabryczna instalacja CNG. 

Powagosław

Można odnieść wrażenie, że dostaliśmy poprzednią generację po face-liftingu, ale to tylko stara, dobra niemiecka szkoła „designerskiej ewolucji”. Może to zasługa Leona, na którą ją trochę wystylizowano, ale fakty są takie, że Ibiza nigdy nie wyglądała tak wyraziście jak wygląda dziś.

~Powagosław
Luzacjusz

Wiecie, że przeciętny kierowca Ibizy jest średnio 10 lat młodszy od właścicieli innych samochodów w stajni Volkswagena? Może dlatego w końcu ktoś pomyślał i zaprojektował auto z młodzieńczym wigorem, którego w ostatnich latach w Seacie było tyle, co na zjeździe szkolnych kolegów 50 lat po maturze.

~Luzacjusz

Nowy Seat Ibiza

Cena od: 109 800 PLN
Produkowany od 2021 roku
Pojemność skokowa 1498 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 150 KM (110 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm przy 1500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 10,5 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 85,9 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Całokształt + Silnik + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Karoseria

Usterki Seat Ibiza V

Liczba wpisów: 6
Awaria systemu Start-Stop
  • Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.0 MPI EVO 80KM 59kW 2018-2019
  • instalacja elektryczna
  • 131 tys. km
W moim Seacie, po uruchomieniu silnika, pojawiła się kontrolka check engine która po chwili zgasła i zamiast niej pojawił się komunikat o awarii systemu start-stop dodatkowo zaświeciła się na żółto kontrolka EPC. Auto bardzo głośno pracuje, silnik po otworzeniu maski o mało nie wyskoczy i nie samochód ma mocy. Nawet na postoju samochód pracuje tak, jakby ktos przez cały czas przysłowiowo gazował, oraz cię bardzo trzęsie silnik. Po paru godzinach po odpaleniu wyświetliła się ponownie informacja o awarii start-stop tym razem bez dodatkowych kontrolek. Silnik chodzi już prawidłowo po zgaszeniu i zapaleniu ponownie zniknęła także informacja o awarii. Czy ktoś wie co może być przyczyną takich zachowań lub się z czymś podobnym spotkał ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Awaria systemu start stop
  • Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.0 TSI 110KM 81kW 2020-2021
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
W moim Seacie, po uruchomieniu silnika, pojawiła się komunikat o awarii systemu start-stop oraz na żółto świeciła kontrolka EPC. Auto bardzo głośno pracuje i nie ma mocy. Licznik pokazuje prawie 3000 obrotów, a osiągana prędkość to 60 km i auto ma problemy z podjazdem po górkę. Nawet na postoju samochód pracuje tak, jakby ktoś przez cały czas naciskał i zwalniał pedal gazu. Kolejnego dnia gdy uruchomiłam samochód wszystko było w porządku. Czy ktoś ma pomysł co się mogło stać? Sytuacja powtórzyła się już dwa razy na przestrzeni kilku miesięcy, z tym że za pierwszym razem komunikat o usterce zniknął po wyłączeniu i włączeniu samochodu.
Trzeszczące, skrzypiące poduszki McPherson
  • Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.5 TSI 150KM 110kW 2017-2021
  • zawieszenie
  • 25 tys. km
Po przejechaniu około 25tys. km zauważyłem trzeszczące, skrzypiące poduszki McPherson. Producent wie o tej usterce i wymienia poduszki na gwarancji ale tylko do 50 tys. km. Później na wymianę trzeba wyłożyć z własnej kieszeni. U mnie trzeba było wymienić 2 razy. Aktualnie mam 65 tys. km i słyszę jak poduszki skrzypią. Najczęściej słychać to przy parkowaniu jak wjeżdża się na krawężnik i kręci kierownicą. Czasami również słychać przy zwalnianiu i wchodzeniu w zakręt. Z mojej perspektywy to jest hamstwo, że producent wie o tej usterce a naprawia gwarancyjnie tylko do 50 tys. km.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Seat Ibiza V Hatchback 5d Facelifting