Seat Ibiza FR – czy dziś oferuje tyle sportu co dawniej?
Czy w najnowszej Ibizie FR, z najmocniejszym dostępnym silnikiem 1.5 TSI 150 KM, znajdziemy ducha poprzedniego FR?
Podstawowa jednostka oferowana przez producenta to trzycylindrowy motor o pojemności 1,0 l i mocy 95 KM. Ta sama jednostka jest dostępna również w mocniejszej wersji 115 KM. Nowością jest sinik 1,5 l TSI o mocy 150 KM, który dostępny będzie w drugiej połowie 2017 roku. Ofertę uzupełnia silnik diesla o pojemności 1,6 l w trzech wersjach, oferując odpowiednio 80 KM, 95 KM oraz 115 KM. Do benzynowego silnika 1.0 l o mocy 90 KM dostępna jest fabryczna instalacja CNG.
Można odnieść wrażenie, że dostaliśmy poprzednią generację po face-liftingu, ale to tylko stara, dobra niemiecka szkoła „designerskiej ewolucji”. Może to zasługa Leona, na którą ją trochę wystylizowano, ale fakty są takie, że Ibiza nigdy nie wyglądała tak wyraziście jak wygląda dziś.
~PowagosławWiecie, że przeciętny kierowca Ibizy jest średnio 10 lat młodszy od właścicieli innych samochodów w stajni Volkswagena? Może dlatego w końcu ktoś pomyślał i zaprojektował auto z młodzieńczym wigorem, którego w ostatnich latach w Seacie było tyle, co na zjeździe szkolnych kolegów 50 lat po maturze.
~Luzacjusz