Szukaj

Informacje o Seat Ibiza V

Lata produkcji: 2017 – teraz
Segment: Auta małe
Debiutująca na rynku w roku 2017, najnowsza, piąta generacja Seata Ibizy pod względem stylistycznym mocno upodobniła się do Leona III. Auto postało na tej samej platformie podłogowej Volkswagen Group MQB 0 Platform, tak jak również m.in. Audi A3 trzeciej generacji oraz Volkswagen Polo czwartej generacji. Ibiza V została zaprojektowana przez Alejandro Mesonero-Romanosa. Inaczej niż poprzednik, model dostępny jest tylko jako 5-drzwiowy hatchback. Miejsce wersji kombi (Ibiza ST) w katalogu hiszpańskiego producenta zajął bowiem miejski crossover noszący nazwę Arona.

 

W porównaniu do poprzedniego modelu rozstaw osi zwiększył się o 95 mm i wynosi teraz 2564 mm. Ibiza jest też od poprzedniczki szersza o 87 mm, 2 mm krótsza i o 1 mm niższa. Bagażnik również się powiększył i pomieści  355 l – więcej  o 63 l niż w poprzedniej generacji modelu.

czytaj więcej
Powagosław

Można odnieść wrażenie, że dostaliśmy poprzednią generację po face-liftingu, ale to tylko stara, dobra niemiecka szkoła „designerskiej ewolucji”. Może to zasługa Leona, na którą ją trochę wystylizowano, ale fakty są takie, że Ibiza nigdy nie wyglądała tak wyraziście jak wygląda dziś.

~Powagosław
Luzacjusz

Wiecie, że przeciętny kierowca Ibizy jest średnio 10 lat młodszy od właścicieli innych samochodów w stajni Volkswagena? Może dlatego w końcu ktoś pomyślał i zaprojektował auto z młodzieńczym wigorem, którego w ostatnich latach w Seacie było tyle, co na zjeździe szkolnych kolegów 50 lat po maturze.

~Luzacjusz

Seat Ibiza V – wybierz wersję

Pokaż wersję z silnikiem:

Nowy Seat Ibiza

Cena od: 71 200 PLN

Oceny Seat Ibiza V

Liczba ocen: 39
Ogólna ocena
4,6 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(90%)

Zalety

+ Karoseria + Układ jezdny + Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wady

- Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów) - Stosunek jakość/cena

Wybrane oceny

4,8
~Sebastian
Seat Ibiza V
Hatchback 5d 1.0 MPI EVO 80KM 59kW
Wersja 80 konna to taki rodzynek, niedoceniane auto które i w mieście jak i na trasie radzi sobie nadwyraz dobrze. Samochód posiadam prawie rok i jestem bardzo zadowolony, pomimo jednej głupoty która jest konieczność odblokowania full link w aso, żeby móc korzystać z funkcji Car play i android auto. Jak na trzycyfrowe auto na prawdę dobrze się zbiera, widoczność w samochodzie wystarczająca żeby komfortowo poruszać się po mieście. Przy 80 km silniku zimą trochę wysokie spalanie jak na tak małe auto - 7l/100km.
5,0
~Piter
Seat Ibiza V
Hatchback 5d 1.0 MPI 75KM 55kW
Zwykle nie daję opini o autach ,ale po przeczytaniu opini pana Jana W. Który dał średnią 3.6 muszę się odnieść. To co wypisuje ten pan to jakaś kompletna bzdura żeby nie napisać głupota. Silnik zeczywiscie mały i malo dynamiczny,ale jak na te parametry jest super. Kupiłem to auto dla córki, młody kierowca jeżdżący zgodnie z przepisami ,10 miesięcy jazdy ,córka zrobiła już 15 tysięcy tym autem. Awarii 0 ,spalanie od tankowania do tankowania 5.5 do 5.7 ,komputer pokazuje niemal idealnie co rzeczywistość, przy mojej jeździe oszczędnej wychodzi poniżej 5 i to sporo.
3,2
~autostrader
Seat Ibiza V
Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW
Jestem bardzo niezadowolony z samochodu. Auto ma niesamowicie niewygodne fotele. Po przejechaniu niewielkiego dystansu bardzo boli kręgosłup w odcinku lędźwiowym. Nie jest możliwe ustawienie fotela dopasowane do moich potrzeb. Chciałem kupić ekonomiczny subkompakt dostosowany do dalekich podróży, auto jednak zdecydowanie nie nadaje się na długie dystanse ze względu na niewygodne fotele przyprawiające o ból kręgosłupa. Pozostałe parametry są w porządku, dobrze się prowadzi, niewiele pali. Do 10 tys. kilometrów pojawiały się problemy ze skrzynią biegów, wbijaniem pierwszego i drugiego biegu (nie wbijanie się jedynki, zgrzytanie), auto bardzo często gasło na dwójce przy niższych prędkościach, teraz skrzynia się już dotarła. Samochód nie jest wart swojej ceny, ma bardzo ubogie wyposażenie jak na swoją cenę, lepiej pójść do konkurencji (Skoda, Kia). Nie kupiłbym więcej tego auta i żałuję że kiedy dokonywałem zakupu nie wybrałem Skody Scali, która była niewiele droższa, ale lepiej wyposażona.

Raporty spalania Seat Ibiza V

Liczba raportów: 61
Średnie spalanie dla Seat Ibiza V
5,6 – 7,0
l/100 km
6,2
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Seat Ibiza V
Hatchback 5d 1.0 TSI 95KM 70kW
Komputer pokładowy przekłamuje spalanie. W moim wypadku o praktycznie równe 0,5 litra. Wszystkie wyniki podane już z uwzględnieniem tego przekłamania, obliczane za pomocą aplikacji Fuelio. Spalanie w mieście to około 7 litrów, na trasie w granicach 5 litrów przy w miarę przepisowej jeździe. Na długiej trasie (drogi krajowe, wioski) jadąc maksymalnie dziadkowo da się zejść do tych 4.4, może nawet i niżej, ale trzeba mieć dużo cierpliwości. Na autostradzie przy 120 km/h spala około 6 litrów. Moim zdaniem wyniki całkiem akceptowalne.
5,7
Seat Ibiza V
Hatchback 5d 1.0 TSI 115KM 85kW
Spalanie na podstawie pierwszych 1800 km. Początkowo było ono nieco wyższe - czy zmiana wynika bardziej z dotarcia silnika, czy lepszego "poznania" się kierowcy z autem - można dyskutować. Wynik 4,3 to zużycie z codziennej porannej drogi do pracy - 42 km z czego 30 ekspresówką i autostradą, reszta w terenie zabudowanym ze światłami, ale bez dużych korków i bez włączonej klimy. Wynik 5,5 to średnia z całego okresu użytkowania - po około 500 km wynosiła ona 6,0, po 1200 - 5,7. Co ważne, 90% czasu jazdy włączona była klima (koniec lipca i sierpień był upalny) oraz radio. Charakterystyka pokonywanych tras to 50/50 miasto i poza nim, bez dużych korków i szaleństw, ale też bez długich wyjazdów. Samochód nie żyłowany, ale styl jazdy określiłby jako względnie dynamiczny - w ramach możliwości szybkie przyspieszenie do maksymalnej dozwolonej prędkości i potem płynna jazda na wysokim biegu plus hamowanie silnikiem. Start Stop używany tylko w jasnych sytuacjach - znane skrzyżowania z długimi światłami, przejazdy kolejowe itp. Wynik maksymalny uzyskiwany na trasie centrum Poznania - Rokietnica w okolicach godziny 16-17. Czyli z dużym natężeniem ruchu i korkami, przyspieszaniem przy zmianie pasów, koniecznością podjeżdżania między światłami itp. Oczywiście w przypadku jazdy "gaz-hamulec" między światłami da się spalić w mieście zdecydowanie więcej, ale osobiście nie widzę sensu tego typu działań.
8,7
Seat Ibiza V
Hatchback 5d 1.5 TSI 150KM 110kW
Skrzynia manualna, startstop wyłączony. W dużym miescie, przy dosyć dynamiczniej jeździe 8.5 - 10l/100km. Korki to już 13+. W cyklu mieszanym, wciąż dosyć dynamicznie ok. 6-7l więc super. Trasa głównie autostrada cały czas 140-150km/h spaliła 6.7l/100 przez ponad 200km także na trasę ekstra ale w mieście lubi łyknąć. Mimo to zabawka niesamowita i warto, samochód zachowuje się trochę jak gokart przy tej mocy i masie.

Usterki Seat Ibiza V

Liczba wpisów: 6
Awaria systemu Start-Stop
  • Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.0 MPI EVO 80KM 59kW 2018-2019
  • instalacja elektryczna
  • 131 tys. km
W moim Seacie, po uruchomieniu silnika, pojawiła się kontrolka check engine która po chwili zgasła i zamiast niej pojawił się komunikat o awarii systemu start-stop dodatkowo zaświeciła się na żółto kontrolka EPC. Auto bardzo głośno pracuje, silnik po otworzeniu maski o mało nie wyskoczy i nie samochód ma mocy. Nawet na postoju samochód pracuje tak, jakby ktos przez cały czas przysłowiowo gazował, oraz cię bardzo trzęsie silnik. Po paru godzinach po odpaleniu wyświetliła się ponownie informacja o awarii start-stop tym razem bez dodatkowych kontrolek. Silnik chodzi już prawidłowo po zgaszeniu i zapaleniu ponownie zniknęła także informacja o awarii. Czy ktoś wie co może być przyczyną takich zachowań lub się z czymś podobnym spotkał ?
Problem rozwiązany
2 komentarze
Awaria systemu start stop
  • Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.0 TSI 110KM 81kW 2020-2021
  • instalacja elektryczna
  • 50 tys. km
Występowanie usterki:
Tak 3
Nie 0
W moim Seacie, po uruchomieniu silnika, pojawiła się komunikat o awarii systemu start-stop oraz na żółto świeciła kontrolka EPC. Auto bardzo głośno pracuje i nie ma mocy. Licznik pokazuje prawie 3000 obrotów, a osiągana prędkość to 60 km i auto ma problemy z podjazdem po górkę. Nawet na postoju samochód pracuje tak, jakby ktoś przez cały czas naciskał i zwalniał pedal gazu. Kolejnego dnia gdy uruchomiłam samochód wszystko było w porządku. Czy ktoś ma pomysł co się mogło stać? Sytuacja powtórzyła się już dwa razy na przestrzeni kilku miesięcy, z tym że za pierwszym razem komunikat o usterce zniknął po wyłączeniu i włączeniu samochodu.
Trzeszczące, skrzypiące poduszki McPherson
  • Seat Ibiza V Hatchback 5d 1.5 TSI 150KM 110kW 2017-2021
  • zawieszenie
  • 25 tys. km
Po przejechaniu około 25tys. km zauważyłem trzeszczące, skrzypiące poduszki McPherson. Producent wie o tej usterce i wymienia poduszki na gwarancji ale tylko do 50 tys. km. Później na wymianę trzeba wyłożyć z własnej kieszeni. U mnie trzeba było wymienić 2 razy. Aktualnie mam 65 tys. km i słyszę jak poduszki skrzypią. Najczęściej słychać to przy parkowaniu jak wjeżdża się na krawężnik i kręci kierownicą. Czasami również słychać przy zwalnianiu i wchodzeniu w zakręt. Z mojej perspektywy to jest hamstwo, że producent wie o tej usterce a naprawia gwarancyjnie tylko do 50 tys. km.
Problem rozwiązany
1 komentarz
Seat Ibiza V