Szukaj

Informacje o Seat Ibiza IV SportTourer 1.2 TDI CR 75KM 55kW 2010-2012

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Auta małe

Najmniejszy, benzynowy 1.2l 70KM jest dobry do miasta i męczący w trasie. Najbardziej uniwersalny będzie 1.4 85KM. „Setkę” osiąga w około 12 sekund, jest dość oszczędny, ale żeby wycisnąć z niego możliwości zapisane na papierze, to trzeba często zmieniać biegi i trzymać wysoki pułap na obrotomierzu. O dwie sekundy szybszy jest benzynowy 1.6l 105KM. Jeśli nie szkoda wam gotówki, to warto go kupić, bo zdecydowanie uprzyjemnia podróż. Na szczycie – doładowane 1.4l o mocy 150KM dla zwolenników łamania przepisów kodeksu drogowego. Najsłabszy diesel ma 70KM osiągnięte z 1.4l, czyli jest źródłem podobnych emocji, co w benzynowym 1.2l. Plus to oszczędność, a minus to fakt, że jest dość leniwy, ale za to świetnie sprawdzi się w mieście. Jest też wersja mocniejsza o 10KM, ale najlepszym wyborem będzie jednak 1.9TDI o mocy 105KM. W tym aucie taka moc wystarczy, a patrząc na historię tego motoru można się też spodziewać spokojnej eksploatacji. Do tego trzeba na niego poświęcić podobną kwotę do 1.6TDI - słabszego o ponad 10KM i wolniejszego. W końcu jest moc, którą opłaca się kupić, przynajmniej jak na diesla.

czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2010 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1199 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 75 KM (55 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 180 Nm przy 1500-3450 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Dodatkowe informacje Silnik turbodoładowany.
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(71%)

Zalety

+ Karoseria + Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność

Wady

- Silnik - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi)

Wybrane oceny

5,0
~Adam46Kudam
Seat Ibiza IV
SportTourer 1.2 TDI CR 75KM 55kW
Użytkuje od nowości Trochę mało przyjemna kultura pracy silnika diesla awaria kostki idącej do świec i czujnika doładowania przez to migała kontrola świec żarowych usunięte w cenie do 200zl po za tym nic się nie zepsuło przez wiele lat. to na pewno w moim odczuciu jest jeden z lepszych silników VW który nie ma tendencji brania oleju ja wymieniam co 15tys i nie używam Start Stop Ibiza faktycznie ma ładniejszy wygląd od fabii która przypomina auto dla grabarza zwłaszcza w wersji kombi Dobre autko dobrze wykonane solidnie i jest nawet szybkie jak na te 75KM aż zaskakuje na autostradzie
4,9
~jankes
Seat Ibiza IV
SportTourer 1.2 TDI CR 75KM 55kW
Moja ocena jest następująca Auto wygląda podoba mi się nawet bardzo jeśli chodzi o małe kombi jest bardzo przestronne jak na swoje gabaryty bardzo ale to mega ekonomiczne przy jezdzie 100-110 km/h spalanie nawet poniżej 3.5l uczciwie zmierzone a nie jak podają inni producenci zdecydowanie seat bardziej mi się podoba stylistycznie od np fabii moze dlatego tez ze posiadałem ibizę ze skórzaną pięknie wykończoną tapicerką z pełnym wyposażeniem co do silnika to trzeba przyznać ze daje radę bez problemy jest mało usterkowy w zasadzie z trzech ibiz które jeżdżą w firmie każda ma jeż ok 300-320tys jedna rozbita wiec już nie jeździ. usterki które są powtarzalne to drobnostki typu pękająca klamka wewnetrzna kierowcy i podłokietnik w którym mocowanie pęka no i czujnik turbodoładowania czasem lubi coś się zawiesić. Jest to na chwile obecną najbardziej ekonomiczny dostępny pojazd nadający się zarówno w dalekie trasy po autostradzie Polecam jak wi w miasto minus to taki troche przy ruszaniu ujawnia się traktorkowaty dzwięk 3 cylindrów. to akurat na 1 i 2 biegu póżniej cisza kwestia przyzwyczajenia.
5,0
~JarekJarecki
Seat Ibiza IV
SportTourer 1.2 TDI CR 75KM 55kW
Moja ocena ogólna za całokształt jest Bdb z minusem za kilka drobiazgów pierwszy z nich to dość wąskie siedziska w wersji zwykłej , słaba jakość materiałowej tapicerki sterowanie radiem dlaczego nie jest w kierownicy? tylko przy kierownicy? A z pozytywów to w miarę dynamiczny silnik 1.2tdi 75 kucy choć nie wygląda a jednak spalanie można zejść poniżej 4l mi się udało 90-100km/h trasa, pakowny ten mini kombi, solidnie wykonany, i nie psujące się. myślę ze idealny dla kobiet lub starszych osób ale przy zakupie polecam szczególnie zwrócić uwagę na wyposażenie nawet dopłacić warto za np czujniki cofania alu felgi czy lepsze skórzane fotele jeżeli ma być to autko na lata stylistyka ponadczasowa nawet stare ibizy fajnie sie prezentują moim zdaniem ładniejsza jest od fabii kombi

Usterki Seat Ibiza IV

Liczba wpisów: 13
Zamek centralny -lewy tyl
  • Seat Ibiza IV
  • inne
  • 171 tys. km
Witam. Zakupiłam Seata 2008 rocznik, okazało się że nie działa zamek centralny w lewych tylnych drzwiach, nie zamykają sie. Nie miałam do czynienia z Seatem do tej pory więc próbuje się zorientować czy jest tam siłownik czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? Jeśli jest to go nie słychać przy zamykaniu. Ewentualnie jeśli to elektryka czy napięcie powinno być tam cały czas czy tylko przy włączaniu centralnego zamka? Nie wiem czy wymieniać zamek czy szukać czegoś innego. Może ktoś miał podobny problem i się podzieli.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria cewki jednego z wtrysków
  • Seat Ibiza IV SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2010-2012
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 0
Przy prędkości 148kmh na godzinę samochód stracił moc, pojawiła sie kontrolka świec żarowych. Po zatrzymaniu sie na poboczu samochód wpadł w wibracje wynikające z wahań obrotów. Można było dojechać do domu nie przekraczając 2000obr (ok 15km dystans). Po powrocie usterka przez chwile znikła lecz w drodze do mechanika na sprawdzenie wróciła. Samochód jest słaby i cieżko nim ruszyć. Rozwiazanie to wymiana wtrysku lub regeneracja go (wymiana cewki) - odpowiednio 800/300zl. Czytałem ze to wąsa fabryczna i winna jest izolacja cewki(zwarcie) we wtryskach Siemensa (pózniej robił je bosh i podobno to poprawili). Awaria zdarzyła sie przy przebiegu 146000km.
Świece zapłonowe.
  • Seat Ibiza IV
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Po niecałych 11 tys. padły (wg serwisu) wszystkie świece. Wymiana na koszt właściciela auta, gwarancja nie obejmuje świec mimo, że wymiana wg książki serwisowej powinna odbyć się po przejechaniu 60 tys. km. Czuję się zawiedziony, co gorsza dokupiłem rozszerzenie gwarancji do 5 lat. O dziwo Ibiza nie sugerowała żadnych problemów ze świecami, paliła na dotyk, żadnego szarpania, spadku mocy itp. Po prostu rano po nocy w ogrzewanym garażu nie odpaliła i została odesłana lawetą do serwisu, który zwalił winą na złą jakość paliwa (od wielu lat tankuję na tych samych stacjach PKN Orlen i nigdy nie miałem problemów ze świecami).
1 komentarz
Seat Ibiza IV SportTourer