Szukaj

Informacje o Seat Ibiza IV SportTourer Facelifting 1.4 85KM 63kW 2012-2016

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Auta małe

Najmniejszy, benzynowy 1.2l 70KM jest dobry do miasta i męczący w trasie. Najbardziej uniwersalny będzie 1.4 85KM. „Setkę” osiąga w około 12 sekund, jest dość oszczędny, ale żeby wycisnąć z niego możliwości zapisane na papierze, to trzeba często zmieniać biegi i trzymać wysoki pułap na obrotomierzu. O dwie sekundy szybszy jest benzynowy 1.6l 105KM. Jeśli nie szkoda wam gotówki, to warto go kupić, bo zdecydowanie uprzyjemnia podróż. Na szczycie – doładowane 1.4l o mocy 150KM dla zwolenników łamania przepisów kodeksu drogowego. Najsłabszy diesel ma 70KM osiągnięte z 1.4l, czyli jest źródłem podobnych emocji, co w benzynowym 1.2l. Plus to oszczędność, a minus to fakt, że jest dość leniwy, ale za to świetnie sprawdzi się w mieście. Jest też wersja mocniejsza o 10KM, ale najlepszym wyborem będzie jednak 1.9TDI o mocy 105KM. W tym aucie taka moc wystarczy, a patrząc na historię tego motoru można się też spodziewać spokojnej eksploatacji. Do tego trzeba na niego poświęcić podobną kwotę do 1.6TDI - słabszego o ponad 10KM i wolniejszego. W końcu jest moc, którą opłaca się kupić, przynajmniej jak na diesla.

czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2016 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 76,5 x 75,6 mm
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
3,4 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(60%)

Zalety

+ Bezawaryjność (poważne usterki) + Układ jezdny + Ergonomia

Wady

- Silnik - Widoczność - Karoseria

Wybrane oceny

3,5
~Krzysiek
Seat Ibiza IV
SportTourer Facelifting 1.4 85KM 63kW
Auto ładne pojemne lecz przy 92 tys km zaczęło powoli korodować maska od strony silnika , fotel kierowcy zgrzytał odczasu do czasu przy lekkich wybojach było denerwujące, 1,4 mpi mało palił caly bak starczał normalnej jazdy na około 750 km wiec na bak 45l jest okej lecz dynamicznością nie grzeszył do miasta dobry lecz na trasę np 300 km się męczył tzn jak sie jechało np 140 + to juz obroty na 4 tys i wyzej więc było głosnawo w środku, w miare wyciszony, lecz bardzo dobrze wybiera nierówności byłem w szoku jak dobrze, lekki teren też dał rade (droga leśna dzięki wysokiemu zawieszeniu)
4,8
~Konrad
Seat Ibiza IV
SportTourer Facelifting 1.4 85KM 63kW
Auto świetnie wygląda, piękna linia nadwozia sprawia że budzi duże zainteresowanie, przód auta to majstersztyk z halogenami wygląda agresywnie, jakość wykonania i użytych materiałów WYSOKA. To nie jest auto budżetowe, fakt że wnętrze jest nieco smutne na pierwszy rzut oka ale po bliższym poznaniu okazuje się że spasowanie oraz jakość materiałów jest bardzo dobra dziwnie wyglądający radioodtwarzacz świetnie gra jakość dźwięku jest wysoka, każdy elementma ciekawą dobrej jakości fakturę. Duży ustawny bagażnik Całość dobrego wrażenia dopełnia 4-letnia gwarancja mechaniczna i 12 letnia na nadwozie. Po faceliftingu auto zostało dopracowane a kilka błędów z ergonomii jak złe umieszczenie włącznika świateł awaryjnych wyeliminowano.
1,6
~Mirko
Seat Ibiza IV
SportTourer Facelifting 1.4 85KM 63kW
Najgorsze nowe auto w mojej karierze z samochodami. Ilość usterek i punktów ewidentnie niedopracowanej konstrukcji przeraża. Nawet jeśli trafiłem na egzemplarz "poniedziałkowy" (bo tak jedynie jestem w stanie zrozumieć fatalną jakość) to pojawia się pytanie jak to możliwe by takie auto opuściło fabrykę. Jedno wiem na pewno, dzięki temu autu Seat wyleczył mnie z Grupy VW na zawsze - dożywotnio!

Usterki Seat Ibiza IV

Liczba wpisów: 13
Zamek centralny -lewy tyl
  • Seat Ibiza IV
  • inne
  • 171 tys. km
Witam. Zakupiłam Seata 2008 rocznik, okazało się że nie działa zamek centralny w lewych tylnych drzwiach, nie zamykają sie. Nie miałam do czynienia z Seatem do tej pory więc próbuje się zorientować czy jest tam siłownik czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? Jeśli jest to go nie słychać przy zamykaniu. Ewentualnie jeśli to elektryka czy napięcie powinno być tam cały czas czy tylko przy włączaniu centralnego zamka? Nie wiem czy wymieniać zamek czy szukać czegoś innego. Może ktoś miał podobny problem i się podzieli.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria cewki jednego z wtrysków
  • Seat Ibiza IV SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2010-2012
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 0
Przy prędkości 148kmh na godzinę samochód stracił moc, pojawiła sie kontrolka świec żarowych. Po zatrzymaniu sie na poboczu samochód wpadł w wibracje wynikające z wahań obrotów. Można było dojechać do domu nie przekraczając 2000obr (ok 15km dystans). Po powrocie usterka przez chwile znikła lecz w drodze do mechanika na sprawdzenie wróciła. Samochód jest słaby i cieżko nim ruszyć. Rozwiazanie to wymiana wtrysku lub regeneracja go (wymiana cewki) - odpowiednio 800/300zl. Czytałem ze to wąsa fabryczna i winna jest izolacja cewki(zwarcie) we wtryskach Siemensa (pózniej robił je bosh i podobno to poprawili). Awaria zdarzyła sie przy przebiegu 146000km.
Świece zapłonowe.
  • Seat Ibiza IV
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Po niecałych 11 tys. padły (wg serwisu) wszystkie świece. Wymiana na koszt właściciela auta, gwarancja nie obejmuje świec mimo, że wymiana wg książki serwisowej powinna odbyć się po przejechaniu 60 tys. km. Czuję się zawiedziony, co gorsza dokupiłem rozszerzenie gwarancji do 5 lat. O dziwo Ibiza nie sugerowała żadnych problemów ze świecami, paliła na dotyk, żadnego szarpania, spadku mocy itp. Po prostu rano po nocy w ogrzewanym garażu nie odpaliła i została odesłana lawetą do serwisu, który zwalił winą na złą jakość paliwa (od wielu lat tankuję na tych samych stacjach PKN Orlen i nigdy nie miałem problemów ze świecami).
1 komentarz
Seat Ibiza IV SportTourer Facelifting