Szukaj

Informacje o Seat Ibiza IV SportTourer Facelifting 1.0 EcoTSI 110KM 81kW 2015-2016

Lata produkcji: 2015 – 2016
Segment: Auta małe

Najmniejszy, benzynowy 1.2l 70KM jest dobry do miasta i męczący w trasie. Najbardziej uniwersalny będzie 1.4 85KM. „Setkę” osiąga w około 12 sekund, jest dość oszczędny, ale żeby wycisnąć z niego możliwości zapisane na papierze, to trzeba często zmieniać biegi i trzymać wysoki pułap na obrotomierzu. O dwie sekundy szybszy jest benzynowy 1.6l 105KM. Jeśli nie szkoda wam gotówki, to warto go kupić, bo zdecydowanie uprzyjemnia podróż. Na szczycie – doładowane 1.4l o mocy 150KM dla zwolenników łamania przepisów kodeksu drogowego. Najsłabszy diesel ma 70KM osiągnięte z 1.4l, czyli jest źródłem podobnych emocji, co w benzynowym 1.2l. Plus to oszczędność, a minus to fakt, że jest dość leniwy, ale za to świetnie sprawdzi się w mieście. Jest też wersja mocniejsza o 10KM, ale najlepszym wyborem będzie jednak 1.9TDI o mocy 105KM. W tym aucie taka moc wystarczy, a patrząc na historię tego motoru można się też spodziewać spokojnej eksploatacji. Do tego trzeba na niego poświęcić podobną kwotę do 1.6TDI - słabszego o ponad 10KM i wolniejszego. W końcu jest moc, którą opłaca się kupić, przynajmniej jak na diesla.

czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2015 do 2016 roku
Pojemność skokowa 999 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 110 KM (81 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 2000-3500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 3
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 12
Stopień sprężania 11,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 74,5 x 76,4 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 6
System start&stop Dostępny Start&Stop
Średnie spalanie dla Seat Ibiza IV SportTourer Facelifting 1.0 EcoTSI 110KM 81kW 2015-2016
5,3
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Seat Ibiza IV
SportTourer Facelifting 1.0 EcoTSI 110KM 81kW
Bardzo fajny motor. Pali generalnie mało. najmniej spalił mi 4.3litra na 100km. średnio pali między 5.5 do 6.2.. Na 100km. A przy autostradowej jeździe rzędu 150 do 165 spalił 7.3 litra. przy spokojnej jeździe około 80km do 100km/h weźmie średnio 5 litrów. jestem bardzo zadolony. częsci zamienne wychodzą tanio. mam już 207tys przebiegu i żadnych awarii. wymieniam olej i filtry co 10 lub 15 tysiecy km. turbo i sprzęgło oryginalne bez oznak dużego zużycia. wymieniłem teraz pasek sozrzadu na oryginalny z kewlarowa osłona... Też nie drogo. tarcze hamulce ewentualnie zaciski również tania sprawa. Ale jeśli chodzi o silnik ea211... zrobili mega dobry silnik który jest w końcu trwały nie bierze oleju itp. polecam
5,1
Seat Ibiza IV
SportTourer Facelifting 1.0 EcoTSI 110KM 81kW
Ogólnie silnik jest dość oszczędny. Jak jeżdżę do pracy 20 km w jedną stronę średnio 80km na godzinę auto spała mniej więcej 5 litrów... przy 100 na godzinę na 6biegu poniżej 5 litrów... Średnio 6.3. Ale nie mam lekkiej nogi. Teraz zrobiłem trasę polska Holandia i z powrotem. non stop 150 160 km/h w powiewach 170 ale tylko czasem - spalił średnio 7.4. Jak na 1.0 tsi 110pk bardzo fajny wynik.. Ogólnie polecam ten silnik.. Bardzo oszczędny. Nie bierze oleju... Przy 120 na 6 biegu 2.5 tys obrotów. przy 140 2800 obrotów... przy 150 km na godzinę 3000 obrotów. w kabinie jedynie słychać wiatr... Silnik cichy i bardzo elastyczny... Następnym razem kupię taki sam silnik.. A już przejechane 204tys kilometrów

Usterki Seat Ibiza IV

Liczba wpisów: 13
Zamek centralny -lewy tyl
  • Seat Ibiza IV
  • inne
  • 171 tys. km
Witam. Zakupiłam Seata 2008 rocznik, okazało się że nie działa zamek centralny w lewych tylnych drzwiach, nie zamykają sie. Nie miałam do czynienia z Seatem do tej pory więc próbuje się zorientować czy jest tam siłownik czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? Jeśli jest to go nie słychać przy zamykaniu. Ewentualnie jeśli to elektryka czy napięcie powinno być tam cały czas czy tylko przy włączaniu centralnego zamka? Nie wiem czy wymieniać zamek czy szukać czegoś innego. Może ktoś miał podobny problem i się podzieli.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria cewki jednego z wtrysków
  • Seat Ibiza IV SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2010-2012
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 0
Przy prędkości 148kmh na godzinę samochód stracił moc, pojawiła sie kontrolka świec żarowych. Po zatrzymaniu sie na poboczu samochód wpadł w wibracje wynikające z wahań obrotów. Można było dojechać do domu nie przekraczając 2000obr (ok 15km dystans). Po powrocie usterka przez chwile znikła lecz w drodze do mechanika na sprawdzenie wróciła. Samochód jest słaby i cieżko nim ruszyć. Rozwiazanie to wymiana wtrysku lub regeneracja go (wymiana cewki) - odpowiednio 800/300zl. Czytałem ze to wąsa fabryczna i winna jest izolacja cewki(zwarcie) we wtryskach Siemensa (pózniej robił je bosh i podobno to poprawili). Awaria zdarzyła sie przy przebiegu 146000km.
Świece zapłonowe.
  • Seat Ibiza IV
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Po niecałych 11 tys. padły (wg serwisu) wszystkie świece. Wymiana na koszt właściciela auta, gwarancja nie obejmuje świec mimo, że wymiana wg książki serwisowej powinna odbyć się po przejechaniu 60 tys. km. Czuję się zawiedziony, co gorsza dokupiłem rozszerzenie gwarancji do 5 lat. O dziwo Ibiza nie sugerowała żadnych problemów ze świecami, paliła na dotyk, żadnego szarpania, spadku mocy itp. Po prostu rano po nocy w ogrzewanym garażu nie odpaliła i została odesłana lawetą do serwisu, który zwalił winą na złą jakość paliwa (od wielu lat tankuję na tych samych stacjach PKN Orlen i nigdy nie miałem problemów ze świecami).
1 komentarz
Seat Ibiza IV SportTourer Facelifting