Szukaj

Informacje o Seat Ibiza IV SportTourer Facelifting

Lata produkcji: 2012 – 2016
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2008-2017, czwarta generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym tego wcielenia Ibizy był, zaprezentowany w roku 2007 prototyp o nazwie Bocanegra Concept. Auto zostało zbudowane na platformie podłogowej Volkswagen Group A05 (PQ24), podobnie jak m.in. Volkswagen Polo piątej generacji, Skoda Fabia trzeciej generacji oraz Audi A1. Tę generację Ibizy zaprojektował główny stylista hiszpańskiej marki, Luc Donckerwolke. Po raz pierwszy (od roku 2010) Seat Ibiza dostępny był także w wariancie kombi (Ibiza ST). Oferowano go również w wersjach usportowionych – FR oraz Cupra. Auto dwukrotnie przechodziło facelifting (lata 2012 i 2015). Model zdobył tytuł Samochodu Roku 2009 w Hiszpanii, Portugalii oraz Holandii.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Średnica zawracania 10,4 m
Długość 4236 mm
Szerokość 1693 mm
Wysokość 1445 mm
Rozstaw osi 2469 mm
Rozstaw kół - przód 1465 mm
Rozstaw kół - tył 1457 mm
Zwis przedni 857 mm
Zwis tylny 910 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 986 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 952 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1335 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1333 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1859 mm
Maksymalna pojemność bagażnika (siedzenia złożone) 1164 l
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 430 l
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(69%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Ergonomia + Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

3,5
~Krzysiek
Seat Ibiza IV
SportTourer Facelifting 1.4 85KM 63kW
Auto ładne pojemne lecz przy 92 tys km zaczęło powoli korodować maska od strony silnika , fotel kierowcy zgrzytał odczasu do czasu przy lekkich wybojach było denerwujące, 1,4 mpi mało palił caly bak starczał normalnej jazdy na około 750 km wiec na bak 45l jest okej lecz dynamicznością nie grzeszył do miasta dobry lecz na trasę np 300 km się męczył tzn jak sie jechało np 140 + to juz obroty na 4 tys i wyzej więc było głosnawo w środku, w miare wyciszony, lecz bardzo dobrze wybiera nierówności byłem w szoku jak dobrze, lekki teren też dał rade (droga leśna dzięki wysokiemu zawieszeniu)
4,0
~Patryk
Seat Ibiza IV
SportTourer Facelifting 1.6 TDI CR 105KM 77kW
Auto w użytku pół roku, używane codziennie. Spalanie zaskakująco niskie jak na taką masę. Średnio 5.5l (jadąc ekonomicznie do 120km/h przez 100km można zejść spokojnie poniżej 5l) Widoczność dla kierowcy nie jest pozwalająca tak samo jak ograniczone miejsce. Bagażnik też nie należy do najbardziej pojemnych ale nie jest źle. Co do auta to prowadzi się bardzo dobrze a 105koni spisuje się rewelacyjnie. Usterki są znikome i tanie w naprawie. Wizualnie auto oceniam 10/10 jak również cena za tej klasy samochód. Fotele z przodu bardzo wygodne. Brakuje mi jedynie kierownicy multifunkcyjnej. Obsługa auta banalnie prosta. Seat idealny dla par na wyjazdy nad np nad morze jednak dla rodzin z małym dzieckiem może być już problem ponieważ po włożeniu wózka do bagażnika jego pojemność w zasadzie się kończy. Trzeba pamiętać o zmianie oleju w terminie i o dobrym paliwie a auto nie wymaga wizyt w serwisie!
4,8
~Konrad
Seat Ibiza IV
SportTourer Facelifting 1.4 85KM 63kW
Auto świetnie wygląda, piękna linia nadwozia sprawia że budzi duże zainteresowanie, przód auta to majstersztyk z halogenami wygląda agresywnie, jakość wykonania i użytych materiałów WYSOKA. To nie jest auto budżetowe, fakt że wnętrze jest nieco smutne na pierwszy rzut oka ale po bliższym poznaniu okazuje się że spasowanie oraz jakość materiałów jest bardzo dobra dziwnie wyglądający radioodtwarzacz świetnie gra jakość dźwięku jest wysoka, każdy elementma ciekawą dobrej jakości fakturę. Duży ustawny bagażnik Całość dobrego wrażenia dopełnia 4-letnia gwarancja mechaniczna i 12 letnia na nadwozie. Po faceliftingu auto zostało dopracowane a kilka błędów z ergonomii jak złe umieszczenie włącznika świateł awaryjnych wyeliminowano.
Średnie spalanie dla Seat Ibiza IV SportTourer Facelifting
5,3 – 7,0
l/100 km
4,0 – 5,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Seat Ibiza IV
SportTourer Facelifting 1.0 EcoTSI 110KM 81kW
Bardzo fajny motor. Pali generalnie mało. najmniej spalił mi 4.3litra na 100km. średnio pali między 5.5 do 6.2.. Na 100km. A przy autostradowej jeździe rzędu 150 do 165 spalił 7.3 litra. przy spokojnej jeździe około 80km do 100km/h weźmie średnio 5 litrów. jestem bardzo zadolony. częsci zamienne wychodzą tanio. mam już 207tys przebiegu i żadnych awarii. wymieniam olej i filtry co 10 lub 15 tysiecy km. turbo i sprzęgło oryginalne bez oznak dużego zużycia. wymieniłem teraz pasek sozrzadu na oryginalny z kewlarowa osłona... Też nie drogo. tarcze hamulce ewentualnie zaciski również tania sprawa. Ale jeśli chodzi o silnik ea211... zrobili mega dobry silnik który jest w końcu trwały nie bierze oleju itp. polecam
5,1
Seat Ibiza IV
SportTourer Facelifting 1.0 EcoTSI 110KM 81kW
Ogólnie silnik jest dość oszczędny. Jak jeżdżę do pracy 20 km w jedną stronę średnio 80km na godzinę auto spała mniej więcej 5 litrów... przy 100 na godzinę na 6biegu poniżej 5 litrów... Średnio 6.3. Ale nie mam lekkiej nogi. Teraz zrobiłem trasę polska Holandia i z powrotem. non stop 150 160 km/h w powiewach 170 ale tylko czasem - spalił średnio 7.4. Jak na 1.0 tsi 110pk bardzo fajny wynik.. Ogólnie polecam ten silnik.. Bardzo oszczędny. Nie bierze oleju... Przy 120 na 6 biegu 2.5 tys obrotów. przy 140 2800 obrotów... przy 150 km na godzinę 3000 obrotów. w kabinie jedynie słychać wiatr... Silnik cichy i bardzo elastyczny... Następnym razem kupię taki sam silnik.. A już przejechane 204tys kilometrów
6,3
Seat Ibiza IV
SportTourer Facelifting 1.2 TSI 110KM 81kW
Samochód super wiedzą to osoby, które kupiły Seata Ibize FR z silnikiem 1.2 110 km, felgami 17

Usterki Seat Ibiza IV

Liczba wpisów: 13
Zamek centralny -lewy tyl
  • Seat Ibiza IV
  • inne
  • 171 tys. km
Witam. Zakupiłam Seata 2008 rocznik, okazało się że nie działa zamek centralny w lewych tylnych drzwiach, nie zamykają sie. Nie miałam do czynienia z Seatem do tej pory więc próbuje się zorientować czy jest tam siłownik czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? Jeśli jest to go nie słychać przy zamykaniu. Ewentualnie jeśli to elektryka czy napięcie powinno być tam cały czas czy tylko przy włączaniu centralnego zamka? Nie wiem czy wymieniać zamek czy szukać czegoś innego. Może ktoś miał podobny problem i się podzieli.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria cewki jednego z wtrysków
  • Seat Ibiza IV SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2010-2012
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 0
Przy prędkości 148kmh na godzinę samochód stracił moc, pojawiła sie kontrolka świec żarowych. Po zatrzymaniu sie na poboczu samochód wpadł w wibracje wynikające z wahań obrotów. Można było dojechać do domu nie przekraczając 2000obr (ok 15km dystans). Po powrocie usterka przez chwile znikła lecz w drodze do mechanika na sprawdzenie wróciła. Samochód jest słaby i cieżko nim ruszyć. Rozwiazanie to wymiana wtrysku lub regeneracja go (wymiana cewki) - odpowiednio 800/300zl. Czytałem ze to wąsa fabryczna i winna jest izolacja cewki(zwarcie) we wtryskach Siemensa (pózniej robił je bosh i podobno to poprawili). Awaria zdarzyła sie przy przebiegu 146000km.
Świece zapłonowe.
  • Seat Ibiza IV
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Po niecałych 11 tys. padły (wg serwisu) wszystkie świece. Wymiana na koszt właściciela auta, gwarancja nie obejmuje świec mimo, że wymiana wg książki serwisowej powinna odbyć się po przejechaniu 60 tys. km. Czuję się zawiedziony, co gorsza dokupiłem rozszerzenie gwarancji do 5 lat. O dziwo Ibiza nie sugerowała żadnych problemów ze świecami, paliła na dotyk, żadnego szarpania, spadku mocy itp. Po prostu rano po nocy w ogrzewanym garażu nie odpaliła i została odesłana lawetą do serwisu, który zwalił winą na złą jakość paliwa (od wielu lat tankuję na tych samych stacjach PKN Orlen i nigdy nie miałem problemów ze świecami).
1 komentarz
Seat Ibiza IV SportTourer Facelifting