Szukaj

Informacje o Seat Ibiza IV SportTourer

Lata produkcji: 2010 – 2012
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2008-2017, czwarta generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym tego wcielenia Ibizy był, zaprezentowany w roku 2007 prototyp o nazwie Bocanegra Concept. Auto zostało zbudowane na platformie podłogowej Volkswagen Group A05 (PQ24), podobnie jak m.in. Volkswagen Polo piątej generacji, Skoda Fabia trzeciej generacji oraz Audi A1. Tę generację Ibizy zaprojektował główny stylista hiszpańskiej marki, Luc Donckerwolke. Po raz pierwszy (od roku 2010) Seat Ibiza dostępny był także w wariancie kombi (Ibiza ST). Oferowano go również w wersjach usportowionych – FR oraz Cupra. Auto dwukrotnie przechodziło facelifting (lata 2012 i 2015). Model zdobył tytuł Samochodu Roku 2009 w Hiszpanii, Portugalii oraz Holandii.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz

Seat Ibiza IV SportTourer – wybierz silnik

Pokaż silniki:
Wyszukiwarka samochodów
Wyszukiwarka samochodów

Ty wybierasz

To Ty określasz swoje potrzeby! Począwszy od sposobu użytkowania samochodu do ustalonego przez Ciebie budżetu.

Auta nowe i używane

Szukasz auta nowego? A może używanego? W naszej bazie znajdziesz wiele atrakcyjnych ogłoszeń!

Największa baza wiedzy o autach

Znajdź swój wymarzony model, a my podamy Ci wszystkie najważniejsze informacje o nim. Poznasz wady i zalety, obejrzysz testy.

Kontakt z dealerem / właścicielem

Wiesz już, który samochód kupić? Dzięki nam bez problemu skontaktujesz się z dealerem lub właścicielem wybranego auta.

"Wyszukiwarka to potężne narzędzie, dzięki któremu znalazłem wymarzone auto! Zgromadzone tu informacje o danym samochodzie pomogły mi poznać jego mocne i słabe strony. Oferta przedstawiona przez dealera też była bardzo atrakcyjna."

~ Tomek

Liczba drzwi 5
Liczba miejsc 5
Długość 4227 mm
Szerokość 1693 mm
Wysokość 1445 mm
Rozstaw osi 2469 mm
Rozstaw kół - przód 1465 mm
Rozstaw kół - tył 1457 mm
Zwis przedni 848 mm
Zwis tylny 910 mm
Odległość od siedziska przedniego do dachu 986 mm
Odległość od siedziska tylnego do dachu 952 mm
Szerokość nad podłokietnikami z przodu 1335 mm
Szerokość nad podłokietnikami z tyłu 1333 mm
Całkowita długość wnętrza kabiny 1859 mm
Minimalna pojemność bagażnika (siedzenia rozłożone) 430 l
Ogólna ocena
4,3 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(72%)

Zalety

+ Wentylacja i ogrzewanie + Widoczność + Bezawaryjność (poważne usterki)

Wady

- Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (drobiazgi) - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Tomek
Seat Ibiza IV
SportTourer 1.4 MPI 85KM 63kW
Krótko mówiąc dobre, TANIE w zakupie i eksploatacji auto. Ceny egzemplarzy zwłaszcza z początku produkcji są niskie i w zasadzie jedyny większy problem tego modelu to korozja głównie błotników i progów (jak większości samochodów w tym wieku). Warto zwrócić na to uwagę i najlepiej zabezpieczyć po zakupie. Auto świetnie współpracuje z instalacją LPG, jest pakowane, 5 bieg dość długi (3k rpm przy 110km/h na liczniku), silnik całkiem elastyczny bardzo dobrze pracuje w tym nadwoziu. Zdecydowanie nie brakuje mocy, dość trwała i bezproblemowa jednostka, bagażnik w wersji kombi jest bardzo duży w swoim segmencie i ma miejsce na koło zapasowe / butle LPG. Wrażenia z jazdy? Wszystko chodzi tak lekko, nowocześnie.
5,0
~Adam46Kudam
Seat Ibiza IV
SportTourer 1.2 TDI CR 75KM 55kW
Użytkuje od nowości Trochę mało przyjemna kultura pracy silnika diesla awaria kostki idącej do świec i czujnika doładowania przez to migała kontrola świec żarowych usunięte w cenie do 200zl po za tym nic się nie zepsuło przez wiele lat. to na pewno w moim odczuciu jest jeden z lepszych silników VW który nie ma tendencji brania oleju ja wymieniam co 15tys i nie używam Start Stop Ibiza faktycznie ma ładniejszy wygląd od fabii która przypomina auto dla grabarza zwłaszcza w wersji kombi Dobre autko dobrze wykonane solidnie i jest nawet szybkie jak na te 75KM aż zaskakuje na autostradzie
4,9
~jankes
Seat Ibiza IV
SportTourer 1.2 TDI CR 75KM 55kW
Moja ocena jest następująca Auto wygląda podoba mi się nawet bardzo jeśli chodzi o małe kombi jest bardzo przestronne jak na swoje gabaryty bardzo ale to mega ekonomiczne przy jezdzie 100-110 km/h spalanie nawet poniżej 3.5l uczciwie zmierzone a nie jak podają inni producenci zdecydowanie seat bardziej mi się podoba stylistycznie od np fabii moze dlatego tez ze posiadałem ibizę ze skórzaną pięknie wykończoną tapicerką z pełnym wyposażeniem co do silnika to trzeba przyznać ze daje radę bez problemy jest mało usterkowy w zasadzie z trzech ibiz które jeżdżą w firmie każda ma jeż ok 300-320tys jedna rozbita wiec już nie jeździ. usterki które są powtarzalne to drobnostki typu pękająca klamka wewnetrzna kierowcy i podłokietnik w którym mocowanie pęka no i czujnik turbodoładowania czasem lubi coś się zawiesić. Jest to na chwile obecną najbardziej ekonomiczny dostępny pojazd nadający się zarówno w dalekie trasy po autostradzie Polecam jak wi w miasto minus to taki troche przy ruszaniu ujawnia się traktorkowaty dzwięk 3 cylindrów. to akurat na 1 i 2 biegu póżniej cisza kwestia przyzwyczajenia.
Średnie spalanie dla Seat Ibiza IV SportTourer
6,0 – 9,2
l/100 km
4,6 – 6,2
l/100 km
7,7
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

6,2
Seat Ibiza IV
SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW
Ekspresówka/autostrada 120-140kmh - 5.2-6l/100km Tylko miasto, zimą - 10l/100km Miasto/ekspresówka - 7,5l/100km Trasa Kraków - Gdynia - Kraków, 4 osoby i bagaże, tempomat 145kmh - 6l/100km Jazda powolna jednopasmowa droga w górach do 90kmh - 4.5l/100km Klima włączona cały czas, noga raczej ciężka - dynamiczna jazda
6,1
Seat Ibiza IV
SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW
Codziennie robię ok 120km z czego ok 80km to jazda zakopianka (ekspresówka) z prędkościami 120-140km/h. Reszta z tego to drogi wiejskie i korki w mieście. Jeżdżę raczej dynamicznie, ale staram się przewidywać. Spalanie w takim cyklu to 5,7l. Jeśli chodzi o spokojną jazdę do 120km/h auto spokojnie spali 5,2l / 100km. Przy włączonej klimie auto spali gdzieś 0,5l/100km więcej. Ogólnie rzecz biorąc - jest ekonomicznie
4,5
Seat Ibiza IV
SportTourer 1.6 TDI CR 90KM 66kW
średnie spalanie w trasie przez Europe ponad 600Km , wyszło około 4,3 ,średnia prędkość 58km/h samochód pełny klimatyzacja włączana okresowo. Spalanie przy codziennej eksploatacji na odcinku 25 km w jedna stronę (70% trasa , 30 procent miasto) to ok 4,7 do 4,4l/100km średnia obliczana przy tankowaniu. Jazda autostrada lub ekspresową przy prędkości 100 -120 km/h to średnia 4,5 , 1.6 tdi-cr spalanie podane jako fabryczny to jakaś kpina .,

Usterki Seat Ibiza IV

Liczba wpisów: 13
Zamek centralny -lewy tyl
  • Seat Ibiza IV
  • inne
  • 171 tys. km
Witam. Zakupiłam Seata 2008 rocznik, okazało się że nie działa zamek centralny w lewych tylnych drzwiach, nie zamykają sie. Nie miałam do czynienia z Seatem do tej pory więc próbuje się zorientować czy jest tam siłownik czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? Jeśli jest to go nie słychać przy zamykaniu. Ewentualnie jeśli to elektryka czy napięcie powinno być tam cały czas czy tylko przy włączaniu centralnego zamka? Nie wiem czy wymieniać zamek czy szukać czegoś innego. Może ktoś miał podobny problem i się podzieli.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria cewki jednego z wtrysków
  • Seat Ibiza IV SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2010-2012
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 0
Przy prędkości 148kmh na godzinę samochód stracił moc, pojawiła sie kontrolka świec żarowych. Po zatrzymaniu sie na poboczu samochód wpadł w wibracje wynikające z wahań obrotów. Można było dojechać do domu nie przekraczając 2000obr (ok 15km dystans). Po powrocie usterka przez chwile znikła lecz w drodze do mechanika na sprawdzenie wróciła. Samochód jest słaby i cieżko nim ruszyć. Rozwiazanie to wymiana wtrysku lub regeneracja go (wymiana cewki) - odpowiednio 800/300zl. Czytałem ze to wąsa fabryczna i winna jest izolacja cewki(zwarcie) we wtryskach Siemensa (pózniej robił je bosh i podobno to poprawili). Awaria zdarzyła sie przy przebiegu 146000km.
Świece zapłonowe.
  • Seat Ibiza IV
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Po niecałych 11 tys. padły (wg serwisu) wszystkie świece. Wymiana na koszt właściciela auta, gwarancja nie obejmuje świec mimo, że wymiana wg książki serwisowej powinna odbyć się po przejechaniu 60 tys. km. Czuję się zawiedziony, co gorsza dokupiłem rozszerzenie gwarancji do 5 lat. O dziwo Ibiza nie sugerowała żadnych problemów ze świecami, paliła na dotyk, żadnego szarpania, spadku mocy itp. Po prostu rano po nocy w ogrzewanym garażu nie odpaliła i została odesłana lawetą do serwisu, który zwalił winą na złą jakość paliwa (od wielu lat tankuję na tych samych stacjach PKN Orlen i nigdy nie miałem problemów ze świecami).
1 komentarz
Seat Ibiza IV SportTourer