Szukaj

Informacje o Seat Ibiza IV SportCoupe 1.9 TDI 105KM 77kW od 2008

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Auta małe

Najmniejszy, benzynowy 1.2l 70KM jest dobry do miasta i męczący w trasie. Najbardziej uniwersalny będzie 1.4 85KM. „Setkę” osiąga w około 12 sekund, jest dość oszczędny, ale żeby wycisnąć z niego możliwości zapisane na papierze, to trzeba często zmieniać biegi i trzymać wysoki pułap na obrotomierzu. O dwie sekundy szybszy jest benzynowy 1.6l 105KM. Jeśli nie szkoda wam gotówki, to warto go kupić, bo zdecydowanie uprzyjemnia podróż. Na szczycie – doładowane 1.4l o mocy 150KM dla zwolenników łamania przepisów kodeksu drogowego. Najsłabszy diesel ma 70KM osiągnięte z 1.4l, czyli jest źródłem podobnych emocji, co w benzynowym 1.2l. Plus to oszczędność, a minus to fakt, że jest dość leniwy, ale za to świetnie sprawdzi się w mieście. Jest też wersja mocniejsza o 10KM, ale najlepszym wyborem będzie jednak 1.9TDI o mocy 105KM. W tym aucie taka moc wystarczy, a patrząc na historię tego motoru można się też spodziewać spokojnej eksploatacji. Do tego trzeba na niego poświęcić podobną kwotę do 1.6TDI - słabszego o ponad 10KM i wolniejszego. W końcu jest moc, którą opłaca się kupić, przynajmniej jak na diesla.

czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1896 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 4000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 235 Nm przy 1900 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 20,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 79,5 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Układ jezdny + Stosunek jakość/cena + Silnik

Wady

- Bezawaryjność (poważne usterki) - Karoseria - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,0
~rklos2@gmail.com
Seat Ibiza IV
SportCoupe 1.9 TDI 105KM 77kW
Zakup Seata Ibizy 1,9 TDI 105 SC był moim w pełni świadomym wyborem. Samochód spełnił moje oczekiwania, męskie oczekiwania. Jeśli uczęszczasz do szkoły średniej lub jesteś studentem, to wóz idealny dla Ciebie. Jest ekonomiczny, przez co nie będziesz musiał rezygnować z hamburgerów i imprez, żeby zaoszczędzić na tankowanie. Czarna Ibiza SC na ładnej feldze 16 calowej jest zjawiskowa ( wiem, wiem grono \"znawców\" uzna że zjawiskowy to może być ale Jaguar E-Type, porównanie to nie ma sensu, nie ta liga) Ibiza SC w wersji sport świetnie będzie wyglądać pod liceum i sprawi, że za przednią wycieraczką będziesz codziennie odnajdywał wizytówki atrakcyjnych koleżanek ze szkoły. Jeśli jesteś tak jak ja facetem mającym za sobą ćwierć wieku ale jeszcze przed 35, Ibiza pomoże Ci zachować młodzieńczy polot i zadziorność wzbogaconą sporą dawką rozsądku. Mam tylko nadzieje że Seat Ibiza 6J nie stanie się obiektem pożądania młodzieży wiejskiej, uważającej, iż ich poczucie estetyki przewyższa talent Luca Donkerwolke. W konsekwencji nie dokonają stylistycznych modyfikacji czerpiących z myśli typowych dla mieszkańców obszarów agrarnych.
4,1
~Ka
Seat Ibiza IV
SportCoupe 1.9 TDI 105KM 77kW
Bardzo zgrabny samochód, świetnie trzyma się drogi, lekki, zrywny, wizualnie też jeden z ładniejszych samochodów w tej klasie, dosyć kobiecy :) dobry i dla osób jeżdżących "na leżąco", i do tych wyżej siedzących :)
3,8
~XXXX
Seat Ibiza IV
SportCoupe 1.9 TDI 105KM 77kW
Fajnie przyspiesza ale myślę już nad podniesieniem mocy co 130 koni bo czuję że już ich brakuje. Dość głośny silnik ale po nagrzaniu już nie jest taki irytujący. (Silnik)
Średnie spalanie dla Seat Ibiza IV SportCoupe 1.9 TDI 105KM 77kW od 2008
5,5
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,4
Seat Ibiza IV
SportCoupe 1.9 TDI 105KM 77kW
Jeżdżę w cyklu 60% trasa, 40% miasto i preferuję dynamiczną jazdę. Standardowo przy przyspieszaniu wrzucam wyższy bieg przy 3000 obrotów. Na trasie do Włoch, autostrada przy 150 km/h w Niemczech jakieś 5,8 na 100 km. W mieście jeżdżę w granicach 50-80 km/h i lubię przyspieszać dynamicznie. wtedy nawet 7,8l na 100 km. Średnie podane w innych raportach są wyssane z palca lub użytkownicy jeżdżą na 1500 obrotach. Raz sprawdzałem jak na eko wypadnie spalanie. Faktycznie pali w mieście wtedy 5,2 l/100km ale kontrolka DPFa włącza się po przejechaniu dwóch baków paliwa. (Silnik)
5,7
Seat Ibiza IV
SportCoupe 1.9 TDI 105KM 77kW
Przyznaje że nie jeżdżę zbyt oszczędnie. W warunkach mieszanych Ibiza spala mi średnio 5,7 l/100km. W porównaniu z Fordem Focusem (poprzednim moim autem) palącym 10l/100km jest rewelacja. Obecnie tankując za 100 zł jestem w stanie przejechać liczbę kilometrów, którą pokonywałem Focusem (również przy tankowaniu za 100 zł) gdy cena benzyny wynosiła około 3,90 zł. Ceny w serwisie są dla frajerów, zamienniki dobrej jakości można kupić w przystępnej cenie. W związku tym, iż moją Ibizę kupiłem w stanie do poprawek blacharsko-lakierniczych zmuszony bylem kupić maskę, chłodnicę i kompletny zderzak. Polecam giełdę w Gliwicach, gdzie można przebierać w częściach do Ibizy, a ceny niższe niż na internetowych aukcjach, (Silnik)
6,5
Seat Ibiza IV
SportCoupe 1.9 TDI 105KM 77kW
Samochód potrafi spalić mało, ale co istotne, jechałem przez niemcy 180-190km/h i uśredniony pomiar wyniósł 7.5l/100km, a moja noga była na maksa w podłodze - niesamowicie oszczędne auto (Silnik)

Usterki Seat Ibiza IV

Liczba wpisów: 13
Zamek centralny -lewy tyl
  • Seat Ibiza IV
  • inne
  • 171 tys. km
Witam. Zakupiłam Seata 2008 rocznik, okazało się że nie działa zamek centralny w lewych tylnych drzwiach, nie zamykają sie. Nie miałam do czynienia z Seatem do tej pory więc próbuje się zorientować czy jest tam siłownik czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? Jeśli jest to go nie słychać przy zamykaniu. Ewentualnie jeśli to elektryka czy napięcie powinno być tam cały czas czy tylko przy włączaniu centralnego zamka? Nie wiem czy wymieniać zamek czy szukać czegoś innego. Może ktoś miał podobny problem i się podzieli.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria cewki jednego z wtrysków
  • Seat Ibiza IV SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2010-2012
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 0
Przy prędkości 148kmh na godzinę samochód stracił moc, pojawiła sie kontrolka świec żarowych. Po zatrzymaniu sie na poboczu samochód wpadł w wibracje wynikające z wahań obrotów. Można było dojechać do domu nie przekraczając 2000obr (ok 15km dystans). Po powrocie usterka przez chwile znikła lecz w drodze do mechanika na sprawdzenie wróciła. Samochód jest słaby i cieżko nim ruszyć. Rozwiazanie to wymiana wtrysku lub regeneracja go (wymiana cewki) - odpowiednio 800/300zl. Czytałem ze to wąsa fabryczna i winna jest izolacja cewki(zwarcie) we wtryskach Siemensa (pózniej robił je bosh i podobno to poprawili). Awaria zdarzyła sie przy przebiegu 146000km.
Świece zapłonowe.
  • Seat Ibiza IV
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Po niecałych 11 tys. padły (wg serwisu) wszystkie świece. Wymiana na koszt właściciela auta, gwarancja nie obejmuje świec mimo, że wymiana wg książki serwisowej powinna odbyć się po przejechaniu 60 tys. km. Czuję się zawiedziony, co gorsza dokupiłem rozszerzenie gwarancji do 5 lat. O dziwo Ibiza nie sugerowała żadnych problemów ze świecami, paliła na dotyk, żadnego szarpania, spadku mocy itp. Po prostu rano po nocy w ogrzewanym garażu nie odpaliła i została odesłana lawetą do serwisu, który zwalił winą na złą jakość paliwa (od wielu lat tankuję na tych samych stacjach PKN Orlen i nigdy nie miałem problemów ze świecami).
1 komentarz
Seat Ibiza IV SportCoupe