Szukaj

Informacje o Seat Ibiza IV Hatchback 5d 1.4 MPI 85KM 63kW 2008-2012

Lata produkcji: 2008 – 2012
Segment: Auta małe

Najmniejszy, benzynowy 1.2l 70KM jest dobry do miasta i męczący w trasie. Najbardziej uniwersalny będzie 1.4 85KM. „Setkę” osiąga w około 12 sekund, jest dość oszczędny, ale żeby wycisnąć z niego możliwości zapisane na papierze, to trzeba często zmieniać biegi i trzymać wysoki pułap na obrotomierzu. O dwie sekundy szybszy jest benzynowy 1.6l 105KM. Jeśli nie szkoda wam gotówki, to warto go kupić, bo zdecydowanie uprzyjemnia podróż. Na szczycie – doładowane 1.4l o mocy 150KM dla zwolenników łamania przepisów kodeksu drogowego. Najsłabszy diesel ma 70KM osiągnięte z 1.4l, czyli jest źródłem podobnych emocji, co w benzynowym 1.2l. Plus to oszczędność, a minus to fakt, że jest dość leniwy, ale za to świetnie sprawdzi się w mieście. Jest też wersja mocniejsza o 10KM, ale najlepszym wyborem będzie jednak 1.9TDI o mocy 105KM. W tym aucie taka moc wystarczy, a patrząc na historię tego motoru można się też spodziewać spokojnej eksploatacji. Do tego trzeba na niego poświęcić podobną kwotę do 1.6TDI - słabszego o ponad 10KM i wolniejszego. W końcu jest moc, którą opłaca się kupić, przynajmniej jak na diesla.

czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2008 do 2012 roku
Pojemność skokowa 1390 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 85 KM (63 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 132 Nm przy 3800 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Typ wtrysku wielopunktowy (MPI)
Ogólna ocena
4,0 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Karoseria - Wyciszenie - Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)

Wybrane oceny

4,2
~pitu
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.4 MPI 85KM 63kW
Autko rewelacyjnie się prowadzi po mieście ale nie ma co liczyć na przyzwoite osiągi po za miastem. Jak chcemy coś docisnąć to autko zaczyna palić 12L. Jak nie natrafisz na korki i jeździsz Eco to możesz zejść w spalaniu do 6,5 ale nie niżej. Ibiza najlepiej się czuje przy jednym lub dwóch osobach. Dobra widoczność, nie ma problemów z parkowaniem. Z przodu sporo miejsca dla kierowcy i pasażera, może trochę za małe schowki. W rodzinie miałem też Tolego I i Cordobę (2008r.) i żadne z nich nieb było tak wdzięczne. Dla mnie świetne auto miejskie dla singla. Polecam
4,4
~Dominik
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.4 MPI 85KM 63kW
Pierwsza opinie pisałem ok 3 lat temu przy przebiegu ok 10000. Przejechalem ok 100000 więc mogę już coś wiecej powiedzieć. W aucie oprucz oleju, świec , filtrów wymienilem tylko klocki. W aucie kompletnie nic się nie dzieje. Serwis autoryzowany - tragiczny. Po szkodzie parkingowej zalakierowany włos, po roku pęknięcia, błędne diagnozy, po w jechaniu w dziurę (taka ze pokrzywiło felgę) chcieli wymienić pól zawieszenia - w innym nie autoryzowanym wystarczyło ustawić zbieżność :) Auto bardzo ładne - rzecz gustu. Przyjemnie prowadzi się, nie ma kaprysów - rozsądnie wydane pieniądze.
4,9
~Godzill
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.4 MPI 85KM 63kW
Ibiza 6j bardzo tanie autko w utrzymaniu np przednie zawieszenie można zrobić za 50zł (samemu) awaryjność znikoma po 10 latach cos się odzywa .silnik z lpg 1,4 jest pancerny i daje wystarczającą elastyczność jazdy. Małe zwinne oszczędne autko i praktyczne .Spalanie kolo 7l lpg
Średnie spalanie dla Seat Ibiza IV Hatchback 5d 1.4 MPI 85KM 63kW 2008-2012
7,2
l/100 km
8,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

7,3
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.4 MPI 85KM 63kW
Ocena za zużycie paliwa bardzo dobra. Za przeglądy w ASO zła, wręcz bardzo zła. Jakość obsługi w ASO Seata często karygodna (serwisuję w Krakowie i okolicach). Ceny przeglądów okresowych i części w ASO jak na tak mały samochód są bardzo wysokie (standardowy przegląd z wymianą zaledwie oleju i filtrów to koszt około 600 PLN). Warto także uzgodnić co będzie wymieniane podczas przeglądu przed jego wykonaniem. Niestety często serwis wymienia nawet więcej części niż zaleca książka serwisowa. Po dopytaniu i głębszym zainteresowaniu niektórymi wymianami, okazuje się, że w zasadzie niektórych części nie trzeba było jeszcze wymieniać...
8,6
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.4 MPI 85KM 63kW
Jeśli zastanawiasz czy zakładać gaz do tego auta i silnika? Tak! Te silniki dobrze się sprawują. Posiadam butlę 37 litrów i średnio starcza mi na przejechanie ok 400km. Udało mi się przejechać przy ekonomicznej jeździe do 450km. Systematyczna wymiana filtrów i oleju a silnik długo nam dobrze popracuje.
7,5
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.4 MPI 85KM 63kW
Volkswagenowski silnik 1.4 z poprzedniej dekady przy mocnym wciskaniu pedału gazu nie ma nic związanego ani z szybką ani z ekonomiczną jazdą. Powyżej 80 km/h nie należy próbować wyprzedzać z 3 osobami na pokładzie lub pod lekką górke zdecydowanie brakuje mocy.

Usterki Seat Ibiza IV

Liczba wpisów: 13
Zamek centralny -lewy tyl
  • Seat Ibiza IV
  • inne
  • 171 tys. km
Witam. Zakupiłam Seata 2008 rocznik, okazało się że nie działa zamek centralny w lewych tylnych drzwiach, nie zamykają sie. Nie miałam do czynienia z Seatem do tej pory więc próbuje się zorientować czy jest tam siłownik czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? Jeśli jest to go nie słychać przy zamykaniu. Ewentualnie jeśli to elektryka czy napięcie powinno być tam cały czas czy tylko przy włączaniu centralnego zamka? Nie wiem czy wymieniać zamek czy szukać czegoś innego. Może ktoś miał podobny problem i się podzieli.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria cewki jednego z wtrysków
  • Seat Ibiza IV SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2010-2012
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 0
Przy prędkości 148kmh na godzinę samochód stracił moc, pojawiła sie kontrolka świec żarowych. Po zatrzymaniu sie na poboczu samochód wpadł w wibracje wynikające z wahań obrotów. Można było dojechać do domu nie przekraczając 2000obr (ok 15km dystans). Po powrocie usterka przez chwile znikła lecz w drodze do mechanika na sprawdzenie wróciła. Samochód jest słaby i cieżko nim ruszyć. Rozwiazanie to wymiana wtrysku lub regeneracja go (wymiana cewki) - odpowiednio 800/300zl. Czytałem ze to wąsa fabryczna i winna jest izolacja cewki(zwarcie) we wtryskach Siemensa (pózniej robił je bosh i podobno to poprawili). Awaria zdarzyła sie przy przebiegu 146000km.
Świece zapłonowe.
  • Seat Ibiza IV
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Po niecałych 11 tys. padły (wg serwisu) wszystkie świece. Wymiana na koszt właściciela auta, gwarancja nie obejmuje świec mimo, że wymiana wg książki serwisowej powinna odbyć się po przejechaniu 60 tys. km. Czuję się zawiedziony, co gorsza dokupiłem rozszerzenie gwarancji do 5 lat. O dziwo Ibiza nie sugerowała żadnych problemów ze świecami, paliła na dotyk, żadnego szarpania, spadku mocy itp. Po prostu rano po nocy w ogrzewanym garażu nie odpaliła i została odesłana lawetą do serwisu, który zwalił winą na złą jakość paliwa (od wielu lat tankuję na tych samych stacjach PKN Orlen i nigdy nie miałem problemów ze świecami).
1 komentarz
Seat Ibiza IV Hatchback 5d