Szukaj

Informacje o Seat Ibiza IV Hatchback 5d Facelifting 2.0 TDI CR 143KM 105kW od 2012

Lata produkcji: 2012 – 2017
Segment: Auta małe

Najmniejszy, benzynowy 1.2l 70KM jest dobry do miasta i męczący w trasie. Najbardziej uniwersalny będzie 1.4 85KM. „Setkę” osiąga w około 12 sekund, jest dość oszczędny, ale żeby wycisnąć z niego możliwości zapisane na papierze, to trzeba często zmieniać biegi i trzymać wysoki pułap na obrotomierzu. O dwie sekundy szybszy jest benzynowy 1.6l 105KM. Jeśli nie szkoda wam gotówki, to warto go kupić, bo zdecydowanie uprzyjemnia podróż. Na szczycie – doładowane 1.4l o mocy 150KM dla zwolenników łamania przepisów kodeksu drogowego. Najsłabszy diesel ma 70KM osiągnięte z 1.4l, czyli jest źródłem podobnych emocji, co w benzynowym 1.2l. Plus to oszczędność, a minus to fakt, że jest dość leniwy, ale za to świetnie sprawdzi się w mieście. Jest też wersja mocniejsza o 10KM, ale najlepszym wyborem będzie jednak 1.9TDI o mocy 105KM. W tym aucie taka moc wystarczy, a patrząc na historię tego motoru można się też spodziewać spokojnej eksploatacji. Do tego trzeba na niego poświęcić podobną kwotę do 1.6TDI - słabszego o ponad 10KM i wolniejszego. W końcu jest moc, którą opłaca się kupić, przynajmniej jak na diesla.

czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1968 cm3
Typ silnika diesel
Moc silnika 143 KM (105 kW) przy 4200 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 320 Nm przy 1750-2500 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu DOHC
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 16
Stopień sprężania 16,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 81,0 x 95,5 mm
Typ wtrysku bezpośredni Common Rail
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 6
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(100%)

Zalety

+ Silnik + Całokształt + Skrzynia biegów

Wady

- Wyciszenie - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Bezawaryjność (poważne usterki)
Średnie spalanie dla Seat Ibiza IV Hatchback 5d Facelifting 2.0 TDI CR 143KM 105kW od 2012
5,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,2
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d Facelifting 2.0 TDI CR 143KM 105kW
Ibizą od momentu nabycia robię rocznie ok. 50-70tys km. przebiegi głównie w trasie 80% i miasto 20%. Auto jest bardzo oszczędne oraz dynamiczne z ciekawym potencjałem pod chiptuning . Wygodne w trasie z uwagi na 6 biegową skrzynię. Bardzo duży wpływ na spalanie ma średnica felgi. Oryginalna 17 FR waży ponad 8 kg. Oryginalna 15 z seata ibizy taty 1.6tdi waży ponad 6 kg. Test spalania podaje biorąc pod uwagę trasę 700km zachód-wschód Polski. Auto testowane z prędkością 140kmh średnio 3 osoby i pełny bagażnik,na tempomacie spala następująco: koła 17 FR opony 215/40/17 Dunlop Sport Maxx RT - 140km/h 6,8-7,0l koła 15 seat ibiza na których mam zimówki Michelin Cross Climate + 195/65/15 spory balon ale się mieści w nadkolach spokojnie - 140 km/h spalanie 5,8-6,0l. W niedalekiej przyszłości przetestuje spalanie na oponach 195/55/15 oczywiście z rantem ochronnym klasy premium Goodyear EFFICIENTGRIP PERFORMANCE. Zakładanie opon węższych do tego auta np. z ibizy 1.6tdi 185/60/15 bez rantu z miękkim bokiem mija się z celem gdyż tracimy trakcję i pojawia się w przypadku zwykłych opon brak solidnego trzymania bocznego. Jak widać rozmiar i masa felgi ma największy wpływ na spalanie. Już wkrótce zaktualizuje dane podając spalanie eksperymentalnie na oponach Michelin Energy Saver 185/60/15 oraz 195/55/15 Goodyear EFFICIENTGRIP PERFORMANCE. Moja opinia myślę że będzie pomocna dla osób które dużo jeżdżą na trasie i nie są zawalidrogami :) Moje ostateczna opinia już wkrótce.
4,7
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d Facelifting 2.0 TDI CR 143KM 105kW
Na razie nic tylko przeglądy. A że spalanie jest śmieszne to koszty także...
5,0
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d Facelifting 2.0 TDI CR 143KM 105kW

Usterki Seat Ibiza IV

Liczba wpisów: 13
Zamek centralny -lewy tyl
  • Seat Ibiza IV
  • inne
  • 171 tys. km
Witam. Zakupiłam Seata 2008 rocznik, okazało się że nie działa zamek centralny w lewych tylnych drzwiach, nie zamykają sie. Nie miałam do czynienia z Seatem do tej pory więc próbuje się zorientować czy jest tam siłownik czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? Jeśli jest to go nie słychać przy zamykaniu. Ewentualnie jeśli to elektryka czy napięcie powinno być tam cały czas czy tylko przy włączaniu centralnego zamka? Nie wiem czy wymieniać zamek czy szukać czegoś innego. Może ktoś miał podobny problem i się podzieli.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria cewki jednego z wtrysków
  • Seat Ibiza IV SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2010-2012
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 0
Przy prędkości 148kmh na godzinę samochód stracił moc, pojawiła sie kontrolka świec żarowych. Po zatrzymaniu sie na poboczu samochód wpadł w wibracje wynikające z wahań obrotów. Można było dojechać do domu nie przekraczając 2000obr (ok 15km dystans). Po powrocie usterka przez chwile znikła lecz w drodze do mechanika na sprawdzenie wróciła. Samochód jest słaby i cieżko nim ruszyć. Rozwiazanie to wymiana wtrysku lub regeneracja go (wymiana cewki) - odpowiednio 800/300zl. Czytałem ze to wąsa fabryczna i winna jest izolacja cewki(zwarcie) we wtryskach Siemensa (pózniej robił je bosh i podobno to poprawili). Awaria zdarzyła sie przy przebiegu 146000km.
Świece zapłonowe.
  • Seat Ibiza IV
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Po niecałych 11 tys. padły (wg serwisu) wszystkie świece. Wymiana na koszt właściciela auta, gwarancja nie obejmuje świec mimo, że wymiana wg książki serwisowej powinna odbyć się po przejechaniu 60 tys. km. Czuję się zawiedziony, co gorsza dokupiłem rozszerzenie gwarancji do 5 lat. O dziwo Ibiza nie sugerowała żadnych problemów ze świecami, paliła na dotyk, żadnego szarpania, spadku mocy itp. Po prostu rano po nocy w ogrzewanym garażu nie odpaliła i została odesłana lawetą do serwisu, który zwalił winą na złą jakość paliwa (od wielu lat tankuję na tych samych stacjach PKN Orlen i nigdy nie miałem problemów ze świecami).
1 komentarz
Seat Ibiza IV Hatchback 5d Facelifting