Szukaj

Informacje o Seat Ibiza IV Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW od 2012

Lata produkcji: 2012 – 2017
Segment: Auta małe

Najmniejszy, benzynowy 1.2l 70KM jest dobry do miasta i męczący w trasie. Najbardziej uniwersalny będzie 1.4 85KM. „Setkę” osiąga w około 12 sekund, jest dość oszczędny, ale żeby wycisnąć z niego możliwości zapisane na papierze, to trzeba często zmieniać biegi i trzymać wysoki pułap na obrotomierzu. O dwie sekundy szybszy jest benzynowy 1.6l 105KM. Jeśli nie szkoda wam gotówki, to warto go kupić, bo zdecydowanie uprzyjemnia podróż. Na szczycie – doładowane 1.4l o mocy 150KM dla zwolenników łamania przepisów kodeksu drogowego. Najsłabszy diesel ma 70KM osiągnięte z 1.4l, czyli jest źródłem podobnych emocji, co w benzynowym 1.2l. Plus to oszczędność, a minus to fakt, że jest dość leniwy, ale za to świetnie sprawdzi się w mieście. Jest też wersja mocniejsza o 10KM, ale najlepszym wyborem będzie jednak 1.9TDI o mocy 105KM. W tym aucie taka moc wystarczy, a patrząc na historię tego motoru można się też spodziewać spokojnej eksploatacji. Do tego trzeba na niego poświęcić podobną kwotę do 1.6TDI - słabszego o ponad 10KM i wolniejszego. W końcu jest moc, którą opłaca się kupić, przynajmniej jak na diesla.

czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz
Produkowany od 2012 do 2017 roku
Pojemność skokowa 1197 cm3
Typ silnika benzynowy
Moc silnika 105 KM (77 kW) przy 5000 obr/min
Maksymalny moment obrotowy 175 Nm przy 1550-4100 obr/min
Montaż silnika z przodu, poprzecznie
Doładowanie turbosprężarkowe
Umiejscowienie wałka rozrządu SOHC (OHC)
Liczba cylindrów 4
Układ cylindrów rzędowy
Liczba zaworów 8
Stopień sprężania 10,0 : 1 : 1
Średnica cylindra × skok tłoka 71 x 75,6 mm
Zapłon elektroniczny
Typ wtrysku bezpośredni
Rodzaj skrzyni Manualna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba biegów 5
System start&stop Dostępny Ecomotive
Rodzaj skrzyni Automatyczna
Napęd na przednią oś Dostępny
Liczba stopni 5
System start&stop Dostępny Ecomotive
Ogólna ocena
4,1 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(80%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Silnik + Ergonomia

Wady

- Karoseria - Stosunek jakość/cena - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów

Wybrane oceny

3,9
~sparrov
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Jako kierowca nowej Ibizy mogę polecić to auto. Mój egzemplarz to bogato wyposażona wersja z silnikiem 1.2 i automatem. Wnętrze mogłoby być nieco nowocześniejsze i wykonane z lepszych materiałów, ale i tak nie jest źle. Rażą twarde plastiki w drzwiach, brak uchwytów na butelki, jakość niektórych materiałów i brak USB! Tu projektanci mogli się lepiej postarać. Dziwne jest również sterowanie radiem - zamiast z kierownicy, odbywa się ono za pomocą manetki-panelu przy kierownicy. Trochę dziwne rozwiązanie, ale można się przyzwyczaić. Największym zaskoczeniem jest silnik, który jest naprawdę żwawy mimo niskiej pojemności, a także automat - jednak za ten "luksus" trzeba dopłacić 8k! Atut Ibizy to także nowoczesny i zadziorny wygląd, który wyróżnia się na ulicy. Auto zdecydowanie może się podobać!
4,4
~LukasF
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Autko uzytkuje od 4 lat. Wersja FR. Zakupione było w salonie. Na chwilę obeną przebieg 50 tyś. Silnik 1.2 TSI 105KM lecz zostało poddane chiptuningowi i generuje 123 KM oraz 207 Nm. Skrzynia 5b manual. Autko smiga jak ta lala. Ogólnie nie mam zastrzezen. Ostatnio padała pompa wspomagania i została wymieniona. Zamiennik pompy w ASO to 2tyś.
4,2
~_junior
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 TSI 105KM 77kW
Bardzo dobre autko! Silnik 1.2 TSI w zupełności wystarcza do tej budy (to chyba zasługa niskiej masy). W wersji wyposażenia Style jest wszystko, co potrzebne do sprawnego przemieszczania się z punktu A do B :) Do tego wersja poliftowa wygląda świetnie.

Usterki Seat Ibiza IV

Liczba wpisów: 13
Zamek centralny -lewy tyl
  • Seat Ibiza IV
  • inne
  • 171 tys. km
Witam. Zakupiłam Seata 2008 rocznik, okazało się że nie działa zamek centralny w lewych tylnych drzwiach, nie zamykają sie. Nie miałam do czynienia z Seatem do tej pory więc próbuje się zorientować czy jest tam siłownik czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? Jeśli jest to go nie słychać przy zamykaniu. Ewentualnie jeśli to elektryka czy napięcie powinno być tam cały czas czy tylko przy włączaniu centralnego zamka? Nie wiem czy wymieniać zamek czy szukać czegoś innego. Może ktoś miał podobny problem i się podzieli.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria cewki jednego z wtrysków
  • Seat Ibiza IV SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2010-2012
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 0
Przy prędkości 148kmh na godzinę samochód stracił moc, pojawiła sie kontrolka świec żarowych. Po zatrzymaniu sie na poboczu samochód wpadł w wibracje wynikające z wahań obrotów. Można było dojechać do domu nie przekraczając 2000obr (ok 15km dystans). Po powrocie usterka przez chwile znikła lecz w drodze do mechanika na sprawdzenie wróciła. Samochód jest słaby i cieżko nim ruszyć. Rozwiazanie to wymiana wtrysku lub regeneracja go (wymiana cewki) - odpowiednio 800/300zl. Czytałem ze to wąsa fabryczna i winna jest izolacja cewki(zwarcie) we wtryskach Siemensa (pózniej robił je bosh i podobno to poprawili). Awaria zdarzyła sie przy przebiegu 146000km.
Świece zapłonowe.
  • Seat Ibiza IV
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Po niecałych 11 tys. padły (wg serwisu) wszystkie świece. Wymiana na koszt właściciela auta, gwarancja nie obejmuje świec mimo, że wymiana wg książki serwisowej powinna odbyć się po przejechaniu 60 tys. km. Czuję się zawiedziony, co gorsza dokupiłem rozszerzenie gwarancji do 5 lat. O dziwo Ibiza nie sugerowała żadnych problemów ze świecami, paliła na dotyk, żadnego szarpania, spadku mocy itp. Po prostu rano po nocy w ogrzewanym garażu nie odpaliła i została odesłana lawetą do serwisu, który zwalił winą na złą jakość paliwa (od wielu lat tankuję na tych samych stacjach PKN Orlen i nigdy nie miałem problemów ze świecami).
1 komentarz
Seat Ibiza IV Hatchback 5d Facelifting