Szukaj

Informacje o Seat Ibiza IV

Lata produkcji: 2008 – 2017
Segment: Auta małe
Produkowana w latach 2008-2017, czwarta generacja modelu. Pierwowzorem koncepcyjnym tego wcielenia Ibizy był, zaprezentowany w roku 2007 prototyp o nazwie Bocanegra Concept. Auto zostało zbudowane na platformie podłogowej Volkswagen Group A05 (PQ24), podobnie jak m.in. Volkswagen Polo piątej generacji, Skoda Fabia trzeciej generacji oraz Audi A1. Tę generację Ibizy zaprojektował główny stylista hiszpańskiej marki, Luc Donckerwolke. Po raz pierwszy (od roku 2010) Seat Ibiza dostępny był także w wariancie kombi (Ibiza ST). Oferowano go również w wersjach usportowionych – FR oraz Cupra. Auto dwukrotnie przechodziło facelifting (lata 2012 i 2015). Model zdobył tytuł Samochodu Roku 2009 w Hiszpanii, Portugalii oraz Holandii.
czytaj więcej
Powagosław

Ciągle najciekawszy model Seata. Jej projektant kreślił kiedyś sylwetki Lamborghini, a doświadczenie to przełożyło się na nienaganną stylistykę nowej Ibizy. Sylwetka auta nabrała nie tylko świeżości, ale też zwinności i zwiewności. A tył to naprawdę piękne dzieło.

~Powagosław
Luzacjusz

Ten wątek z Lamborghini jest równie absurdalny jak doszukiwanie się polskich korzeni u sław kultury, sportu czy nauki zagranicą. „Leo Messi miał w szkole kolegę, którego ciotki siostry brat miał kuzyna, którego zięć kolegował się z Polakiem w podstawówce” – wniosek Messi. I bez tego Lamborghini Ibiza dałaby radę.

~Luzacjusz

Oceny Seat Ibiza IV

Liczba ocen: 162
Ogólna ocena
4,2 /5 Średnia dla segmentu 4,0
Czy kupiłbyś ponownie to auto?

TAK(87%)

Zalety

+ Skrzynia biegów + Układ jezdny + Wentylacja i ogrzewanie

Wady

- Widoczność - Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów - Wyciszenie

Wybrane oceny

4,7
~Tomek
Seat Ibiza IV
SportTourer 1.4 MPI 85KM 63kW
Krótko mówiąc dobre, TANIE w zakupie i eksploatacji auto. Ceny egzemplarzy zwłaszcza z początku produkcji są niskie i w zasadzie jedyny większy problem tego modelu to korozja głównie błotników i progów (jak większości samochodów w tym wieku). Warto zwrócić na to uwagę i najlepiej zabezpieczyć po zakupie. Auto świetnie współpracuje z instalacją LPG, jest pakowane, 5 bieg dość długi (3k rpm przy 110km/h na liczniku), silnik całkiem elastyczny bardzo dobrze pracuje w tym nadwoziu. Zdecydowanie nie brakuje mocy, dość trwała i bezproblemowa jednostka, bagażnik w wersji kombi jest bardzo duży w swoim segmencie i ma miejsce na koło zapasowe / butle LPG. Wrażenia z jazdy? Wszystko chodzi tak lekko, nowocześnie.
3,5
~Krzysiek
Seat Ibiza IV
SportTourer Facelifting 1.4 85KM 63kW
Auto ładne pojemne lecz przy 92 tys km zaczęło powoli korodować maska od strony silnika , fotel kierowcy zgrzytał odczasu do czasu przy lekkich wybojach było denerwujące, 1,4 mpi mało palił caly bak starczał normalnej jazdy na około 750 km wiec na bak 45l jest okej lecz dynamicznością nie grzeszył do miasta dobry lecz na trasę np 300 km się męczył tzn jak sie jechało np 140 + to juz obroty na 4 tys i wyzej więc było głosnawo w środku, w miare wyciszony, lecz bardzo dobrze wybiera nierówności byłem w szoku jak dobrze, lekki teren też dał rade (droga leśna dzięki wysokiemu zawieszeniu)
5,0
~Jurek
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d 1.2 MPI 70KM 51kW
Bardzo jesteśmy zadowoleni z ibizy,jest sporo miejsca dla dwóch osób plus dużo bagażu po rozłożeniu tylnych siedzeń. Wersja z Austrii ze stałymi światłami dziennymi,brakuje czasem na trasie tempomatu. Po dwóch latach użytkowania i przebiegu 50tyś nie ma żadnych kłopotów czy wymian poza olejem i filtrami. Niestety samochodem dojeżdzam 6 km do pracy praktycznie na zimnym silniku i spalanie wychodzi 8.3 /100 km Znacząco spada jak jest dłuższa trasa. Skrzynia chodzi perfekcyjnie ,regulowana kierownica i fotel sprawia doskonałą pozycję kierowcy nawet na długie trasy.

Raporty spalania Seat Ibiza IV

Liczba raportów: 257
Średnie spalanie dla Seat Ibiza IV
4,8 – 9,2
l/100 km
4,0 – 6,2
l/100 km
6,0 – 9,0
l/100 km
Zobacz wszystkie raporty spalania

Wybrane raporty spalania

5,5
Seat Ibiza IV
SportTourer Facelifting 1.0 EcoTSI 110KM 81kW
Bardzo fajny motor. Pali generalnie mało. najmniej spalił mi 4.3litra na 100km. średnio pali między 5.5 do 6.2.. Na 100km. A przy autostradowej jeździe rzędu 150 do 165 spalił 7.3 litra. przy spokojnej jeździe około 80km do 100km/h weźmie średnio 5 litrów. jestem bardzo zadolony. częsci zamienne wychodzą tanio. mam już 207tys przebiegu i żadnych awarii. wymieniam olej i filtry co 10 lub 15 tysiecy km. turbo i sprzęgło oryginalne bez oznak dużego zużycia. wymieniłem teraz pasek sozrzadu na oryginalny z kewlarowa osłona... Też nie drogo. tarcze hamulce ewentualnie zaciski również tania sprawa. Ale jeśli chodzi o silnik ea211... zrobili mega dobry silnik który jest w końcu trwały nie bierze oleju itp. polecam
5,1
Seat Ibiza IV
SportTourer Facelifting 1.0 EcoTSI 110KM 81kW
Ogólnie silnik jest dość oszczędny. Jak jeżdżę do pracy 20 km w jedną stronę średnio 80km na godzinę auto spała mniej więcej 5 litrów... przy 100 na godzinę na 6biegu poniżej 5 litrów... Średnio 6.3. Ale nie mam lekkiej nogi. Teraz zrobiłem trasę polska Holandia i z powrotem. non stop 150 160 km/h w powiewach 170 ale tylko czasem - spalił średnio 7.4. Jak na 1.0 tsi 110pk bardzo fajny wynik.. Ogólnie polecam ten silnik.. Bardzo oszczędny. Nie bierze oleju... Przy 120 na 6 biegu 2.5 tys obrotów. przy 140 2800 obrotów... przy 150 km na godzinę 3000 obrotów. w kabinie jedynie słychać wiatr... Silnik cichy i bardzo elastyczny... Następnym razem kupię taki sam silnik.. A już przejechane 204tys kilometrów
4,9
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d Facelifting 1.4 TDI 105KM 77kW
Dość oszczędne auto. Na codzień w koło komina na krótkich odcinkach 4-10 km spalanie wynosi od 4 do 5 litrów. Zakorkowane miasto to ok.7 l. Na trasie przy 90kmh spala 3,6 3,8 l przy 120-140 5-5,5. Najlepsza prędkość dla tego auta w trasie to ok. 110kmh bo obroty 2tys. Spalanie 4,5 wiec nie jest bardzo wolno a oszczędnie. Przy upałach klima trochę podbija zużycie. Nawet się zaskoczyłem ze nawet przy wysokich prędkościach nie jest głośno, ale może po prostu nie jeździłem dużo lepszymi autami. Fajnie zestopniowana skrzynia. Auto dynamiczne jak na to co ma pod maska.

Usterki Seat Ibiza IV

Liczba wpisów: 13
Zamek centralny -lewy tyl
  • Seat Ibiza IV
  • inne
  • 171 tys. km
Witam. Zakupiłam Seata 2008 rocznik, okazało się że nie działa zamek centralny w lewych tylnych drzwiach, nie zamykają sie. Nie miałam do czynienia z Seatem do tej pory więc próbuje się zorientować czy jest tam siłownik czy jest to jakoś inaczej rozwiązane? Jeśli jest to go nie słychać przy zamykaniu. Ewentualnie jeśli to elektryka czy napięcie powinno być tam cały czas czy tylko przy włączaniu centralnego zamka? Nie wiem czy wymieniać zamek czy szukać czegoś innego. Może ktoś miał podobny problem i się podzieli.
Problem rozwiązany
3 komentarze
Awaria cewki jednego z wtrysków
  • Seat Ibiza IV SportTourer 1.6 TDI CR 105KM 77kW 2010-2012
  • silnik
  • usterka fabryczna
Występowanie usterki:
Tak 10
Nie 0
Przy prędkości 148kmh na godzinę samochód stracił moc, pojawiła sie kontrolka świec żarowych. Po zatrzymaniu sie na poboczu samochód wpadł w wibracje wynikające z wahań obrotów. Można było dojechać do domu nie przekraczając 2000obr (ok 15km dystans). Po powrocie usterka przez chwile znikła lecz w drodze do mechanika na sprawdzenie wróciła. Samochód jest słaby i cieżko nim ruszyć. Rozwiazanie to wymiana wtrysku lub regeneracja go (wymiana cewki) - odpowiednio 800/300zl. Czytałem ze to wąsa fabryczna i winna jest izolacja cewki(zwarcie) we wtryskach Siemensa (pózniej robił je bosh i podobno to poprawili). Awaria zdarzyła sie przy przebiegu 146000km.
Świece zapłonowe.
  • Seat Ibiza IV
  • układ wtryskowy
Występowanie usterki:
Tak 6
Nie 2
Po niecałych 11 tys. padły (wg serwisu) wszystkie świece. Wymiana na koszt właściciela auta, gwarancja nie obejmuje świec mimo, że wymiana wg książki serwisowej powinna odbyć się po przejechaniu 60 tys. km. Czuję się zawiedziony, co gorsza dokupiłem rozszerzenie gwarancji do 5 lat. O dziwo Ibiza nie sugerowała żadnych problemów ze świecami, paliła na dotyk, żadnego szarpania, spadku mocy itp. Po prostu rano po nocy w ogrzewanym garażu nie odpaliła i została odesłana lawetą do serwisu, który zwalił winą na złą jakość paliwa (od wielu lat tankuję na tych samych stacjach PKN Orlen i nigdy nie miałem problemów ze świecami).
1 komentarz

Opinie o instalacjach LPG

Liczba wpisów: 13
5,0
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d Facelifting 1.2 70KM 51kW
homologacja: F H.U..CZAKRAM.
instalacja: BRC SEQUENT
przebieg: 35 tys. km
użytkowana przez: 15 tys. km
Witam. Instalacja spisuje się idealnie pomimo pojemności silnika autko jak na swoją moc jest bardzo żwawe i dynamiczne. Brak jakichkolwiek oznak nieprawidłowej pracy silnika. W trakcie samego przełączenia paliw oraz jazdy kierowca nie jest w stanie zauważyć na jakim paliwie jedzie gdyby nie wskaźnik gazowy i kontrolka sygnalizująca rodzaj paliwa. Spalanie LPG trasa około 6l...
5,0
Seat Ibiza IV
SportCoupe Facelifting 1.4 85KM 63kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 73 tys. km
użytkowana przez: 20 tys. km
Instalacja zamontowana wzorowo. Wcześniej ,ustalono ze mną wszelkie szczegóły na które miałem wpływ, tzn. miejsce ulokowania wlewu, miejsce montażu wskaźnika i jego rodzaj. Wspólnie z pracownikami firmy dobraliśmy intalację według moich potrzeb. Jazda na instalacji KME okazuje sie pezproblemowa. Jeżdzę na sterowniku NEVO-SKY JET ECO, który sprawdza sie w moim samochodzie.
4,5
Seat Ibiza IV
Hatchback 5d Facelifting 1.4 85KM 63kW
homologacja: "KME" Sp. z o.o.
instalacja: KME
przebieg: 28 tys. km
użytkowana przez: 40 tys. km
Jak do tej pory nie mam żadnych zarzutów do instalacji. Auto używane intensywnie (ok. 30 tys. km rocznie), praktycznie bezobsługowo. Zdarzyła się awaria czujnika temperatury, wymieniony w ramach gwarancji - pozatym wszystko OK.
Seat Ibiza IV